mars 29, 2024, 00:49:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensinpumpe  (Lest 8892 ganger)
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 20, 2019, 09:47:18 am »

Er det noen som harei bensinpumpe til en T1, 1978 cab 1303, injection til salgs.Den bør funke!!
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 20, 2019, 11:18:14 am »

Er det noen av pumpene til Biltema jeg kan bruke?
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 20, 2019, 12:56:37 pm »

Vet ikke men vil tro du kan bruke det meste av pumper med tilsvarende trykk.
Personlig hadde jeg ikke kjøpt noe fra biltema  Blunker

Wolfgang har bensinpumpe.

https://wolfgangint.com/store/product/fuel-pumps-61316/

https://wolfgangint.com/store/product/fuel-filters-133133511/

alternativer :

https://www.stianmotorsport.no/motorsport/bilsport/til-bilen/drivstoff-system/drivstoff-pumper/

https://kollevold.no/bilteknikk/bensin-relatert/bensinpumper.html

https://gundersenmotorsport.no/produktkategori/bil/drivstoff/

https://gasolin.no/bilverktoy-og-deler/motor/bensintilf-rsel/bensinpumper.html
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 20, 2019, 13:30:42 pm »

Ja her var det littav et utvalg.Det er noe med injection og trykk. Gidder ikke noe som ikke er riktig til denne bilen. Hot Shop har en til 1400+noe.
Må sjekke at det er denne som har kutta, om det er strøm osv.
:-) Dag
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 20, 2019, 20:23:35 pm »

Start i riktig ende. bruksanvisning sendt  Sint
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 24, 2019, 17:39:47 pm »

Da har min private mekaniker (P-Stop) vært innom og konstatert at pumpa går, det er gnist på pluggene og det er bensin på tanken.
Kan det være motorstyringen eller temp termo switch?(F026T03100) Andre gode forslag?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 25, 2019, 17:20:05 pm »

Ser at det er jo en del andre ting rundt motorstyringen som kan testes før man bytter den. Jeg hadde i alle fall begynt med å se om dysene får pluss. Ser ut som de får pluss gjennom et rele, og motorstyringen sørger for minus på rett tidspunkt.
https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/76-79113wiring.jpg

Ser også ut som det er en hvit ledning fra coil til motorstyring som gir informasjon om turtall. Den er jo også viktig for at den skal levere noe bensin.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 29, 2019, 22:43:11 pm »

Takk for tips. Sesong er over og vi tar det litt pø om pø. Skal nå sjekke fra rele og nedover. Har vell sett noen våte relé r før og dette er en cab. Symptomer kan tyde på dårlig kontakt eller dårlig Relè. Kommer med mer info etter hvert som feilsøking skrider fremover.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #8 på: november 15, 2019, 12:31:56 pm »

Rask liten feilsøking i går etter jobb.
Kabel fra coil ligger gjemt bak diverse ting og det var mørkt og kaldt.
Slo fast at dyser får strøm +. Rele så også rent og pent ut. Løsnet bensinslange rett før dyse og der var det bensin.
Så signalkabel fra coil er siste håp nå.
Før så tente den på kaldstart dyse for så og stoppe. Nå har den jaggu slutta med det også. Det er litt rart eller?
Ting tyder på at motor ikke får mat. Stroboskop lampe slår ut på pluggledninger.
Bilen har også vært litt kranglete en periode før den stoppet helt.
Loggført

Ikke alltid
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #9 på: november 15, 2019, 16:53:13 pm »

Og jord er også i orden til styreboks? Den må jo ha god jord for å kunne levere minus til dysene.
Ser at pumpe sviver og at det er bensin frem til dysene, men har dere målt trykket på bensinen?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: januar 29, 2020, 11:55:38 am »

Tror jeg må ta en runde til på hva som skjedde.
Det begynte med at den startet som vanlig, kjørte 100 m og sluknet. Startet igjen med en gang og kjørte en god tur. Ei mil kanskje.
Neste gang skjedde det samme, Men denne gangen startet den ikke igjen. Måtte trille hjem og dytte den inn i garasjen.
Jeg som legmann tror dette har med bensin å gjøre. Pumpa går, men leverer den nok. Bensinfilteret sitter før pumpa, kan den være nesten eller helt tett?
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2020, 16:27:43 pm »

Tror jeg må ta en runde til på hva som skjedde.
Det begynte med at den startet som vanlig, kjørte 100 m og sluknet. Startet igjen med en gang og kjørte en god tur. Ei mil kanskje.
Neste gang skjedde det samme, Men denne gangen startet den ikke igjen. Måtte trille hjem og dytte den inn i garasjen.
Jeg som legmann tror dette har med bensin å gjøre. Pumpa går, men leverer den nok. Bensinfilteret sitter før pumpa, kan den være nesten eller helt tett?
Ja det kan være tett.
På forgasser Boble har jeg opplevd det. Da får jeg kjørt til noen kilometer, og så dør det helt ut. Venter man en stund fikk jeg kjørt noen km igjen.
Vet ikke om det funker sånn på sprut, men uansett bytt filter hvis det ikke har blitt gjort med Bobla i ditt eie. og er det en sil i tanken må den renses og.
Les litt i Bentley manualen din,  brett opp ermet, og gi gass
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #12 på: januar 29, 2020, 18:10:41 pm »

Fikk et lite flashback til en som var innom i sommer med en T2. Den stoppet akkurat når den selv ville og startet etter en stund som normalt igjen. Da fant vi til slutt en pakning fra korken på bensintilsetningsflasken som hadde falt oppi tanken. Denne pakningen fløt rundt i tanken og tettet utløpet akkurat når den selv hadde lyst. Den hadde selvfølgelig blitt gjennomtrukket av bensin, så den var tilnærmet gjennomsiktig i tillegg. Nesten umulig å se  Osteaktig
Verdt å sjekke. Demonter tankføler og lys med lommelykt oppi tank.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: januar 31, 2020, 10:42:38 am »

Skiftet bensinfilteret for et par år siden, men kan være tett for det.
Hvis tilførselen fram til filteret er dårlig så kan det vel være inne i tanken?
Loggført
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #14 på: januar 31, 2020, 11:53:52 am »

Jeg fjernet den finmaskede filterhatten i tanken og satte et filter på utløpet isteden. Da er det litt lettere å sjekke om det er tett.
Når det er sagt så har jeg akkurat samme problemet selv nå. Et eller annet struper bensintilførselen og gjør at bensintrykket forsvinner med jevne mellomrom. Kommer noen kilometer før den stopper - venter litt og kjører en bit til.  Glad
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: januar 31, 2020, 12:33:55 pm »

Spent på hva du finner ut.  Tvilende
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #16 på: februar 01, 2020, 15:06:52 pm »

Sitter det en trykkregulator ett sted på disse bilene?
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: februar 01, 2020, 15:54:30 pm »

Du kan spørre du.
Noen som vet?
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: februar 02, 2020, 11:16:09 am »

Med denne "vinteren" så tar jeg bilen ned bra bukkene og prøver meg på filteret.
Må finne ut av dette!
Sover dårlig!
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: februar 02, 2020, 15:17:56 pm »

Dro filteret ut av den slangen som går til pumpa.......der rant det bensin, så da er ikke det tett.
Nå må jeg måle om det er trykk på bensinen bak på motoren. Eller?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #20 på: februar 02, 2020, 20:27:26 pm »

Problemet er jo at den virker normalt når den først virker? Skulle sjekket om det kommer bensin med en gang den stopper.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #21 på: februar 05, 2020, 09:10:55 am »

Pumpe er tvangskjørt. Hører retur til tank. Gikk siste ganger kun på kaldstartdysen. Vil si startet for så å stoppe igjen.
Dyser får strøm. Jeg mistenker trykkregulator eller dårlig trykk på/fra pumpe. Alle tegn tyder på at den ikke får mat.
Kaldt, mørkt og trangt. Har ikke demontert dyser for å sjekke, men det kom bensin mot dysene, trykket er ikke målt.
Siden eier påpekte varm og mild vinter, svarte noen med 11 minus med en gang.  Sjokkert



Product Description
The VW Fuel Pressure Regulator mounts at the end of the fuel injection system after the fuel pressure supply line feeds the fuel injectors. The regulator has a fuel inlet port (high pressure side), outlet port (return to the fuel tank) and vacuum port for reference. The Bosch made VW Fuel Pressure Regulator is made from corrosion resistant materials and has a high quality diaphragm for a long service life. The pressure regulator fits 1975 through 1977 Standard Beetles, 1975 through 1979 Super Beetles, 1975 through 1979 Type 2 Bus models and 1980 through 1983 Vanagons.
Loggført

Ikke alltid
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: februar 05, 2020, 20:25:45 pm »

Hvordan skal/bør jeg forstå dette?
Loggført
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #23 på: februar 06, 2020, 12:56:42 pm »

Kort forklart gjør dysene dine en ting. de slipper bensinen inn i sylinderen. Gidder ikke å ta spredning etc. Så på ett gitt tidspunkt på motorens vandring rundt, åpner disse. Dette styres fra den elektroniske styreenheten, som igjen får beskjed fra andre følerer, coil el. om hvilken dyse som skal åpne og når. For at det skal skje noe som helst må det være trykk på bensinen slik at det spruter bensin inn i motoren. Derav navnet innsprut.
Er det ikke trykk der blir det som å pisse med hoven prostata. Dysen er ikke åpen veldig lenge så uten trykk blir også mengden liten.
Bensinpumpen din går hele tiden og den pumper mer enn motoren trenger. Det den ikke trenger, returnerer til tanken. Så for å oppnå ett trykk må det plasseres en ventil på bensinrøret, som ikke sender bensinen i retur før det ønskede trykket er oppnådd. Denne må da plasseres etter dyser da trykke etter denne er lavt igjen.
Så lenge vi hører at bensinen returnerer til tank, er min tanke. 1.Nå Pumper pumpen trykk nok, ellers ville ikke trykkventil åpnet. 2 trykkventil er slapp og slipper igjennom før ønsket trykk er oppnådd. Så har nå lånt en trykkmåler som vi tester trykket på bensinen med. Tar det ved anledning.
Loggført

Ikke alltid
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #24 på: februar 06, 2020, 17:37:08 pm »

Veldig fornuftig å få målt trykket. Prøv å få det til slik at det er mulig å kjøre med trykkmåleren tilkoblet, slik at det raskt kan sjekkes om trykket fortsatt er til stede når den stopper. Siden det er en periodisk feil, er jo sikkert alt normalt en stund. Er trykket normalt i det feilen oppstår, må jo årsaken være etter pumpen. Er trykket lavt i det feilen kommer, er det pumpen, tilførselen eller regulatoren.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #25 på: februar 06, 2020, 18:28:50 pm »

Takk for svar.
Det var en periodisk feil. Så stoppet den helt. Startet og stoppet. som sagt virket det da som om den fikk en dusj fra kaldstartdysen og ikke noe mer. Kun en liten vroom og så stopp. Litt forsking, og så gjør den ikke det engang. så nå er den død.
Kan selvfølgelig være mye annet også men begynner med tilgang på mat.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #26 på: februar 26, 2020, 22:14:20 pm »


http://www.realtechsupport.org/UB/I2C/VW_L-Jetronic_Fuel_Injection_Workshop_Manual.pdf

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: mars 16, 2020, 15:55:50 pm »

Ny teori. I går var det ikke liv i bensinpumpa. Ny pumpe under veis. :-)
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #28 på: mars 25, 2020, 16:40:21 pm »

Da har Tom skifte bensinpumpe og bilen starta tvert!!!
Trollmann  Blunker
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #29 på: mars 25, 2020, 16:47:36 pm »

Jaggu flink han TomTom.
Gratulerer med klar Boble til sesongstart
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!