mars 28, 2024, 12:50:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan få snowflake lampe til å også funke som blinklys?  (Lest 7014 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: mai 30, 2019, 12:29:24 pm »

Vet ikke årsmodell du har, men her finner du de fleste årganger: https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Ny hendel er nok det beste valget. De 6 ledningene er fra bremselysbryter, fra blinklysrele, og en ledning til hvert blinklys i hvert hjørne av bilen. Satser på at det følger med litt forklaring med hendelen også viss ikke de har brukt alle originale farger.

Tusen takk for fin info! Da blir det å skrape sammen spenn og bestille:)
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: juni 11, 2019, 12:20:15 pm »

Noen som vet om den hendelen er slik at blinklysene foran lyser hele iden som de fleste US blinklys?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #32 på: juni 11, 2019, 16:47:53 pm »

Nei de lyser ikke. Parklys er ikke innblandet i dette systemet. De har jo egen ledning rett fra lysbryter til baklampene også. Skal du få det til, må du bytte pæreholder fremme slik at en 5/21W pære passer, og trekke en ny ledning til 5W delen.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: juni 11, 2019, 17:27:56 pm »

Nei de lyser ikke. Parklys er ikke innblandet i dette systemet. De har jo egen ledning rett fra lysbryter til baklampene også. Skal du få det til, må du bytte pæreholder fremme slik at en 5/21W pære passer, og trekke en ny ledning til 5W delen.
Fett! Takk!
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #34 på: juni 12, 2019, 07:38:48 am »

Du har sikkert en mening med å få baklysene til å blinke, men er det egentlig nødvendig? Har du ikke retningsvisere? Hvis du skal backdate vil det i alle fall være riktigere med retningsvisere og kun kjørelys og bremselys i baklampene. Det er ovalen som skal ha dette?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: juni 13, 2019, 07:12:21 am »

Du har sikkert en mening med å få baklysene til å blinke, men er det egentlig nødvendig? Har du ikke retningsvisere? Hvis du skal backdate vil det i alle fall være riktigere med retningsvisere og kun kjørelys og bremselys i baklampene. Det er ovalen som skal ha dette?
Er ovalen ja. Semaphorene er koblet ut og ødelagte. Tenker også det er tryggere med litt blink. Skal ha både semaphorene og blinklys til å funke til slutt
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #36 på: juni 13, 2019, 11:18:53 am »

Jeg har montert inn blinkende led pærer i mine retningsvisere, jeg er mere bekymret for om de bak ser mine bremselys end om jeg blinker Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #37 på: juni 13, 2019, 15:06:16 pm »

Det blir veldig mye lettere for bilister bak deg å skjønne hva du skal med blink i baklampa i tillegg til piler. 6 volt lysa i Ovalen til Bug_Man lyser bedre en mye 12 volt jeg har sett. Så det blir synlig, og kult.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: juni 13, 2019, 19:35:18 pm »

Jeg har montert inn blinkende led pærer i mine retningsvisere, jeg er mere bekymret for om de bak ser mine bremselys end om jeg blinker Blunker
Ser den. Derfor jeg vil ha bremselys på den som ikke blinker. Kobler optimaltsett opp semaphorene med blink og.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: juni 13, 2019, 19:36:07 pm »

Det blir veldig mye lettere for bilister bak deg å skjønne hva du skal med blink i baklampa i tillegg til piler. 6 volt lysa i Ovalen til Bug_Man lyser bedre en mye 12 volt jeg har sett. Så det blir synlig, og kult.
Er det jeg tenker og. Jeg ville hvertfall ha syntes det. Lyser overraskende bra faktisk, litt imponert  Gliser
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!