april 25, 2024, 03:06:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Råd vedr. en Boble Automatic  (Lest 1548 ganger)
kes
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« på: august 21, 2018, 19:20:36 pm »

Hei. Helt ny her, og kommer nok ikke til å bli så aktiv, så håper ikke dette er helt feil sted på forum, eller om det er upassende i det store og hele, men lurer på om noen har lyst og anledning til å dele et råd om følgende:

Jeg har ikke satt mine ben i ei boble siden ungdomsåra, men hjemme i garasjen til opphavet så står det en boble med automat, jeg tror han er i ferd med å innse at den aldri blir ferdig renovert. Hva tenker dere om dette med at det er en automat? Jeg kan ikke huske at det var så mange av dem, men jeg vet ikke om dette er noe unikt som man børe søke å finne et godt hjem til, eller er det bare å legge den på Finn?

Jeg kan selvsagt finne mer info om bilen, men akkurat nå lurer jeg bare på hvordan vi bør forholde oss til en evt. avhending.

Takker på forhånd.

Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: august 22, 2018, 07:26:00 am »

Helt riktig sted dette, selv om det kan ta litt tid før noen svarer, siden Facebook har overtatt mye av aktiviteten :-)
Mener boblene ble levert med to typer automat. De tidligste hadde automatclutch slik at man bare tok hånden på girstangen så løste clutch ut og man kunne gire. De senere valgte man kjøreområde og girkassen fungerte vel mer som en nyere automat.

Derfor kan det sikkert være lurt og finne fler opplysninger om bilen som årgang og motorstørrelse og gjerne litt bilder viss dere ønsker å selge den. Skriv gjerne hvor i landet bilen befinner seg, så kan det være lettere å få hjelp av noen som bor i nærheten.

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
kes
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 22, 2018, 20:11:13 pm »

Takk for svar @SveinT.

Ja, enig i at litt mer informasjon ikke skader. Jeg skal nok få tak i det, men jeg er ikke i umiddelbar nærhet av bilen, den står i Grenland forøvrig, så det tar litt tid.

Salg er ikke avklart, men jeg heller jo mot at det er riktig løsning. Det jeg lurer litt på er hvor det eventuelt er best å gjøre det.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: august 23, 2018, 07:06:44 am »

Viss det blir salg er det jo en egen seksjon for biler til salgs her på forumet: http://www.vwnorge.no/index.php/board,40.0.html
På Facebook er det også flere. Her er en av dem: https://www.facebook.com/groups/186169324820386/
Og de vanlige som for eksempel finn.no
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!