april 20, 2024, 01:16:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302S - 1972 - Berg Garasjen  (Lest 1864 ganger)
Gjevik
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« på: desember 03, 2018, 22:23:26 pm »

Da er det på tide med en dokumentasjonstråd på min første boble!
Store og små planer, så her blir ikke det noe for orginalpolitet å lese...
Først av alt la meg få ned fakta om bilen:
- 1972, 1302S.
- 1600, ACD(Braziliansk)
- Turkis(Veldig turkis, tøft!)
- 87 652km dagen den ble hentet.
ALT ER ORGINALT.


* 20181119_141652.jpg (113.04 KB. 800x600 - vist 291 ganger.)


------------------------------------------------------------------------
Samme dag som bilen ble hentet var det rett i garasjen med den å se over alt, må jo lære seg ALT om sin nye bil!
Første som røk av her var både fram og bakfanger samt dekselet over dashbordet ble fjernet... Her har jeg en plan om hvordan utseendet skal bli!


Skal få skaffet noe stål, for her blir det sveisa og ordnet egne "Studs" (Ja jeg vet man får kjøpt disse, men hvorfor ikke lage selv?)
Bak blir det studs og fram til å begynne med.
Har en liten drøm om å gå for amerikansk kromfanger fram.
Og ja... skiltet ser ikke pent ut der det er nå. Går i påvente av å få skaffet meg en takgrind, så blir skiltet festet på taket framme på takgrinda :-)

Dashbord er next up, synes ikke noe særlig om lærplata de har lagt på disse 70-modella, vil ha det mer tilnærmet 60talls boble! Hvorfor ikke kjøpe seg en 60talls boble istedefor lurer du? For jeg elsker å gjøre noe eget! Ikke gjøre alt likt som andre Glad
Noen hull etter festene er det jo, men her får jeg komme på noe lurt og lage til noe som gjør at det "flyter" litt med interiøret!

--------------------------------------------------
15/12-2018[/size]
- Kassettspilleren er ett klenodium, er det gammel bil skal den ha gammel sjarm og det er viktig å ta vare på det gamle! Glad
Alt jeg fjerner av bobla blir lagret, ALDRI kast slike ting, det er viktig at vi tar vare på originale deler og ikke kaster de...

Spilleren skal få stå, med hele to koblinger for høytallere falt jeg for JBL sine 6" X 9", som passer perfekt i hatthylla. Blir selvfølgelig ikke brukt den originale plata da jeg er redd den ikke vil holde vekta til to speakers.
I morgen går jeg til innkjøp av MDF og finner fram stikksaga og får spikra sammen en god plattform til disse to.
Forsterker er unødvendig, det blir kun brukt kassetter og som noen vet kan man skaffe seg en kassett med bluetooth eller AUX utgang, skal ikke overdøve nytelsen av 1600´en som durer under cruising!
La opp høytallerkabler og la klart til jording og strømkabel, imorgen blir det lodding og få igang spilleren og opp med høytallere Osteaktig

Klunkelyder og rabalder
Oppdaget en lyd som ble værre og værre for hver dag under kjøring, noe klunka, dunka og smalt.
De første dagene var det kun under gasspådrag i hvert eneste gir, det var -14 ute og trodde det værste om girkassa egentlig... Dette kunne aboslutt ikke være bra...
Sjekka alt som det kunne være, og lyden ble værre.
Tilslutt slo det meg at jeg hadde sett en 20cm med bensinslange, etter røret fra bensintanken, rett over akslingen bak! Der var problemet, noen hadde klippa og lima på mye rare måter bensinrøret, laget ett eget feste og fikk vekk lyden!
Dette ble bare en midlertidig fiks, kjekt å være kjølemontør da man har så god tilgang på kobberrør og verktøy for bøying av slikt, her skal det bli nytt flott rør etterhvert! Glad



* 48221784_508019933043627_6310985714511118336_n.jpg (81.48 KB, 800x600 - vist 240 ganger.)
« Siste redigering: desember 15, 2018, 02:32:05 am av Gjevik » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: desember 04, 2018, 22:58:46 pm »

Grættis med fet Boble.
1302 er jo den beste Bobla, så dette starter bra  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: desember 05, 2018, 11:42:48 am »

veldig bra; blir spennende å følge med. Prosjekttråder får vi ALDRI nok av Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!