april 20, 2024, 12:43:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Eivind's 66 1300  (Lest 8772 ganger)
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: august 30, 2008, 21:16:44 pm »

Dette begynte en dag i slutten av mars.
Min kjære far hadde vært på en bygdefest i midt-troms, og når han våknet dagen etter var det en mann med ei folkevogn på tunet.
Far hadde likesågodt kjøpt bil natta før, og etter å ha kjørt runder rundt på gården i to dager fant han ut at det beste nok var om jeg overtok denne.
Bobla ble satt på hurtigruta på Finnsnes, og gikk sjøveien til Trondheim.
Derfra gikk turen fra Trondheim til Oslo for egen maskin, med piggdekk, via østerdalen.
Dette var ikke helt problemfritt, bobla ladet nemlig ikke og manglet gasspedal!
Derfor startet vi ved første tegn på dagslys klokken 09.15, og kom akkurat inn ved Gardermoen klokken 15.45 når det begynte å mørkne.

Slik ser bilen ut: (dere får unnskylde hvis bildene er treige, jeg bruker imageshack fordi det er gratis, og da blir det bare sånn.)


Bilen er en 1966 modell 1300, som er registrert sent på året i 1965, ut fra det jeg ser på thesamba så er det ting som tyder på at det er Java Green L518.

Det er 6 volt anlegg.
Ladinga har vi fiksa med en ny laderegulator, så nå lader det som bare rakkern.

Slik ser motorrommet ut:


Gasspedalen manglet rett og slett.
I stedet for gasspedal var det bare skrudd inn en slags kloss slik at man fikk gasset, dette gjorde ganske vondt i foten fordi den var veldig spiss, så jeg hadde lyst å få inn gasspedal. Forrige eier hadde sagt til min far at pedalen ble fjernet fordi den var så hard å trykke på.
Dette fant jeg fort ut at stemte. Hengselen på gulvet er helt bøyd, slik at pedalen kan lene seg 4 cm mot venstre. Når man da trykker på pedalen, går overføringsstaget bare inn mot tunnellen, i stedet for å gå forover. Dette gjør selvfølgelig at det blir vanskelig å trykke på pedalen.
Har bestilt ny sånn hengsel, gasspedal og alt tilbehøret som den stanga og den vippearmen som står på chassis, så den vil bli byttet etterhvert, da håper jeg at det løser problemet.

Bilde av pedalstellet:


Bilen er utstyrt med en ufattelig raklete lås på girstanga.
Når man kjører lager vibrasjonene i denne låsen en slags kaklende lyd som er svært høy.
Er det noen som kan fortelle meg hvordan man fjerner en slik sak? Finnes det tilsvarende girstang UTEN denne låsen som man kan bytte med?
Låsen:


Bilen har vært omlakkert en gang på 80-tallet. Resultatet er ikke jeg helt fornøyd med, det er litt "tørrsprøyta" og f ex den spylerdysa og skjermpakningene, dørpakningene, etc er bare lakket over.
I tillegg har det vært antenne på førersida, denne har for lenge siden blitt erstattet med en sånn liten blank plastplugg, og lakken nedenfor har da boblet og sprukket opp. Her under kan det være noe rust. Det er også bulk i førerdøra, høyre bakskjerm og liten "knekk" på høyre forskjerm. Utover det er bilen "hullfri" og usveiset, og ser generelt grei ut for rust. Varmepottene fungerer, blir sauna i bilen når man skrur på varmen.
Øyenlokkene skal selvfølgelig vekk, og ny førerdør og skjermer er på vei.
Bilen blir omlakkert i midten av september, har snakket med en gammel kjenning og han har sagt seg villig til å gjøre jobben.
Da skal jeg komme tilbake med nye bilder Glad

Bilder av lakkskadene:





Interiøret i bilen er litt sørgelig, dvs baksetet er fint og som nytt - men ikke det som hører til bilen, ikke førersetene heller - som har sorte setetrekk.
Dette er fordi bilen angivelig har stått på en låve i 20 år og setene var visstnok nærmest råtne når de hentet den derfra, og bare falt fra hverandre.
Dørtrekkene har noe grønn lakk på kantene.
Derfor har jeg bestilt et slikt Scat Elite interiør med dørtrekk og alt, i hvit vinyl skinnimitasjon. Skal visstnok være lang leveringstid på dette, så jeg regner med å få det uti oktober..

Ellers er det noe lureri med frontlysene. Gulvpedalen er fjernet og det er installert en vippebryter fra biltema i stedet. Det lyser blått i speedometeret hele tiden når lyset er på. Derfor mistenker jeg at forrige eier har koblet det slik at releet er på hele tiden, og så installert bryter ETTER releet for på den måten å velge langlys. Dette skal jeg forsøke å få tilbake til originalt oppsett, så jeg har bestilt ny gulvpedal.
Dette bringer meg så til gulvmatta som igjen er ukorrekt, dette er en sånn hårete matte som er klippet til for å passe, men hører ikke til denne modellen. Skal forsøke å få tak i tilsvarende original matte, som skal være en slik rutete presenning-aktig tynn matte, tror jeg.
Det er forresten bredda originalfelger bak, de tror jeg at jeg skal beholde, det var ålreit stilig nok, men trenger nye hjulkapsler for de jeg har er rustne. Og kanskje også støtfangere hvis jeg får tak i.

Jeg har meldt meg inn i Oslo VW klubb og den Veteran VW klubben, så jeg håper det blir storveis greier dette her. Har blitt godt tatt i mot av folk på chatten her, så jeg håper nå det blir like hyggelig å møte folk ansikt til ansikt.

Jeg er spent på hvordan det blir litt uti oktober, når bilen er omlakkert og har nytt interiør, gasspedal og alt sammen, kan bli fint det!

Leker også med tanken på ny motor, men jeg kan ingenting om sånt! Så da håper jeg at noen kan bidra med hjelp der.

Avslutter med et fint bilde av omgivelsene der bilen står lagret i Fet kommune, fin dag i dag!
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2008, 21:22:57 pm »

Trivelige omgivelse til å kjøre boble i og evnt. ha en picnic.  Glad
Loggført

Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: august 30, 2008, 21:26:16 pm »

Ser ut som du har fått deg en grei bil der. Den girlåsen der er et samleobjekt, men jeg kan forstå du ikke vil ha den om den lager ulyder.  Fin bil!
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: august 30, 2008, 21:38:44 pm »

Flott bil!! Godt den er på bedringens veg!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #4 på: august 31, 2008, 01:07:20 am »

Fin bil, Eivind, og det høres ut som den blir enda finere og det kjapt!

Blir kjekt å se denne på treff og klubbkvelder. Gleder meg til å se hvordan det blir med hvitt elite-interiør og!
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #5 på: august 31, 2008, 11:20:39 am »

jøss måken tæl den je hadde før detta Gråter skulle aldri solgt  Gråter
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #6 på: august 31, 2008, 13:22:01 pm »

Har du endelig fått rota deg inn her nå da Grenersen. Dette blir nok bra
Loggført
hsimpson
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: august 31, 2008, 18:05:50 pm »

Artig prosjekt du har fått deg der  Glad
Nok å henge fingrene i ser det ut til, men det er jo halve moroa også da  Gliser
Loggført

1302 -71
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: november 21, 2008, 16:39:34 pm »

Føler det er på tide å oppdatere denne tråden med en litt trist melding.

02.09.2008 bestilte jeg en motor fra USA.
Denne kostet 4576 USD og ble betalt med mastercard. Bestilte fra selgeren TDC Auto Parts som annonserer på Thesamba.

Videre er utklipp fra min redegjørelse oversendt til kredittservice der jeg har opprettet klagesak:
Sitat
Bestillingen ble gjort per telefon, og ble betalt med mitt Mastercard. Selger lovet en leveringstid på ca 2 uker. Dvs en til to uker på fertigstilling av motoren, og tre-fire dagers fremsending ved luftfrakt.
Hovedsakelig har jeg vært i kontakt med firmaet per telefon, men jeg har også sendt en del e-post som følger vedlagt.
Etter to og en halv uke, altså i midten av september, var jeg urolig og lurte på hvor motoren var.  Jeg ringte da selger, og selger fortalte at han var forsinket med dette, og sa videre at de ”jobbet med motoren akkurat nå”, og at han kunne sende bilder på e-post. (Ref. min sendte epost av 17.09.08, vedlagt, som etterlyser bilder av motoren.)  Han lovet videre at den ”straks” var klar til sending, så om jeg bare ventet en ukes tid så skulle jeg nok ha mottatt motoren.

Da nye ca. to ukers tid var gått, altså i månedsskiftet september/oktober, forsøkte jeg på ny å få tak i selger for å etterspørre motoren. Jeg ringte derfor firmaet, og selger forsikret nok en gang at motoren var på vei og at jeg måtte bare vente littegrann. De hadde visstnok hatt problemer med den og måtte begynne på nytt.

Nye to uker gikk uten at jeg mottok noen motor, og jeg ringte på ny til selger. Selger forsikret nok en gang at det bare var et spørsmål om dager før jeg skulle ha min nye motor i hende.  Jeg følte at jeg ikke kunne stole på selger, og kontaktet derfor banken for å høre hva man kunne gjøre med dette, ref. brev av 14.10.08 fra ditt kontor.
Jeg ringte deretter til selger og opplyste om at jeg hadde vært i kontakt med banken, hvorpå han sa at de sporenstreks skulle sende meg en motor, og at jeg slett ikke måtte sende inn noen papirer til banken.

Likevel gikk mer tid, og den 26. Oktober hadde jeg fortsatt ikke mottatt noen motor. Gjentatte forsøk på å nå selger på telefon hadde da ikke lyktes, noe som virket svært mistenkelig. Nummervisning?
Jeg sendte da epost (vedlagt) der jeg på ny informerte om at jeg kom til å søke refusjon for betalingen.
Da fikk jeg mail tilbake, der selger skyldte på et uventet problem med motorblokken. Jeg mailet tilbake (vedlagt) og informerte om at jeg ikke følte at dette var en troverdig unnskyldning.
Jeg fikk deretter tak i selger per telefon, selger tryglet da om en sjanse til å levere denne motoren og sa det var bare for han å levere den hos UPS så var den hos meg om tre-fire dager.

Den 31. Oktober hadde jeg fortsatt ikke mottatt noen motor, så jeg sendte på ny e-mail, der jeg også stilte spørsmål ved hvorfor de aldri tok telefonen når jeg ringte.
Denne ble ikke besvart før fem dager senere, 05.11.08, etter at jeg hadde fått tak i de på telefon, og de forsikret meg om at innen 20.11.08 skulle jeg ha en motor hos meg. Dette ble avtalt som en absolutt og endelig frist.
Det er i dag den 21.11.08 og jeg har fortsatt ikke fått noen motor.

Det kjipe er at jeg har betalt en god del penger for dette her da. Får jo håpe det er mulig å få refusjon fra mastercard.

Må si sånne ting som dette her gjør at man mister litt lysten på det aller meste her i verden.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #9 på: november 21, 2008, 17:00:51 pm »

Det der er nesten det værste jeg har hørt, føler med deg.  Sjokkert
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #10 på: november 21, 2008, 18:13:59 pm »

Jævlig trist, Eivind!  Lurte på hvordan det gikk med deg.  Har du interiør på vei og, eller? Vi er et par stk. som funderer på scat-interiør, og gjerne vil høre om evt. erfaringer.
Håper du får refundert det du har lagt ut for motoren.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: november 21, 2008, 20:38:48 pm »

Uff, du er ikke alene heller....
Stå på krava og kjør hardt på mot kredittkortselskapet... de penga må du få igjen!

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,7232.0.html
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: november 25, 2008, 20:44:54 pm »

Jævlig trist, Eivind!  Lurte på hvordan det gikk med deg.  Har du interiør på vei og, eller? Vi er et par stk. som funderer på scat-interiør, og gjerne vil høre om evt. erfaringer.
Håper du får refundert det du har lagt ut for motoren.

Joda, jeg hadde bestilt et slikt Scat interiør fra Mamotorworks, men når de ikke hadde klart å skaffe det på to og en halv måned avbestilte jeg, de var såpass seriøse at de ikke hadde tatt betalt så der var det ikke noe problem.
Blir liksom litt teit å bestille noe når dollarkursen er fem, og så klarer de ikke å få greiene avgårde før kursen er 7,5... da blir det med ett dyrere enn forventet. Så derfor ble det avbestilling gitt. Jeg kan jo prøve igjen ved en senere anledning, eller hvis dere skal foreta en bestilling senere så kan vi jo ta en sånn gruppedeal på det da, spare litt på frakt og sånn.

Når det gjelder den motoren så er det bare å lese på TheSamba, morroa starter på ca side fire.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=188935&postdays=0&postorder=asc&start=40

Firmaet jeg har bestilt motor fra, TDC Auto Parts, har tilsynelatende solgt en motor til noen, fått den i retur etter havari, og så solgt den videre til noen andre uten å fikse den.
For en herlig type! Nå driver han nærmest å "truer" med å faktisk sende en motor, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Om jeg får noen motor er den jo garantert elendig. Banken råder meg til å nekte mottak av noe som helst dersom noe skulle bli sendt - er dette lov/mulig?? Noen som vet?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #13 på: november 25, 2008, 21:28:41 pm »

 Sjokkert  Fyf.. jævla svindlera..... Sint
Loggført

- har ikke bil -
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: desember 11, 2008, 17:38:31 pm »

Jaa-aa, nå er det snart jul og jeg har ikke sett noe til hverken penger eller motor.
Selgeren påstår han har fått trukket penger fra kontoen sin.
Mailet med banken og de sier jeg får høre mer 17. januar. Så dette er langtekkelige greier, må si det faktisk går en del utover humøret.

I kjelleren har jeg et sett med fine nye felger jeg kjøpte i høst, har også skaffa dør og skjermer uten bulker, og en 6v starter fra 67.. hadde en avtale om å kjøpe en 1300S girkasse men det ser ikke ut til å ha blitt noe av.
Pågangsmotet er litt i dørken. Så hvis noen har lyst å kjøpe hele greia, eller eventuelt hjelpe meg med å få til dette her så må de gjerne si fra.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: januar 29, 2009, 22:30:36 pm »

Jadda! Da har det skjedd litt mer her da. I dag så ringte det en fyr og virkelig ville ha bobla, og ville hente den i kveld. Så da fikk jeg litt kniven på strupen når det gjaldt å bestemme meg.
Og jeg fant ut at jeg kunne jo ikke selge denne saken her, det er jo ikke rusta hull noe sted og faren min kjøpte den jo til meg, og det er jo en ålreit bil, jeg har jo så mye deler også.
Så da blir det vel å prøve å få ordna opp i småplukket som er på den i stedet!  Gliser
Har fått PM fra mange folk om denne saken, og det har jeg satt pris på også. Er ikke så greit når noen lurer deg på så mye penger, og det var veldig slitsomt holde på for å få pengene tilbake.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #16 på: januar 29, 2009, 23:32:33 pm »

Jaggu bra du bestemte deg for å gå vidare med bilen! Jævlig irr om du skulle misse interessa pga. eit a-hole i USA.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
vwgutten
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #17 på: januar 30, 2009, 00:39:44 am »

Dette høres egentlig fornuftig ut Eivind!!
Tar på meg skylden for at jeg fikk deg på rett spor igjen siden jeg pusha på deg noen kroner på tlf i dag hehe:)

Da er det bare å ta på seg mekkedressen og reise ut der bilen står.
Loggført

ikke forstå... snakk med onkel
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 30, 2009, 20:48:25 pm »

det er nok ikke bare du som har opplevd shait og skru up. tror det fete gliset du savner på trynet ditt kommer smygende når du river bobla ut på asfalten, vipper opp trekantviduet og nyter det vi alle her på forumet er avhengige av..... Blunker

thumbs up, stå på, bonus i vente Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: april 21, 2009, 19:40:19 pm »

Tenkte jeg måtte poste et nytt innlegg her Glad
Nå begynner det å skje litt. (Bilder fra i dag.)

Av det ymse som kommer nå:
-senkespindler
-skivebremser foran
-S-kasse
-To-krets bremser
-Fuchs reprohjul
-nye Sachs støtdempere rundt om
-Gene Berg 40%-girspak med old style håndtak.. burde vel tatt bilde av den når vi pakka den ut, den var fiiiiiiiin.
-VDO instrumentering
-ny motor..  Osteaktig
-popout vinduer bak
+++++

I dag fikk jeg tittet litt under bilen og det ser veldig fint ut ift rust, denne bilen har jo gått i indre Troms og stått på en låve i tjue år, så den har jo aldri sett salt. Innerskjermene er derfor ganske fine rundt om, og det eneste som egentlig var av rust var bak på støtfangerfestene og så hadde det vært noe rep. under batteriet. Ellers ser det fin-fint ut!


* felger.jpg (69.16 KB, 800x600 - vist 245 ganger.)

* motorrom.jpg (69.93 KB, 800x600 - vist 238 ganger.)
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #20 på: april 21, 2009, 19:46:03 pm »

Nå begynner det å svinge her igjen! Glad

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #21 på: april 25, 2009, 15:59:11 pm »

I dag har jeg kjøpt fire nye støtdempere, av merke Sachs, jeg ville heller ha de enn noe sånn no-name sykkelpumpeopplegg.. dessuten fikk jeg ti prosent rabatt på Torshov  Gliser
Så dro jeg ut til Kåre og han hadde "laget" en girkasse av tre gamle girkasser. Det er noe slags 03S kasse i 02 hus bygget om til pendel, sånn at jeg får høyt gir på fjerde så jeg kan kjøre litt mer normalt på motorveien, og så er det nyeste type utløserlager.


* girkasse.jpg (67.7 KB, 800x600 - vist 320 ganger.)
« Siste redigering: april 25, 2009, 16:04:04 pm av Eivind E » Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: april 25, 2009, 20:08:17 pm »

Bør ikkje sømmen på drivakselmansjetten vera horisontal?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #23 på: april 25, 2009, 22:10:48 pm »

Jo.
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #24 på: april 26, 2009, 22:43:33 pm »

Hvorfor har det noe å si?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: april 26, 2009, 22:50:45 pm »

Når du kjører i humper etc, så hopper jo Pendelakslingen din opp og ned, og sidan sømmen er oppe så går jo det sjeis, når akslingen vil opp 'og
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: august 28, 2009, 17:42:39 pm »

Sånn ligger det an nå, Kåre har jobba masse med dette her så nå er det bare en vrien startmotor og spacere til felgene bak så er bilen på veien.


* image-upload-157-775646.jpg (84.17 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)

* image-upload-99-704503.jpg (65.42 KB, 800x600 - vist 249 ganger.)

* image-upload-105-796405.jpg (45.42 KB, 800x600 - vist 227 ganger.)

* image-upload-147-746512.jpg (59.31 KB, 800x600 - vist 219 ganger.)
« Siste redigering: august 28, 2009, 17:46:26 pm av Eivind E » Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #27 på: august 28, 2009, 21:40:28 pm »

Jøss dette ser jo heilt flott ut. Hadde spandert litt lakk på bremsedelene så de ikkje blir rustbrune etter første turen.....Ser det gjennom fuchs ene vett du.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #28 på: august 29, 2009, 14:01:57 pm »

fy faan jaggu blirn bra denna nå Glad Den motoren? åssen ble det med den. fikk du den du hadde betalt for?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: august 29, 2009, 15:38:36 pm »

fy faan jaggu blirn bra denna nå Glad Den motoren? åssen ble det med den. fikk du den du hadde betalt for?

Nei, jeg fikk pengene tilbake fra kredittkortselskapet og dreit i han amerikaneren, og så kjøpte jeg heller motor hos Kåre Andersen på Spydeberg, og da fikk jeg mye bedre pris pluss at han har gjort en hel masse jobb med bilen Glad

Så nå bør jeg vel egentlig begynne å spare penger så jeg får råd til å lakkere den Glad
« Siste redigering: august 29, 2009, 15:40:33 pm av Eivind E » Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!