mars 29, 2024, 16:05:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Innom bensinfilter 2 ganger?  (Lest 2058 ganger)
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: juni 28, 2018, 08:40:38 am »

Hei
Jeg er ny i denne boble verdenen.. Kan noen hjelpe med å forklare - se bildet.
1. Bensin kommer  inn her
2. Bensinfilter
3. Bensinpumpe
4. Bensinfilter igjen?

Er det riktig slik jeg antar eller er jeg helt på jordet..?


* IMG_3377.jpg (83.31 KB, 800x450 - vist 139 ganger.)
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: juni 28, 2018, 16:18:35 pm »

Det er ikke et bensinfilter men en sperreventil. Tror den skal hindre at bensin forsvinner tilbake til tanken. Men de fleste pumper har dette innebygd. Filteret sitter under toppskruen på bensinpumpen og kan enkelt renses.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #2 på: juni 28, 2018, 16:28:20 pm »

Åja takk for svar. Jeg mistenker at den ikke starter fordi den ikke får bensin. Jeg tenker å legge en bensinslange ned i ei kanne men er usikker på hvor det er lurest å koble den til men det må kanskje bli før bensinpumpa. Har du noen råd på hvordan jeg skal gå frem?
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: juni 28, 2018, 16:34:48 pm »

Som en test kan du koble en slange fra en kanne inn på 1 og så koble fra slangen på forgasseren. Putt den slangen oppi en tom brusflaske og dra motoren en liten stund på starteren. Viss det da har kommet bensin oppi flaska, virker pumpen. Problemet sitter nok da i forgasseren.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #4 på: juni 28, 2018, 16:39:35 pm »

Det var nyttig. Takker!
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #5 på: juni 29, 2018, 19:05:53 pm »

Hei igjen
Jeg har nå gjort som du foreslo og resultatet er at det ikke kom noe bensin i flaska. Jeg har renset bensinfilteret og det hjalp ikke - det så rent ut fra før også. Jeg lurer på om problemet sitter i den sperreventilen. Det er vel greit å begynne med den før jeg skrur opp bensinpumpa. Er den sperreventilen mulig å skru opp og rengjøre?  Det er ikke sikkert den sperreventilen er nødvendig å ha men det er vel en grunn til at den ble montert også. Jeg ønsker å ha bobla mest mulig original så vil gjerne beholde den. Jeg vil gjerne ha råd om hvordan jeg bør gå fram nå.
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: juni 29, 2018, 20:59:39 pm »

Jeg har tenkt en stund at jeg bør skaffe meg en slange med en slik som i linken under. Da kan man tvinge bensin frem til pumpen. Er ofte at pumpen ikke klarer å dra bensin frem viss den er helt tørr.
https://www.biltema.no/bat/batmotor/drivstoff-tilbehor/drivstoffslange/drivstoffpumpe-8-mm-2000021523

Ellers bør det jo være enkelt å demontere ventilen og se om du klarer å blåse gjennom den.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 29, 2018, 21:47:43 pm »

Koble fra sperreventilen. Ikke mye bruk for denne.

Ta også en sjekk på slange under tank og evt for bøss i tank og evt kondisjon på innvendig sil i tank...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #8 på: juni 30, 2018, 19:10:03 pm »

Koble fra sperreventilen. Ikke mye bruk for denne.
Var det jeg heller ikke helt forstår hvorfor VW har montert denne. Har ikke alle bensinpumper dette innebygd?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #9 på: juni 30, 2018, 21:26:30 pm »

Jeg vil bare få avklart en ting. Kanna med bensin som jeg brukte sto på golvet. Kan det ligge noe her at den kanna må være plassert høyere opp enn bensinpumpa og slik at tyngdekraften sørger for å mate pumpa med bensin. Alternativt så må bensinpumpa klare å suge opp bensinen fra kanna på golvet og så pumpe bensinen videre til forgasser. Hva tror dere?
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #10 på: juli 01, 2018, 12:07:14 pm »

Derfor jeg foreslo en håndpumpe på slangen fra kanna. Pumpen har ofte problemer med å suge til seg bensin viss den er helt tørr. Hever du opp kanna vil du gjøre jobben lettere for pumpa, ja.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!