mars 29, 2024, 14:15:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Quick jack og folkevogn  (Lest 3128 ganger)
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« på: august 14, 2020, 17:21:54 pm »

Planlegger å kjøpe meg en Quick jack i disse dager. Lei jekk og støttebukker, enklere å drive reparasjoner og bytte hjul feks. Antar de fleste her vet hva dette er, en enklere billøfter enn f.eks sakseløfter, man løfter i kanalene. På Golfen og de andre bilene jeg har er det greit mtp plassering på respektive jekkfester. Bak på folkevogna er det greit, men hvor er et godt jekkfeste foran? Maks avstand mellom løftepunktene er 1542 mm, dvs den rekker nesten frem til der forskjermene starter. Er det sterkt nok helt fremme på bunnplata der uten at man får bulk? Lurt å lage en løftebjelke som legges på tvers over Quick jacken og bunnplate her?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: august 14, 2020, 17:56:25 pm »

Jeg har en slik som på bildet. Den rekker akkurat fra torsjonsrøret bak og frem til boltene som går inn i "napoleonshatten". Men når jeg skrudde av forstillingen ble den så lett at jeg stroppet den fast i bukken fremme for sikkerhets skyld. Er ikke mange kiloene fremme, så vil tro det ikke blir bulker med mindre det er noen skarpe kanter på Quick jacken. Jekkfestene er jo langt bak, men likevel er balansepunktet helt der bak.


* 0000.jpg (74.01 KB, 800x600 - vist 311 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #2 på: august 15, 2020, 11:33:11 am »

Ser bra ut den, forløperen til QJ😏. Ble QJ kjøp i dag, finner nok ut av det.


* 20200815_123424.jpg (84.69 KB, 800x450 - vist 304 ganger.)
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #3 på: desember 23, 2020, 02:19:34 am »

Ser bra ut den, forløperen til QJ😏. Ble QJ kjøp i dag, finner nok ut av det.
Vurderer den samme jeg og Øyerulling
Hvordan fungerer den, tenker på lengde og løftepunkter på bobla.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: desember 23, 2020, 09:42:42 am »

Techlift har en sakseløfter som passer bra, men den koster vel rundt 18k tror jeg
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #5 på: desember 24, 2020, 15:10:36 pm »

Ser bra ut den, forløperen til QJ😏. Ble QJ kjøp i dag, finner nok ut av det.
Vurderer den samme jeg og Øyerulling
Hvordan fungerer den, tenker på lengde og løftepunkter på bobla.

Ikke prøvd den på bobla ennå dessverre. Men til mine andre biler fungerer den upåklagelig. Glad jeg tok QJ og ikke sakeløfter med tanke på at jeg har en liten enkelgarasje og ofte tar med meg løfteren ut på gårdsplassen når det er fint vær. Men har man plass, kjør sakseløfter.

Ang bobla og løftepunkter så er den for kort til å rekke helt frem til boltene der fremme. Har sett gummiklosser med spor som kan være greit å bruke får å unngå skraper og bulker, er å få kjøpt på aliexpress o.l steder. Har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt slike, men ser for meg at det blir løsningen. Alternativt så fungerer QJ fint på tvers også. Har sett bobler bli løftet på QJ sine sider.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!