mars 29, 2024, 09:06:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan kople opp elektrisk for start av 1300, 6V ute av bil?  (Lest 2240 ganger)
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« på: september 11, 2018, 21:36:41 pm »

Snart klar for oppstart av motoren etter overhaling, og jeg skal starte den opp ute av bilen..
Er det noen som har en tegning eller god forklaring på kopling av det elektriske?
Har kjøpt tenningslås og «oljelampe» for å se at jeg får oljetrykk...
Men litt usikker på hvordan jeg gjør dette Hæ
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1 på: september 14, 2018, 21:21:11 pm »

Regner med at du har en startbukk eller en ekstra girkasse å starte motoren i.
Denne har alle funksjoner du trenger.... hvis ikke må du lage deg ett eget oppsett eller få hjelp lokalt.... er ikke mange ledningene som skal til og det kan gjøres enkelt hvis du bare skal gjøre det en gang.

https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2210088

Hvis du sender meg mailadresse, så kan jeg sende deg ett enkelt skjema.
« Siste redigering: september 14, 2018, 22:11:51 pm av vwfreaks » Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #2 på: september 14, 2018, 21:49:55 pm »

Har laget meg noe ganske enkelt ja, fikk tak i avkappet gearhus, kjøpte tenningslås og lysdioder

* 07AC7F8D-4F10-4916-966E-465C50E47EA2.jpg (81.07 KB. 800x600 - vist 230 ganger.)


Men det er flere kabler tilkoplet motoren fra bilen enn det jeg har nå, det er vel strøm til lys og ladelampa tror jeg.

Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: september 15, 2018, 08:06:52 am »

Resten av ledningene i bilen er nok til dynamo, ja. Det trenger du ikke koble til for å teste motor.
Skal holde med:
+(15) fra tenningslås inn på coil og forgasser og oljetrykkslampe
+(50) fra tenningslås inn på liten stikke på starter
+(30) inn på tenningslås fra tykk skrue på starter
- fra oljetrykksbryter inn på oljetrykkslampe
og så batteriet + tilkoblet tykk skrue på starter og - til gods.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #4 på: september 15, 2018, 22:28:41 pm »

Takk for det👍
Loggført
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2018, 09:23:24 am »

Da ble det start Blunker

* FDADF1E2-9D69-45AC-BCBD-82105C24E533.MOV (4029.79 KB - lastet ned 141 ganger.)

* FDADF1E2-9D69-45AC-BCBD-82105C24E533.MOV (4029.79 KB - lastet ned 141 ganger.)
« Siste redigering: september 16, 2018, 09:28:00 am av Fanntomas » Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #6 på: september 16, 2018, 10:05:16 am »

SUKSESS
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #7 på: september 18, 2018, 16:12:09 pm »

Jada,, ihvertfall foreløpig.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #8 på: september 19, 2018, 09:45:21 am »

Fett.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!