mars 28, 2024, 16:51:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kam lager  (Lest 2621 ganger)
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« på: mars 15, 2020, 13:18:08 pm »

Hei, trenger råd, har silverline lager til kamakselen, Lagret som er mot giret, har den ene halvdel av huset spor for å sette lagret i, men andre halvdel har ikke det. Ser før meg det er best å lage ett spor i huset enn kutte/slipe ned den utstikkern på lagret.


Hva tenker du?
« Siste redigering: mars 15, 2020, 15:14:22 pm av Amzoch » Loggført

1960 Vw bobble
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mars 15, 2020, 15:03:05 pm »

Er det kamlageret du mener? Ser du skriver veiv, men usikker på hva du mener da. Bilde?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: mars 15, 2020, 15:13:34 pm »

Sorry, mener selvfølgelig kamlagret!!



* 534753A4-CD54-49EC-AC92-F31712A6DFAB.jpg (31.08 KB, 612x600 - vist 157 ganger.)
Loggført

1960 Vw bobble
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: mars 15, 2020, 15:49:51 pm »

Tenker jeg hadde tatt dremel/rettsliperen og laget et spor i blokka.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 15, 2020, 20:49:41 pm »

Tror det letteste er å slipe bort tappen på lageret. Ligger div. guides på dette rundt eksisterende byggetråder. Har dessverre ingen link til de i bakhånd
Loggført
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: mars 15, 2020, 21:01:24 pm »

Laget spor i motorhuset, funket utmerket. Så nu er det løst.
Loggført

1960 Vw bobble
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: mars 18, 2020, 18:52:43 pm »

Med giret fulgte det med skruer med 3/16 unbrako spor, mens kammen var det 13 mm bolter, kunne tenkt meg bruke di med unbrako da det er mindre å ta av olje pumpa for klaring, men tåler unbrako i 3/16 27 nm
Loggført

1960 Vw bobble
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #7 på: mars 19, 2020, 12:26:27 pm »

Kommer helt ann på kvaliteten på bolten.
Er den merket 8.8 ,  10.9  osv?
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: mars 19, 2020, 13:23:10 pm »

8.8 trur æ-
Loggført

1960 Vw bobble
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #9 på: mars 20, 2020, 22:22:37 pm »

Bolten i 8.8 skal tåle 27 Nm, og det burde unbrako sporet tåle. 3/16" Tilsvarer  5mm unbrako.
Men skal ikke banne på at det går da.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mars 21, 2020, 00:30:59 am »

Bqre å prøve. Eunder unbracoen seg banker du inn en torx i hakket større, løsner og bruker vanlig bolt:)
Loggført
Amzoch
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted:



Vis profil
« Svar #11 på: mars 21, 2020, 20:38:59 pm »

5 mm for stor. Er 4,7mm, venter på pipa med 3/16 unbrako. Så får man prøve,
Loggført

1960 Vw bobble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!