mars 29, 2024, 03:21:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: En sånn ca 1302s Weltmeister ;)  (Lest 4903 ganger)
skongsli
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Hattfjelldal


1302s


Vis profil WWW
« på: juli 26, 2018, 21:27:53 pm »

For noen år siden fant jeg pluttselig ut at jeg ville ha en boble, da fant jeg en på finn.no, dagen etter reiste jeg og en kompis ned til Namskogan og hentet den hjem til Saltdal.
Bilen så grei ut, en 72 mod 1302s som hadde gullmynt i dashbordet med Der Weltmeister på.

Lite rust og god stand, med fint svart interiør og hvitt taktrekk. Jubileumsfelgene manglet, untatt reservedekket,  men gikk fint da jeg egentlig syns de er stygge Øyerulling .





Etter kort tid klarte en kompis av meg å krasje den i en løktestolpe, da ble planen jeg hadde om å lakkere og fikse Bobla fort framskynt  Tvilende



Resultatet ble en knust frontrute og bulket front, nye deler ble bestillt Glad pakninger til dører, vinduer, panser og mye annet snacks  Kult.

Da byttet jeg frontdel og panser og med hjelp av min far fikk jeg rettet ut reservehjulsbrønnen, slik at det så ut som en Boble igjen  Gliser .






Fant noe rust som måtte sveises og sparkles Trist .

   


Etter dette ble prosjektet som mange andre prosjekt, altså stående totalt stille i 2-3 år  Øyerulling . Men nå har jeg flyttet til Hattfjelldal med dama mi og fått tildelt litt garasje plass  Gliser . Jeg reiste opp til Saltdal og pakket alle delene som lå slengt rundt halve bygda og kjørte bilen på henger hjem  Gliser .



https://i.imgur.com/kROgxuR.mp4 lite filmklipp
« Siste redigering: juli 28, 2018, 00:29:35 am av skongsli » Loggført
skongsli
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Hattfjelldal


1302s


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 26, 2018, 21:55:20 pm »

Nå har jeg fått bilen hjem! Det første jeg gjorde var å ta av skjermene og dørene. Deretter tok jeg ut vinduene fra dørene og tok ut stolene fra bilen. Gulvmattene var på forhånd tatt ut og kastet.
Har tidligere begynt å fjerne lyddempingen i gulvet, så jeg fortsatte med det idag. Jeg hadde glemt hvor mye pirk det var  Sjokkert  Men etter litt arbeid var gulvet "rensket".

 

Det var litt overflate rust, men ingen ting farlig. Planen er å få tak i sandblåseutstyr, for å fjerne dette og noe annet rust på bilen. Det er blant annet noe rust under bremsevæske tanken.  



Jeg ordnet noe rust i ene pakningssporet til panseret. Rusten fjernet jeg med stålbørste og sprayet over med syreprimer, tror det skal funke bra Osteaktig .



Noen som vet om det går ann å ta av "tankfyller rommet"

 

og hva er disse ledningene til?




Hvordan fjerner jeg dørlisten?.



Så kom faenskapet  Sint ... Jeg viste at det var et rusthull i ene kanalen, men det så ikke så verst ut  Øyerulling .



Helt til jeg pirket med et stort skrujern... Da var det mye mer rust enn jeg trodde, men tror jeg skal klare å lappe dette sammen, uten å løfte bilen av bunnplata  Glad

 



Må å finne en smart måte å lappe sammen varmerøret som går inn der  Hæ noen tips?.

Tar gjerne imot alle tips og triks, da jeg aldri har restaurert en bil i denne grad før samt klargjort en bil til lakkering  Rekker tunge
« Siste redigering: juli 28, 2018, 00:24:15 am av skongsli » Loggført
skongsli
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Hattfjelldal


1302s


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 28, 2018, 21:00:26 pm »

Har nå kappet ut alt av rust, nå er det bare å sveise i nytt stål  Gliser .
Jeg måtte ta ut boltene som holdt karoseriet fast i bunnplata rundt arbeidsområdet.Deretter jekket jeg opp karoseriet ca 5 cm, dette ga nok klaring for å kappe ut det jeg trengte og sveise i nytt stål  Gliser

Jeg måtte ut med torsjonsdempingen for å få nok klaring bak, det var et helvete og tok lang tid  Sint men fikk det til etter mye tålmodighet og bannskap  Kult

  

   
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #3 på: juli 29, 2018, 07:48:56 am »

Kjempe bra jobbet. Det er standar på nesten alle bobler at det ruster der foran bakhjulene.
Blir så deilig når nytt stål er på plass å rusta er borte for godt:) husk å behandle stjålet før du skrur bunnpanne sammen med karosseriet. husk å bytt torskonsgorigene mens du har tilgang nå som bakskjermen er av Glad

Stå på videre Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: desember 06, 2018, 18:35:32 pm »

Dette blir bra. De ledningene hører muligens til diagnosekontakten som sitter oppe i venstre hjørne på brannveggen i motorrommet. Det er masse ledninger som går til forskjellige steder på Bobla fra den kontakten. Det er ikke i bruk og diagnosesystemet og hullkortene som er til den kontakten finnes vel ikke lenger.

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: desember 06, 2018, 19:04:31 pm »

Dette blir bra. De ledningene hører muligens til diagnosekontakten som sitter oppe i venstre hjørne på brannveggen i motorrommet. Det er masse ledninger som går til forskjellige steder på Bobla fra den kontakten. Det er ikke i bruk og diagnosesystemet og hullkortene som er til den kontakten finnes vel ikke lenger.


Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!