april 28, 2024, 05:52:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: JuniorGrelland's '68  (Lest 19536 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #90 på: september 21, 2023, 13:55:31 pm »

Før ny runde med base legges på utsiden:

* 20230328_221617.jpg (35.69 KB. 509x600 - vist 174 ganger.)


* 20230328_223457.jpg (57.35 KB. 800x560 - vist 174 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #91 på: september 21, 2023, 13:56:49 pm »

Og godt med klarlakk på utsiden igjen. Dette er garasjelakkering så både sig, appelsinhud og støv må påregnes så det er greit med "nok" klarlakk for å kunne slipe/polere.

* 20230328_233235.jpg (31.47 KB. 800x360 - vist 177 ganger.)


* 20230329_002054.jpg (54.21 KB. 800x543 - vist 173 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #92 på: september 21, 2023, 13:57:31 pm »

Maskering er fjernet og første titt i dagslys:


* 20230401_114426 (1).jpg (67.75 KB, 800x457 - vist 181 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #93 på: september 21, 2023, 14:00:49 pm »

Da var det bare å finne frem bunnplata og etter en grundig rengjøring, er karossen klar til å gjenforenes med bunnplata:

* 20230411_183719.jpg (77.86 KB. 434x600 - vist 187 ganger.)


Og med litt hjelp fra venner og kjente var delene gjenforent:

* 20230411_195242.jpg (62 KB. 800x360 - vist 185 ganger.)


Tidsmessig var vi nå kommet til april 2023

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #94 på: september 21, 2023, 14:08:41 pm »

Våren kommer og Atle kjøper seg båt, så da er det litt treg fremdrift igjen, men innimellom skjer det ting, og her er det innertak som monteres:

* 20230619_202043 (1).jpg (48.57 KB. 800x360 - vist 169 ganger.)


Litt utpå sensommeren er han i gang igjen (det hjelper ofte på motivasjonen med en tur på SCC):

* 20230818_192855.jpg (120.18 KB. 800x600 - vist 173 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #95 på: september 21, 2023, 14:09:52 pm »

Når innertakert er på plass, er det vinduer og innmat i dørene som skal på plass:

* 20230822_195258.jpg (81.1 KB. 800x600 - vist 158 ganger.)


* 20230820_191422.jpg (95.12 KB, 800x600 - vist 160 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #96 på: september 21, 2023, 14:11:38 pm »

Det kryper sammen:

* 20230906_204457.jpg (108.22 KB. 800x600 - vist 170 ganger.)


Det som ikke synes så godt på bilder, er at det er gått med en del timer på å våtslipe og polere opp lakken også, men det får vi prøve å fange på bilde når den er klar

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #97 på: september 25, 2023, 14:13:08 pm »

Det er fortsatt trivelig å holde på ute her på solkysten, så søndag ettermiddag ble brukt til å trekke el-nett. Alle de viktigste klysene er på plass, i tillegg til sikringsboks og brytere, så da er det bare å begynne å kople:

* 20230924_183910.jpg (103.21 KB. 800x600 - vist 166 ganger.)


Litt utpå kvelden kom det selvsagt noen dråper, men Alte gir seg ikke så lett, så da ble frontlyktene montert.

* 20230924_194020.jpg (95.65 KB. 800x600 - vist 175 ganger.)


Vi hadde fått reddet det meste av ledningsnett fra "donorkarosseriet", men det mangler fortsatt noen små biter her og der.

Loggført
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 526
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #98 på: oktober 02, 2023, 16:44:56 pm »

Begynner å se knallbra ut!🤩🤩
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #99 på: oktober 04, 2023, 09:11:06 am »

Hyggelig å høre Martin Glad

Innesesongen med RC-bil er snart i gang, så Atle jobber på for å få bilen klar både før det blir snø, og før RC-bil tar for mye av fritiden. Målet er å få skilter før han får lappen i Januar.

Så det går mye tid på småpirk som ikke synes så godt, men nå er i alle fall brorparten av det elektriske på plass. Det må ryddes og vaskes litt under her, så blir det nok veldig bra. Neste trinn er å kople på batteriet og se hvor mye av dette som fungerer.


* 20231003_212537.jpg (83.5 KB. 800x600 - vist 185 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1261
Bosted:


Vis profil

« Svar #100 på: oktober 08, 2023, 23:34:42 pm »

Strøkent! Er selv på utkikk etter ledningsnett. Hvor kjøpte dere dette?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #101 på: oktober 09, 2023, 08:29:20 am »

Det plukket han ut av et ekstra karosseri han fikk med på kjøpet Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #102 på: oktober 09, 2023, 22:03:20 pm »

I dag har han begynt å jobbe på motoren. Eldstebroren hans har maskinert ut topper og blokk til 94mm sylindre, og han måtte slipe ut litt manuelt i åpningen for at stemplene skulle gå klar, så da var det på tide med en skikkelig vask av blokkhalvdelene før prøvemontering:

* 20231009_181752.jpg (90.19 KB. 800x600 - vist 145 ganger.)


Så ble veiva lagt i for å sjekke at det er klaring over alt.

* 20231009_190659.jpg (99.04 KB. 800x600 - vist 165 ganger.)


Neste på lista er å montere tilbake alle pinneboltene og så sjekke at pluggene i alle oljekanalene hat fått dype nok gjenger før enda en grundig rengjøring må til før sluttmontering.

Loggført
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 526
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #103 på: oktober 10, 2023, 17:57:51 pm »

Strøkent! Er selv på utkikk etter ledningsnett. Hvor kjøpte dere dette?

Et hett tips, bygg selv av hengerledning. I min '67 som var helt uten, bygget med innsprut. Brukte sjuleder og noen ekstra tykke kabler, alt lagt i strømpe gjennom bilen. Solid og genialt😊
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #104 på: oktober 10, 2023, 22:58:25 pm »

Strøkent! Er selv på utkikk etter ledningsnett. Hvor kjøpte dere dette?

Et hett tips, bygg selv av hengerledning. I min '67 som var helt uten, bygget med innsprut. Brukte sjuleder og noen ekstra tykke kabler, alt lagt i strømpe gjennom bilen. Solid og genialt😊

Var i kontakt med http://www.vwlooms.com/ i England. De skal ha gode skussmål, men jeg valgt å bruke det gamle samt bruke mye ledninger fra en donorbil (1960 Transporter)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #105 på: oktober 11, 2023, 07:25:27 am »

Bra tips, gutter. 7-leder fra tilhenger har jeg brukt en gang tidligere også.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #106 på: oktober 11, 2023, 07:33:14 am »

Atle har høstferie så han bruker tiden (ganske) effektivt, og i løpet av dagen har han montert på alle råder med nye rådelager og siden blokka er linjeboret måtte han ha nye veiv-lager også,  så fordelerdrev og spacer ble også montert. Når alt er på plass og prøvemontert et antall ganger, er det viktig  å sjekke endeslakk:

* 20231010_181930.jpg (101.58 KB. 800x600 - vist 130 ganger.)


Han kom til ca 8/100 så det burde være innafor.

Han skal ha eksternt filter, og i tlllegg er det tatt ut åpning for større sylindre, så det er viktig å få ut alt spon fra oljekanalene. Derfor er det tatt opp til å plugge disse, så mye tid (og krefter) gikk med på å renske opp gjenger og sikre at alle åpninger (inkl den ut fra oljepumpa) blir tettet. (Han elsker NPT-gjenger...)

Når alt så bra ut, var det en ny runde med høytrykkspyler for å få ut alle sponrester:


* 20231010_202555.jpg (72.27 KB. 681x600 - vist 124 ganger.)


Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #107 på: oktober 11, 2023, 07:41:36 am »

Neste på programmet var å legge inn veiv og kam, og etter mange runder med prøving og legge inn ett og ett lager for å sjekke at alt løper lett, så er alt på plass (inkl kampluggen) og blokka kan lukkes forhåpentligvis for godt:

* blokk lukkes.jpg (55.73 KB. 448x600 - vist 129 ganger.)


Neste på programmet er å montere stempel/sylindre og siste finish på toppene før ventiler slipes inn og alt monteres.

Han har et sett brukte 94mm mahle stempler/sylindre, men det maglet et par stempelringer. Er det noen som sitter på den øvre (1.6mm) og den tynne på den midtre (0.6mm) så hyl ut før siste rest av restaureringsfonet han brukes på nye deler Glad

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1261
Bosted:


Vis profil

« Svar #108 på: oktober 18, 2023, 19:52:45 pm »

Strøkent! Er selv på utkikk etter ledningsnett. Hvor kjøpte dere dette?

Et hett tips, bygg selv av hengerledning. I min '67 som var helt uten, bygget med innsprut. Brukte sjuleder og noen ekstra tykke kabler, alt lagt i strømpe gjennom bilen. Solid og genialt😊

Var i kontakt med http://www.vwlooms.com/ i England. De skal ha gode skussmål, men jeg valgt å bruke det gamle samt bruke mye ledninger fra en donorbil (1960 Transporter)
Både jeg og bekjente har sendt de mail mange ganger uten svar. De lever visst av å selge på markeder.

Det med henger var ikke dumt! Endte opp meg å improvisere i røde og svarte ledninger og teipe på hva da jeg bare manglet ledningsnett bakover:P
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #109 på: oktober 27, 2023, 01:01:29 am »

Her er det på høy tid med en oppdatering. Mediansvarlig i dette prosjektet er på jobbreise i USA så det er litt dårlig med oppdateringer.

Men det har skjedd mye og noe har blitt lagt ut på FB, men jeg prøver å legge mest mulig info her, både for å dokumentere hva han har gjort, men også for å dele litt av problemene, så kanskje andre kan lære litt av våre feil Glad

Atle hadde høstferie for et par uker siden, og etter en kort ferietur til Sverige ble det brukt en del tid i garasjen.

Det første han skulle gjøre var å sjekke kompen med de toppene som storebror hadde maskinert ut til 94mm og som i tillegg var tatt ned for å øke kompen. Jeg må innrømme at maskinisten (Even) fikk input til jobben fra undertegnede, og resultatet ble at vi tok av alt for mye av toppene, så statisk komp ble 11.6:1 eller noe sånt. ALt for mye til å kunne kompensere med kobbershims, så etter at Atle hadde fått ut litt frustrasjon over å bruke mye tid på porting av topper som ikke kan brukes, så stilte storebror opp og maskinerte et par topper til, men etter nøye beregninger, endte da kompen på 9.5:1. Det skal være midt i smørøyet for denne Gjestland-kammen som skal brukes.

Sånn så kammeret ut etter maskinering men før rengjøring:

* 384543488_1310614699565875_7989252951126085713_n.jpg (81.92 KB. 587x600 - vist 100 ganger.)


Så da satte Atle i gang med den roterende fila igjen, og pyntet litt på eksosporten og åpnet rundt ventilene som sist. Han inrømte at resultatet ble mye bedre på andre sett med topper, så en 10-12 motorer til nå så blir det helt strøkent Glad

Så var det bare å sette i gang å montere igjen, og etter litt delesanking i nærmiljøet (Takk Even K) så var han tilbake til en longblokk:

* 384540624_295900929913660_7325461487960798786_n.jpg (71.32 KB. 800x401 - vist 99 ganger.)



« Siste redigering: oktober 27, 2023, 01:07:05 am av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #110 på: oktober 27, 2023, 01:09:37 am »

Så da var det på tide å finne frem kjøleblekka som ble pulverlakkert i fjor, og prøvemontere:

* 370102806_1013039786619400_2172231829688410180_n.jpg (96.27 KB. 800x600 - vist 54 ganger.)


Det ser jo bra ut, så da var det på tide å montere motoren inn i bilen:

* 387494101_1279664769394582_1213861513402111925_n.jpg (114.53 KB. 800x600 - vist 58 ganger.)

« Siste redigering: oktober 27, 2023, 01:41:48 am av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #111 på: oktober 27, 2023, 01:25:07 am »

Atle fikk som vanlig god hjelp fra kompiser, og Anton (billakkererlærlingkompisen) var med som både prakisk og mental støtte, og de holdt på til langt på natt i de milde oktoberkveldene. Her er et stemningsbilde etter at motoren endelig var på plass:

* 391743546_10233280169416442_1694656973878321811_n.jpg (41.97 KB. 338x600 - vist 62 ganger.)


Men alt var ikke bare plankekjøring.... Det viste seg raskt at det var en lekkasje mellom topp og sylinder på 1-2 siden:


Teorien var at glemmeblikket lå mellom topp og sylinder, siden det ble maskinert litt på høyden i toppen men ikke nok til å ta bort den første kjøleribba, så etter mange prøvemonteringer og kløing i hodet mens medieansvarlig var på jobbreise i Frankrike, konkluderte vi med å legge mellom et kobbershim mellom topp og sylinder for å få mer klem på tetteflaten, og da ble det tett. Kompresjonen endte da på nærmere 9.0:1, men viktigere at det er tett tenkte vi Blunker

Så da ble det oppstart igjen, og et voldsomt leven fra vippestellet. I kampens hete hadde man glemt å justere ventilene etter å lagt på et 1mm shim mellom sylinder og blokk:


Dette legges ikke ut for å henge ut den yngre generasjonen, men for å vise hvor mye som skal klaffe for at ting går som planlagt. Atle er nå 17 år, og bygger erfaringer på egenhånd Glad

* 386955031_6873873365992069_3661228138426646235_n.mp4 (1666.41 KB - lastet ned 23 ganger.)
« Siste redigering: oktober 27, 2023, 01:42:05 am av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #112 på: oktober 27, 2023, 01:35:02 am »

Så endelig går den sånn nogenlunde som den skal, men det trengs en forgasseroverhaling og noen nye dyser før vi er i mål:


Jeg har et par IDF 40 på hylla og han måtte jo selvfølgelig prøvemontere de også Glad

* 384543466_1708984356241707_7706531988467603603_n.jpg (96.47 KB. 800x600 - vist 62 ganger.)


Men i første omgang blir det solex 34 gasser, så får vi se hva fremtiden vil bringe. Som man kan se passer det dårlig med originalt doghouse-viftehus og doble webere Blunker

Neste på programmet var da å få på plass bremser og bensintank. '67 økolookeren til undertegnede hadde tyvlånt kaliprene hans, så han var snill nok til å overhale et annet sett kalipre, så kunne 67n få de og de flotte rødlakkerte kaliprene ble montert på denne bilen.

Neste utfordring var da at han klarte ikke å bygge trykk i bremsene. Etter mye knoting (begynner å bli en gjenganger...) kom han til at det måtte være hovedpumpa som ikke gikk helt tilbake når han slapp pedalen, så da ble alt under tanken demontert og pumpa demontert og den var full av rust og pitting. Dette var en splitter ny pumpe, men bunnplata har stått ute i noen  måneder uten å tette hulla så den hadde fått vann innvendig og var ødelagt...

Så som en nødløsning monterte han pumpa fra min '67 og da fikk han trykk.

Så hva gjør man når man har motor, bremser og bensintank? Jo prøvekjøre:

* 20231022_140609.jpg (85.72 KB. 800x600 - vist 56 ganger.)


Alle har vel vært der at man har tatt en liten prøvetur sittende å en bruskasse Glad

Men alt fungerte sånn nogenlunde som det skal så da er det bare å jobbe videre med alle andre småjobber.

« Siste redigering: oktober 27, 2023, 01:43:57 am av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #113 på: oktober 27, 2023, 01:39:16 am »

Så nå går det i elektrisk, intetriør og alt som ser lite ut men tar mye tid på slutten av et prosjekt,

Her er et stemningsbilde fra forrige uke:

* 20231018_193730.jpg (93.75 KB. 800x600 - vist 68 ganger.)


Innimellom skruing og skole, har han fått tatt teorien på biltilsynet, så nå er siktet innstilt på å få den på veien og eu-godkjent før lappen er i lomma Glad Vi håper på flere uker med mildvær slik at vi får den klar før snøen kommer.


Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #114 på: oktober 27, 2023, 01:52:26 am »

Både Ghian og '67n er nå satt bort på vinterlagring så her er et lite mimrebilde fra den siste kvelden alle luftkjølte i grellandgarasjen var samlet for i år:

* 20231020_204335_yrxd_31d5919d.jpg (46.97 KB. 800x406 - vist 87 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #115 på: november 08, 2023, 15:06:01 pm »

Det sies at de siste 20% av en restaurering tar 80% av tiden, og selv om det ikke er helt presist, så tar alle småting på slutten mye tid i alle fall.

Så de siste kveldene har gått med på å montere lister, emblemer etc, og her er et bilde av ene lista etter at den ble slipt ned og polert opp:

* 20231106_195433.jpg (51.73 KB. 800x600 - vist 45 ganger.)


Løsningen ble å slipe bort elokseringa med scotch-brite og så polere opp på benkesliperen (med bomulls-skive)

Men når han hadde holdt på en times tid med dørlista, var han litt uforsiktig og da endte det sånn:

* 20231106_195456.jpg (78.76 KB. 800x600 - vist 53 ganger.)


Da ble det kvelden...

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #116 på: november 08, 2023, 15:12:47 pm »

Men jeg hadde en bunke med lister liggende i hylla. Ved nærmere ettertanke stammer de nok fra en '69 modell som jeg restaurerte og bygde cal-looker av i 1986.... Men uansett fikk han slipt og polert flere lister (med litt assistanse av undertegnede, som fikk drittjobben med å slipe bort elokseringa...) så da begynner det å ta form:

* 20231107_194840.jpg (88.22 KB. 800x600 - vist 65 ganger.)

Vi innså at tanklokket er fra et '68 karosseri, mens dette antakelig er fra 69, så patenten for å låse det er ikke den samme, så der må vi finne på noe lurt.

Han fortsatte innvendig og dette begynner virkelig å dra seg til:

* 386830340_2416641061852786_2873578102827301414_n (1).jpg (51.66 KB. 800x401 - vist 63 ganger.)


Viskermekanisme ble demontert og lakkert så det er neste på programmet nå

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #117 på: november 13, 2023, 15:10:04 pm »

Helgen ble brukt på interiør, og det første som sto på programmet var å montere lyddempingmatter og lime tepper, og her er et par bilder fra denne prosessen:

Han begynte med tunnellen og kanalene:

* 398538977_10233470207607278_6293373552097246537_n.jpg (89.27 KB. 748x600 - vist 50 ganger.)


Og fortsatte med kick-panels og torpedoen. Når det var på plass måtte jo gulvmattene legges på for å se hvordan de passet:

* 400734737_10233470575336471_6475242109342419072_n.jpg (109.33 KB. 800x600 - vist 54 ganger.)


Det ser veldig bra ut og passformen på teppene er mye bedre enn det jeg er vant med fra tidligere. Jeg har montert TMI-tepper i et par biler, og disse som kommer fra Magne Bævre ser mye bedre ut Glad


Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #118 på: november 13, 2023, 15:16:23 pm »

Mens Atle var på jobb på lørdag (han har sommer- ekstrajobb på spraylakk.no så dersom du har bestilt noe lakk derfra er det mye mulig det er han som har blandet for deg Blunker ) bestemte Line og jeg oss for å hjelpe ham videre med setene, så vi tok en svipptur på stoff&stil og kjøpte noen meter med skai og semsket skai (alcantara) for å trekke om det blå baksetet. Han har fått tak i setetrekk til framstolene, så jeg gjorde de ferdig mens Line lagde maler av det gamle trekket og begynte med å sy sammen trekk til baksetet. Jeg fikk jobben med å demontere setene og nå er det hestehår i hele spisestua...

* 398601483_10210752289239781_7661035814615773570_n.jpg (59.47 KB. 800x600 - vist 73 ganger.)


Men etter litt knoting og justering av malene, kom de nye trekkene på plass, og dette ser helt ok ut:

* 20231112_223449.jpg (52.74 KB. 800x600 - vist 66 ganger.)


Atle ble i alle fall fornøyd, så nå er det ikke mye som gjenstår inne i bilen.

Vi nærmer oss klar for EU-kontroll, så nå lages det en liten liste over ting som må på plass de nærmeste dagene, så håper vi bare være holder seg så vi slipper for mye snø og salt.

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #119 på: november 14, 2023, 08:24:21 am »

Det ble en lang ettermiddag/kveld i garasjen i går, og en hel del ble gjort.

Teppene er ferdig, og jeg bisto med å legge tepper på området bak baksetet:

* 20231113_192156.jpg (121.5 KB. 800x600 - vist 58 ganger.)

Et liten runde med varmepistolen på taktrekket nå, så blir det bra Glad


Vi laget en todo-liste og har begynt å markere ut de punktene som er påbegynt og klare:

* 20231113_212818.jpg (58.65 KB. 800x600 - vist 62 ganger.)


Så målet nå er å leie prøveskilt til helgen, så vi får testet at alt fungerer sånn nogenlunde, og så hvis det ser bra ut, få bestilt time til EU-kontroll så fort som mulig etter det.

Alle disse småjobbbene tar mye tid, og det er fort gjort å bare slenge noe sammen sånn på tampen, men Atle er bevisst på at ting skal se bra ut, så vi tar den tiden som trengs for å slippe å gjøre ting om igjen senere.


Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!