oktober 21, 2020, 14:15:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: motorblokker  (Lest 203 ganger)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4560
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« på: oktober 10, 2020, 18:28:19 pm »

Er en 1200 D blokk identisk som en 1300 F blokk med unntak av sylinderboring, og er kammen lagret i  løse lagre eller rett i blokka?
Har lest litt motstridene info, men ingen erfaring.
Noen som vet?
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4162
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 10, 2020, 19:15:04 pm »

D-motor fikk kambæringer, og i forhold til F er det forskjell på hullet i blokka opp til 1970.
Fra 1970 er det samme størrelse på hullene på alle blokkene (dual relief) inkludert D.
« Siste redigering: oktober 10, 2020, 19:19:00 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4560
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 13, 2020, 06:48:30 am »

Takk for oppklaring  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!