mars 29, 2024, 17:16:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hjul på late bay  (Lest 1246 ganger)
ædolf
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: haugesund



Vis profil
« på: juli 03, 2018, 19:54:27 pm »

hei,kjører med 195/70 15 dekk.føler det blir litt vinglete.noen flere som føler det,er litt usikker om styredemper kan vær årsak til dette? noen så har noe erfaring med det :-)
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: juli 04, 2018, 16:43:03 pm »

hei,kjører med 195/70 15 dekk.føler det blir litt vinglete.noen flere som føler det,er litt usikker om styredemper kan vær årsak til dette? noen så har noe erfaring med det :-)

Jeg kjører samme dim på min EarlyBay, men C-load (900 kg)
For vekten sin del trenger en ikke C-dekk, men de er nok stivere i sidene slik at de fungerer mye bedre når bilen er høy (og smal)
Min erfaring er også at små endringer i lufttrykk merkes godt.

Min er senket litt, det hjelper også :-) Men vurderer å montere stabstag bak og et kraftigere fremme ....

Sjekk også at styresnekka er rett justert, at det faktisk er når hjula peker rett frem at snekka er "på midten" der det ikke er "slakk"
(Juster lenden på staget fra snekka til forstillingen.)
Da jeg hentet min på kaien i Drammen var et styrestag bøyd, slik at spissing var helt utav... og snekka var justert slik at det var godt med slakk når hjula peker rett frem.
Spennende tur hjem - godt med sidevind.
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
ædolf
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: haugesund



Vis profil
« Svar #2 på: juli 04, 2018, 20:50:15 pm »

det skal jeg få sjekket:-)merkes godt i vind ja ,får ta en firehjuls måling og se hvor det ligger ja.takk for tips
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #3 på: juli 07, 2018, 03:51:25 am »

Pass på at du bruker dekk med minst mulig skulder. Dekk med markant skulder gir veeeldig vinglete bil. Late Bay har ned til 0 grader i spissing, så pass på at vinklane blir identiske på begge sider.
Eg hadde stor effekt av å makse spissinga bak, på min Plokkopp.
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!