desember 04, 2021, 15:16:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 10-sekunders lisensiert dragracebil Rabalder selges uten motor og girkasse!  (Lest 2654 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« på: september 20, 2018, 07:27:49 am »

Pga endrede prioriteringer har jeg bestemt meg for at Rabalder må gå Gråter

Bilen er bygget på en 1964 modell som var sandblåst, rustsveiset og grunnet da jeg kjøpte den. Alt i stål, bortsett fra «flared» bakskjermene som er i glassfiber. Brannvegg, innerskjermer og gulv under baksetet er fjernet bak. Reservehjulsbrønn og deler av innerskjermene er fjernet forran. Flush Werksberg lexan ruter, skrudd med tettningslist. Forøvring ingen gummitettninger på karrosseriet. Bakskjermer, og bakparti er enkelt avtagbart.
Den har vognlisens og har vært godkjent med årskontroll hvert år siden den var ferdig i 2014. Ikke gateregistrerbar.
Bygget for og etter PRO ET reglementet til NBF. Bur fra Pedersen racing, bygget inn i bilen av Thomas Tørjesen, tiggsveiset. Godkjent for ned til 10.00 pr i dag, men buret tilfredsstiller kravene ned til 8.5 sek. Bakre del av buret er bygget etter samme prinsipp som på rørramme biler, der clutch huset (busskasse) er festet i toppen til buret. Buret ligger tett til innsiden av karrosseriet, noe som gir god plass innvendig og godt rom rundt førerplassen (bra for sikkerheten). Polstret alle plasser der kroppen kan komme i kontakt med buret. Atech FIA godkjent førerstol med sidestøtte rundt hodepartiet. Stolen er festet med riktige stolfester med bolter til en stålramme som er sveiset i gulvet. Gjennomgående bolter og skiver etter reglementet. QSP 6-punkt belter for HANS, nye i 2016. Snapp-off ratt. Autometer instrumentering. Turteller, AF meter, voltmeter, vanntemp, oljetrykk, oljetemp og ladetrykk. Scat dragfast girspak. QSP Wolfsburg Edition racing ratt.
Forstillingen er en ombygget originalforstilling, kortet 4 tommer og med «Puma» justering i midten. Senkespindler med Empi skivebremser. Chevy boltsirkel. Justerbare drag dempere. Standard styresnekke, rattstamme med krasj-sone.
Rodlite felger, 4x15» foran med Hoosier 26.0/4,5-15 frontrunners, 8x15» bak med Hoosier 28.0/9.0-15 drag slicks. Godt med gummi igjen.
Bakstilling er bygget om til IRS som er smalnet ca 2 tommer på hver side. Fjærstaver fra Type-3, doble kraftige fjærplater fra automatboble. Kraftige lange QA dempere med de mykeste justerbare coilovers. Demperne har separat justering for tur/retur. Meget godt fungerende bakstilling som gir minimalt med camberendring. Empi skivebremser med håndbrekk, skiver med Chevy boltsirkel. Chromoly stikkaksler med 100mm flenser. Race cv joints, spesialbestillte Sway-a-way drivakslinger for drag race.
Bestetid er 10,87 med 410HK turbomotor. Bilen har kjørt på Gardermoen, Tierp, Kjula, Fyresdal og Setesdalen. Alltid rett igjennom på teknisk kontroll.
Hele bilens byggetråd kan leses her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31037.0.html
Om det finnes en seriøs kjøper som ønsker å ta denne bilen videre, send PM. Prisen blir etter avtale, men kan garantere at den vil være langt gunstigere enn å bygge selv. Å kjøpe for å splitte opp og selge er bare å glemme, det greier jeg fint selv om interesse ikke finnes.


* 42128783_10212937848496122_8035228205533102080_o.jpg (92.79 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)

* 38267289_10217429721680764_5724418191195635712_o.jpg (51.43 KB, 800x533 - vist 215 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 20, 2018, 07:29:07 am »


* 38071393_10217429728120925_7052985677612318720_o.jpg (64.27 KB. 800x533 - vist 219 ganger.)


* 42245269_10212937847856106_3060185153545437184_o.jpg (89.19 KB. 800x530 - vist 211 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 25, 2018, 08:12:12 am »

Som forventet er det veldig lite pågang..  Øyerulling
Trist at racinginteressen er så laber i Norge, men men..   Tvilende

Tenker at bilen kommer til å ligge for salg ut oktober, for så å bli demontert og solgt i deler. Jeg kommer ikke til å avertere den andre steder enn her på forumet og vwnorge på fb, ønsker ikke bilen over i "hvem som helst" sine hender.

Her følger noen flere bilder fra der den står i dag:


* 42482637_10212966471171671_3849724348709470208_n.jpg (66.16 KB, 800x600 - vist 194 ganger.)

* 42416332_10212966478251848_4821543880061091840_n.jpg (50.14 KB, 800x600 - vist 174 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 25, 2018, 08:15:47 am »

Veldig god og sikker stol (man sitter godt og thight til stolen, og har beskyttelse rundt hjelmen), noe av det viktige i en race bil sammen med bur og belter.

* 42412966_10212966493452228_2549939967879020544_n.jpg (37.99 KB. 450x600 - vist 169 ganger.)


QSP Wolfsburg edition ratt, eneste i sitt slag og Autometer Sport Comp instrumentering. Shift light er enkelt justerbart med potmeter på baksiden  Gliser

* 42465294_10212966502012442_1558572210707234816_n.jpg (40.7 KB. 800x600 - vist 173 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 25, 2018, 08:22:37 am »

Batterikassen med kraftig og lett Odyssey gelebatteri, noe av det beste man får. Boltet til bilen etter reglementet (lokket på boksen er av på bildet).
El-anlegget er i aluminiumsboksen, det meste av funksjoner er relestyrt og alle kurser har sikringer. Hovedstrømsbryter er av den beste typen som bryter hovedstrøm og motorstyring hver for seg, og har wirestyring til utvendig betjening på høyre c-stolpe.  Noe av det som tilhører motorstyringen vil bli tatt ut av el-anlegget, da det i utgangspunktet er tenkt at det skal følge salg av motoren.

Hydraulisk clutch med clutch-management. Håndbrekk kan låses i åpen stilling med splint og brukes som stage brake. Line-lock med bryter på håndbrekket.


* 42546708_10212966535333275_3789464527322480640_n.jpg (53.12 KB. 800x600 - vist 189 ganger.)


Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!