mars 28, 2024, 20:50:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skilt dimensjoner vw 1300 1966 ? :)  (Lest 1974 ganger)
KnutzenN
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: juni 28, 2021, 14:20:18 pm »

Hei !

Skal bestille skilt til bobla - er det noen som vet hvor jeg kan finne dimensjonene til bakre skilt?
festet i panser
Kvadratisk skilt.

Mvh Nini Glad
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: juni 28, 2021, 17:13:44 pm »

Her ser det ut til at de er 22x33cm.

https://www.lator.no/veteranskilt/1942-1971
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #2 på: juli 02, 2021, 03:50:30 am »

Om man ser på bilder fra gamle dager ser man at boblene med såkalte veteranskilt. altså med kun 1 bokstav, bindestrek og opp til 5 siffer hadde litt forskjellige lengder, etter hvilke siffer det var på det, var det mange 1111 tall ble skiltet kortere enn om det ha 2345, Man ser også at de aller fleste hadde avlange skilt, ikke firkantede før de fikk registreringsnummer med 2 bokstaver og 5 siffer.
Min 66 mod har fortsatt de originale skiltplatene fra den var ny i 66 og det er avlangt og har nummer. B-14908


*  (117.31 KB, 800x600 - vist 191 ganger.)
« Siste redigering: juli 02, 2021, 15:22:48 pm av Andersen VW56 » Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #3 på: juli 02, 2021, 04:09:45 am »

Men om du har lyst på firkantet skilt må du selvfølgelig velge det, Ville bare vise hvordan de så ut den gangen, Lykke til videre med fin bil.


* Vw Gammelt bilde Oslo veikryss oval.jpg (74.49 KB, 756x600 - vist 168 ganger.)
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: juli 02, 2021, 11:11:22 am »

Jeg synes også de med alt på en linje er finere, men de fantes med to linjer/høyt skilt også. Her fra et gammelt postkort. Ser jo ut som denne også har B-skilt, og et høyere nummer, selv om bilen er eldre. De gjenbrukte jo skiltene/numrene og man måtte bytte skilt viss du flyttet til at annet distrikt. Det sikreste tegnet på hvilket skilt en bil har hatt, er vel hullplasseringen i motorlokket. Har de hatt et bredt skilt, er som regel hullene utforbi det et høyt skilt vil klare.


* 0.jpg (67.12 KB. 800x391 - vist 163 ganger.)

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #5 på: juli 02, 2021, 16:51:21 pm »

Men om du har lyst på firkantet skilt må du selvfølgelig velge det, Ville bare vise hvordan de så ut den gangen, Lykke til videre med fin bil.

Jeg har fått byttet til skiltnummer fra "arkivet" på min 54, og har bestilt lator skilt på en linje..
(Hadde alt på en linje med det "nye" skiltet med to bokstaver også..

Hva var vanlig måte å feste skiltet bak i 54?  Det som var åp bilen når jeg kjøpte den var bøyd til formen av bakluken og det var lagt noe små gummi biter mellom skilt og luke
På dette bldet ser det ut til at det er noe mer avstand mellom skilt og motorluke...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: juli 03, 2021, 09:02:20 am »

På det bildet ser et jo ut som det er festet med to skruer i midten. En oppe og en nede, begge mellom 4 og 2. Ser ut som det er nesten inntil på midten, men ikke bøyd så endene er lenger fra.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #7 på: juli 03, 2021, 23:59:26 pm »

Men om du har lyst på firkantet skilt må du selvfølgelig velge det, Ville bare vise hvordan de så ut den gangen, Lykke til videre med fin bil.

Jeg har fått byttet til skiltnummer fra "arkivet" på min 54, og har bestilt lator skilt på en linje..
(Hadde alt på en linje med det "nye" skiltet med to bokstaver også..

Hva var vanlig måte å feste skiltet bak i 54?  Det som var åp bilen når jeg kjøpte den var bøyd til formen av bakluken og det var lagt noe små gummi biter mellom skilt og luke
På dette bldet ser det ut til at det er noe mer avstand mellom skilt og motorluke...

På ovalen jeg hadde var også skiltet bøyd etter luken med noen gummi biter mellom skilt og luke, men på 66 modellen min er det en skrue oppe og en nede og er ingen andre hull i luken, Den har fortsatt de originale skiltplatene fra 66 skruene sitter oppe og nede mellom 4 og 9


* Aud Deli 2019 Bak.jpg (73.86 KB, 800x450 - vist 160 ganger.)
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: juli 07, 2021, 13:55:30 pm »

Er nok litt ulik praksis fra forhandler til forhandler og kanskje endret med årene også
Da blir det nok å bøye til det nye (med deg gamle numemret)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
KnutzenN
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #9 på: juli 20, 2021, 11:01:35 am »

Takk for hjelpen, og bonus informasjonen Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!