april 18, 2024, 20:51:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot  (Lest 1239 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« på: august 22, 2019, 15:51:28 pm »

Noen som har tips til oppgradering av vipparmer på 1200 industrimotor ?

Ønsker litt mer løft uten å dele motor som bare er gått 40 timer
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: august 22, 2019, 21:26:05 pm »

Finns jo både 1:1.1 (originalt på 1300-1600), 1.25 og 1.4, med diverse avarter imellom.
Med 1.4 må muligens vippearm geometrien modifiseres, og støtstengene kan komme i konflikt med støtstangsrørene.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #2 på: august 22, 2019, 21:30:20 pm »

Planen var å prøve 1,1 vipparmer først, for å se om det blir litt mer drag :-)

Med 1,1 så blir det ikke mye endring, og støtstenger skulle gå klar.....oppdaterer når jeg har testet, Bajaen, marsjfart hjem fra SCC 80 og 70 i motbakke.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!