mars 29, 2024, 11:45:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor problem, help  (Lest 1921 ganger)
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« på: juli 12, 2018, 19:26:42 pm »

Kjørte på jobb i morrest, alt ok, når jeg skulle kjøre hjem fant jeg ut skulle ta meg en runde i byen siden det var så godt vær, merket den begynte smelle fra eksosen, og rykke når jeg aksetmog belastet motoren opp bruen,  justerte forgassern, kjørte en tur i kveld, alt ok, var innom butikken og problemet var i gang, smelte og rykket når jeg gasset, var så ille jeg klarte ikke rygge opp en innkjørselen, måtte kjøre å snu og parkere hos naboen,

Kan det være tull med timingen? Ikke så lenge siden jeg  timet den
Loggført

1960 Vw bobble
t21500
Juniormedlem
**
Innlegg: 82
Bosted: Orkanger



Vis profil
« Svar #1 på: juli 13, 2018, 05:08:24 am »

Kan sikkert være mange ting, men husker en gang for lenge siden, i en Ford Transit (bensin), ble den slik når kondensatoren hadde sagt takk for seg.
Loggført
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: juli 13, 2018, 05:31:28 am »

okei, skal ta i kveld å sette på elektronisk tenning. da forsvinner kondensatoren.. se om det blir bedre.
Loggført

1960 Vw bobble
Peplemann
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juli 13, 2018, 16:26:01 pm »

Kan være at bensinen blir så varm at den koker i flottørkammeret. Da blir blandingen for mager, motoren trekker ikke og den smeller i eksosen! Hilsen Peplemann.
Loggført
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #4 på: juli 13, 2018, 17:29:54 pm »

Jeg opplevde tilsvarende problematikk med bilen min for noen år siden. Den kunne gå helt fint, og så plutselig begynne å smelle og tulle og trekke dårlig. Så kunne det være bra igjen. Dette vedvarte. Det viste seg å være tenningsproblematikk relatert til en dårlig coil i mitt tilfelle. Coilen ble byttet og etter dette har problemet vært borte.
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 14, 2018, 11:23:30 am »

Har opplevd noe lignende to ganger i løpet av de siste årene. Den ene gangen var det kondensatoren som begynte å tulle når den ble varm. Den andre gangen var det tennkablene.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: juli 14, 2018, 22:55:06 pm »

Var nok kondensatoren, så det var brudd i ledninga, satt på elektronisk tenner og alt funker kanon nu, aldri vært bedre,,
Loggført

1960 Vw bobble
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #7 på: juli 15, 2018, 10:33:13 am »

Godt å høre.  Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!