mars 19, 2024, 11:49:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 turnkey Cal-racelooker, evt. uten motor/gir ***Solgt***  (Lest 10667 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: juli 23, 2018, 21:01:58 pm »

Mye vil ha mer etc. Selger bilen for nytt prosjekt.

Motor/gir, ecu og litt dilldall følger ikke med.

Selges primært uten motor/gir. Det er mange mulige options her, så pris er vanskelig å si. Kan sette noen minimumspriser basert på hva man ønsker å ha med.

Priced to sell!

Bilen og minimumskjøp:

- 1 stk 1967 1500.
- Skiver foran og bak, ikke gått mange km, Porsche 5x130 PCD.
- Std. bredde forstilling med CSP senkere innsveiset.
- Org. spindler med AVO justerbare dempere foran.
- AVO justerbare dempere bak.
- Hurst linelock på forhjulene.
- Ratt med knapp til linelock / launch control
- Dørsider og deler av teppesett i sort.
- Pedersen Racing 6-punktsbur i dim så man kan få buret godkjent til 8,50.
   Sveiset i bilen, så god passform, avtakbare dørstrevere.
- Stumme girkassefester, foran, midt og bak.
- Stag fra bakre girkassefeste til buret
- Bugpack triangelstag, innboltbar holder dempertårn fra hverandre.
- 2x6" og 2x7" Cookie Cutters på gatedekk
- Orginale skjermer

Mulig deler man kan kjøpe:

- CB Atomic oljekjøler med vifte montert ved girkasse.
- Race weight glassfiber skjermer (veldig god passform)
- AN8 tur retur bensinslanger ligger klare under bilen.
- 2x 18" brede Kirkey racestoler montert på orginalt understell. Grå polstring
- Hurst girspak av god gammel årgang, 40% spak
- Mags alu T-bars
- Sway away 29mm torsjonstaver
- Sway away HD fjærplater
- Jaycee torsjonlokk
- Korte Karpiola aksler
- Hydraulisk clutch management

Priser:

Kom å ta en titt på SCC, så kan man bli enige om hva som følger med og ikke. Pris på minimumskjøpet; 27.000 kr. Gode priser på å ta med mer Glad



Bilen har gått SNORRETT på stripen, med bestetid på 10,407 og over 215kmt.


* 14124949_10154463752534581_4895201650419794252_o.jpg (61.9 KB. 800x533 - vist 337 ganger.)



* 13659073_10153875542496553_3881755948346374595_n.jpg (44.24 KB. 800x450 - vist 350 ganger.)

« Siste redigering: september 07, 2018, 18:55:45 pm av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 26, 2018, 09:32:08 am »

Det er kommet noe interesse på deler fra bilen.

Om det ikke er noe interesse for bilen i seg selv frem til SCC, så lager jeg en LANG liste over deler som selges. Noe vil ha stykkpris og noe vil ha pakkepris.

Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 27, 2018, 09:02:21 am »

Forslag til pakkeløsning:

Bilen og minimumskjøp:

- 1 stk 1967 1500.
- Skiver foran og bak, ikke gått mange km, Porsche 5x130 PCD.
- Std. bredde forstilling med CSP senkere innsveiset.
- Org. spindler med AVO justerbare dempere foran.
- AVO justerbare dempere bak.
- Hurst linelock på forhjulene.
- Ratt med knapp til linelock / launch control / 2step
- Dørsider og deler av teppesett i sort.
- Pedersen Racing 6-punktsbur i dim så man kan få buret godkjent til 8,50.
   Sveiset i bilen, så god passform, avtakbare dørstrevere.
- Stumme girkassefester, foran, midt og bak.
- Stag fra bakre girkassefeste til buret
- Bugpack triangelstag, innboltbar holder dempertårn fra hverandre.
- 2x6" og 2x7" Cookie Cutters på gatedekk
- CB Atomic oljekjøler med vifte montert ved girkasse.
- Race weight glassfiber skjermer (veldig god passform)
- AN8 tur retur bensinslanger ligger klare under bilen.
- 2x 18" brede Kirkey racestoler montert på orginalt understell. Grå polstring
- Hurst girspak av god gammel årgang, 40% spak
- Mags alu T-bars
- Sway away 29mm torsjonstaver
- Sway away HD fjærplater
- Jaycee torsjonlokk
- Korte Karpiola aksler
- Hydraulisk clutch management


Med andre ord: jeg plukker ut motor/gir, ECU og bensin/vannpumpe.

Resten står. Klar med seler, stoler etc etc.

Hiv i en 200hk motor = kjør 11-12 sek
Hiv i en 350+hk motor = kjør 10er all day long...


Pris: 42.000kr
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 20, 2018, 10:59:27 am »

Turnkey, 500 hester på hjula. 170.000kroner.


Får med henger til den prisen om du bestemmer deg fort. Er behjelpelig med frakt og selvsagt hjelp når du skal kjøre etc Glad
« Siste redigering: august 20, 2018, 18:11:40 pm av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 21, 2018, 08:26:14 am »

Bare girkassen uten aksler...



Base cost and options 
 
Drag gearbox KCR                          $ 2 750,00
Weddle RP                                     $    850,00
Weddle MD 4E gear carrier              $    200,00
Weddle Billet side cover (x2)           $    140,00
Aluminium Rhino case                    $    430,00
Welding Gussets                            $    300,00
REM polishing                                $    300,00
300M input shaft                            $    170,00
Aluminium spool                            $    225,00
Race 3rd/4th gear upgrade             $    360,00

Total drag race transmission with options    $ 5 725,00




* Girkasse.jpg (62.08 KB, 600x450 - vist 353 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #5 på: august 21, 2018, 10:53:03 am »

Hei
Har du bilder, spec på motor?
evnt byggetråd, link til denne. (slipper å lete igjennom hele forumet)
Evnt på PM

tusen takk
vh
Svein
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 21, 2018, 10:59:05 am »

Hei
Har du bilder, spec på motor?
evnt byggetråd, link til denne. (slipper å lete igjennom hele forumet)
Evnt på PM

tusen takk
vh
Svein

Hei

2165cc;
 
- 94mm REV sylindre og Wiseco stempler
- 78mm eldre Scat veiv
- Pauter råder
- Nye denne sesongen CB 044 CNC Wedgeports (44/37,5) med  VW650 fjærer og titan retainere
- Web 86B kam og 1,4 Pauter vipper
- Stage 4 trykkplate og RLR Black magic disk
- Autolinea block
- 30mm oljepumpe
- 45mm VWSpeedshop throttle bodier
- custom stor vannkjølt intercooler med vann/is tank foran
- TIAL blow off ventil sveiset på intercooler
- T3/T4 hybrid turbo
- VWSpeedshop rustfri eksos
- Bosch 2200cc injektorer
- Bosch vannpumpe
- Manton støtstenger i Jaycee rør

2x orginale Bosch 044 pumper foran med filtre før pumpene.


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 21, 2018, 11:00:49 am »


* ResizerImage600X450.jpg (82.98 KB. 600x450 - vist 396 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 22, 2018, 13:22:50 pm »

Noen i Fornebu-garasjen er bedre på bilder enn meg  Gliser

Detaljoversikt motor


* 39786132_468448136957000_1033868021933801472_n.jpg (74.27 KB. 800x598 - vist 340 ganger.)



Kjørt på SCC på stripen hvert år siden 2010 (9. år i 2018)


* 39950179_860238870839907_3004764063788957696_n.jpg (53.52 KB. 800x598 - vist 360 ganger.)



« Siste redigering: august 23, 2018, 07:16:09 am av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #9 på: august 23, 2018, 05:41:22 am »

Om noen vurderer å begynne å kjøre på stripa på SCC, kan jeg trygt anbefale å handle med selger. Har selv kjøpt en motor og den fungerte utmerket. Fikk også god hjelp med å sette opp bilen, topp oppfølging.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: august 23, 2018, 09:52:02 am »

Og jeg kan også tilføre at man enkelt kan redusere effekten med noen tastetrykk. Man hverken trenger eller har behov for å kjøre rundt med 500+ hk  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 23, 2018, 10:03:58 am »

Om noen vurderer å begynne å kjøre på stripa på SCC, kan jeg trygt anbefale å handle med selger. Har selv kjøpt en motor og den fungerte utmerket. Fikk også god hjelp med å sette opp bilen, topp oppfølging.

Takk for det Glad

Hyggelig å høre!


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: august 23, 2018, 10:05:22 am »

Og jeg kan også tilføre at man enkelt kan redusere effekten med noen tastetrykk. Man hverken trenger eller har behov for å kjøre rundt med 500+ hk  Glad

-BB-

Helt riktig. Her er det muligheter for å begynne på lavt effektnivå, for så å bygge seg oppover samtidig som man blir varm i trøya.

Med et enkelt fjærbytte i wastegaten tenker jeg man får ned effekten til 225-250hk på hjulene.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #13 på: august 23, 2018, 12:14:47 pm »

For oss som ikke har en raceway/stripe i nærheten, (bor i Mosjøen), og kanskje ikke kommer seg på dragrace hvert år, hvordan er denne bilen på gata?
Av  all kjøring, vil vanlig gatekjøring bli 90% av bruken.
Tenker på clutch, er den tungkjørt,, etc.

vh Svein
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #14 på: august 23, 2018, 12:21:43 pm »

For oss som ikke har en raceway/stripe i nærheten, (bor i Mosjøen), og kanskje ikke kommer seg på dragrace hvert år, hvordan er denne bilen på gata?
Av  all kjøring, vil vanlig gatekjøring bli 90% av bruken.
Tenker på clutch, er den tungkjørt,, etc.

vh Svein


Den er helt klart hardere enn en original 1500 clutch. Selv med hydraulisk clutch, så kommer man seg ikke unna med at den er hardere.


Jeg tror ikke jeg ville kjørt den 9 ganger så mye på gaten som på stripa selv, men det funker jo. Har kjørt den litt til og fra jobb  noen ganger. Men kø er den ikke så glad i..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #15 på: august 27, 2018, 07:17:50 am »

Om det er ønskelig, så kan bilen fint leveres med slappere fjær i wastegaten så effekten er mindre.

Flott utgangspunkt om man ønsker å bygge opp egen erfaring, men ha nok reserve i bakhånd til å kjøre dype 10ere og 9ere i fremtiden.


Hjelp på SCC etc får du selvfølgelig med på kjøpet!


« Siste redigering: august 27, 2018, 07:39:37 am av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7097
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: august 27, 2018, 09:44:57 am »

Skulle så inderlig ønske jeg hadde mer tid og ikke minst plass, da hadde jeg kjøpt bilen din på flekken Blunker
Loggført
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #17 på: august 27, 2018, 10:10:46 am »

Vis bil etter hvert skulle ende med å deles, så kan jeg være int i:

- 2x 18" brede Kirkey racestoler montert på orginalt understell. Grå polstring
- Hurst girspak av god gammel årgang, 40% spak
- CB Atomic oljekjøler med vifte montert ved girkasse.

 Osteaktig

(Redigert, Interesse for stoler utgår pga våkne folk på forumet  Øyerulling Erlend, kommer til å kontakte deg på fajsbook mtp dette  Rekker tunge)
« Siste redigering: august 27, 2018, 14:45:37 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #18 på: september 01, 2018, 21:46:14 pm »

Ved rask avgjørelse kan jeg la hengeren gå med bilen, så ny eier får seg en enda klarere setup  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #19 på: september 07, 2018, 18:55:21 pm »

Solgt
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4049
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #20 på: september 07, 2018, 19:43:12 pm »

Gratulerer med salg, bliver den i Norge?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!