mars 29, 2024, 00:56:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sprekker i topplokket, mulig å fikse, med f. eks kjemisk metall? (type1)  (Lest 3187 ganger)
Chiti
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: Møre og Romsdal


Vis profil

« på: mars 24, 2020, 20:03:06 pm »

Ja, overskriften sier vel det meste.. Noen som har prøvd? Seriøse svar, please..Jeg har to dobbelport topper, med sprekker mellom ventilene, OG tennplugghullet. Er fullt klar over at dette ikke akkurat er optimalt... 😂, men veit at flere har kjørt i flere sesonger med sprekker i toppene, og egentlig ikke merket noe, så kanskje det fungerer som en midlertidig løsning, inntil gromtopper blir bestilt, når dollarkursen roer seg engang?


* IMG_20200321_114917.jpg (84.14 KB, 800x600 - vist 272 ganger.)
« Siste redigering: mars 24, 2020, 20:13:23 pm av Chiti » Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #1 på: mars 24, 2020, 21:00:33 pm »

Som mange andre har jeg hatt sprekt topp. Jeg merket at noe var galt så måtte adressere det. Hadde mellom plugg og ventil. Vet at noen har reparert med å bore ut og sette inne en gjenga hylse, som rep KIT om gjengene ryker. Men fant ut at at å kjøpe brukt for så å gå over dem og slipe ventiler ikke kostet mye mer tid eller penger. Jeg anså det som større sannsynlighet for mer holdbart resultat da det kan være vanskelig å få sprekkene rene nok til å fylle og ikke minst fylle dem med flytende metall. Men om det funker som det er hvorfor pelle på det om det da på sikt skal byttes?
Loggført
Chiti
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #2 på: mars 24, 2020, 21:24:08 pm »

Altså, 99%i meg sier at jeg monterer IKKE sprukne topper på en motor. Men, den siste prosenten(nysgjerrigheten sier:prøv... 😂
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #3 på: mars 24, 2020, 23:12:04 pm »

Er veldig interessert i å følge det om du går for den, og gjerne oppbyggingen frem til den dagen skuffelsen setter inn Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: mars 25, 2020, 09:52:24 am »

Jeg mistenker at hvis man demonterer de 1600 dobbeltport motorer som har kjørt et friskt liv så er 90% med en eller begge de sprekker der Blunker

Har kørt med det selv uden at mærke noget til det på standard motor.
Mulig jeg har en topp uten sprekker og en med bare 1 sprekk hvis det er interessant?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Chiti
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #5 på: april 13, 2020, 19:36:15 pm »

Jeg kan være interessert i å kjøpe den toppen som er uten sprekker. Hva slags topp er det? Bilder eventuelt? Send gjerne pm.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!