april 19, 2024, 18:57:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensintilførsel problem Boble 1302  (Lest 2250 ganger)
PT
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« på: juli 08, 2019, 09:55:31 am »

Hei, jeg står fast og er takknemlig for tips for å komme videre:
Har ei boble 1302 1970 som har problemer med bensintilførselen. Har satt inn ny bensinpumpe (denne: https://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/8454-bensinpumpe-t-1-63-73-m-stotstang ). Pumpa får bensin inn, men det kommer ikke bensin ut fra pumpa når jeg prøver å starte.  Bobla starter imidlertid hvis jeg heller en bensinskvett ned  i forgasseren, men den stopper umiddelbart etterpå.  Stangen som sitter i bakelitt-stykket heves til 13mm (maks) og 9 mm (min) når jeg dreier motoren rundt for hånd, så det virker å være OK. Har koplet bensinslangen fra tanken (inn) til den nederste inngangen på pumpa.
Jeg er ny på forumet og ikke en erfaren bil-mekker :-) . Mvh/Petter
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juli 08, 2019, 12:21:05 pm »

Hei, inn skal være øverst, og ut innerst på de fleste bensinpumpene.

Lykke til!  Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
PT
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 10, 2019, 13:11:36 pm »

takk for svar! Skal dobbeltsjekke dette..mvh/Petter
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #3 på: juli 11, 2019, 21:32:51 pm »

Ofte sitter det en pil der slangene festes i pumpa. Har vært borti forskjeller på pumper og stenger som skal drive pumpa.
Sjekk underside av pumpa og se hvor langt det er opp til den delen som skal presses opp, slik at pumpa pumper. Snurr motor rundt, uten og ha montert pumpe igjen og se hvor høyt støtstangen løfter seg opp av hullet. Dersom dette ikke samsvarer, blir ingen bensin pumpen.
Noen ganger er ting byttet på gamle motorer så det er ikke alltid riktig del er riktig del. Finnes korte og lange støtstenger for eksempel .
Hovedsaken er at delene her stemmer med hverandre. Er du i tvil kan du også trykke inn på undersiden av bensinpumpen, så ser eller kjenner du hvor bensinen skal komme ut.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!