april 16, 2024, 17:20:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Olje bakaksel  (Lest 7888 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1254
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: desember 07, 2019, 21:51:18 pm »

Har aldri ødelagt noe skralle, pipe eller fastnøkkel fra Biltema. Så kommer kanskje an på brukeren  Glad
Kanskje du er for pussy når du bruker verktøy?

Neida, har ikke noe behov for å være brutal.

Har vel bare smartere måter å få gjort jobben på
Man er aldri bedre enn sitt verktøy Blunker just sayin *kremt*
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #31 på: desember 10, 2019, 12:32:39 pm »


Har du fagbrev innenfor bilfaget så hadde du visst at du absolutt ikke skal bruke kopperpasta på boltene..

Han jeg fikk rådet av, har fagbrev som bilmekaniker, og det er godt nok for meg. Hvis jeg derimot har hatt bilen inne på et verksted, og de med fagbrev har dratt til boltene, så er de trukket til med omtrent dobbelt moment av det de skal (antagelig med luftverktøy uten momentpipe). Jeg har selv aldri hatt problemer med hjul som løsner ved kjøring, eller bolter/muttere som ikke løsner når man skal skru de ut (bortsett fra når bilen kommer fra et verksted, som nevnt). Og jeg har heller ikke fått brukket eller ødelagt noe verktøy i prosessen. Og jeg har skrudd på hobbybiler i nærmere 40 år nå.

Men jeg håper trådstarter har fått svar på det han ville her. Hensikten hans var antakelig ikke å starte en popkorntråd, men det blir jo fort det som blir resultatet. Så jeg logger ut fra denne tråden.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #32 på: desember 10, 2019, 13:59:10 pm »

Han jeg fikk rådet av, har fagbrev som bilmekaniker, og det er godt nok for meg. Hvis jeg derimot har hatt bilen inne på et verksted, og de med fagbrev har dratt til boltene, så er de trukket til med omtrent dobbelt moment av det de skal (antagelig med luftverktøy uten momentpipe).
Artig setning. Blunker
Fett og aluminium (les alufelger) sammen med varme er ikke bra. Kobberpasta har også en evne til å forsteine seg (bli hardt) ved varmegang.
Derfor ikke kobberpasta på ting som kan bli varme, Som f.eks. bremser, tromler, felger etc. Men artig med fagfolk som kan smøre bolter men ikke trekke de til. Blunker
Loggført

Ikke alltid
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #33 på: desember 10, 2019, 14:41:35 pm »

Han jeg fikk rådet av, har fagbrev som bilmekaniker, og det er godt nok for meg. Hvis jeg derimot har hatt bilen inne på et verksted, og de med fagbrev har dratt til boltene, så er de trukket til med omtrent dobbelt moment av det de skal (antagelig med luftverktøy uten momentpipe).
Artig setning. Blunker
Fett og aluminium (les alufelger) sammen med varme er ikke bra. Kobberpasta har også en evne til å forsteine seg (bli hardt) ved varmegang.
Derfor ikke kobberpasta på ting som kan bli varme, Som f.eks. bremser, tromler, felger etc. Men artig med fagfolk som kan smøre bolter men ikke trekke de til. Blunker

Ja, jeg ser tvetydigheten her  Blunker  Gliser
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1254
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: desember 10, 2019, 17:36:06 pm »

Nå har jeg jobbet for møller en stund, kobberpasta har de ikke, moment brukes på alle biler, vet ikke hvor du har tatt din Blunker
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!