april 18, 2024, 03:16:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche bremser på Type 3 (Notchback)  (Lest 2712 ganger)
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 22, 2021, 11:55:43 am »

Hei,
Jeg har ligget å vaket i sivet her i mange år, og lest meg opp litt på dette temaet, men jeg finner ikke helt ut av de små detaljene for det jeg har tenkt til. Jeg har nemlig gått å skaffet meg en notchback som skal skremmes opp litt.

Planen min er å montere store nok bremser til at jeg kan ha en ca 200 HK+ i motor. (Motor bytte til enten 911 eller subaru WRX/tilsvarende, med enten reversert subaru girkasse eller 915 kasse)

Da har jeg sett at noen bruker boxster bremser, noen bruker 944 bremser, og noen bruker 944 turbo bremser.  Mener også jeg har lest noe om 911 bremser? Vet at man kan bytte til 944 bærearmer bak, men at dette skyver hjulet ut en del. Har også skjønt at akselelen på spindelen fremme er for liten for Porsche bremser. -Eller kan man bruke andre hjul lager?
Hadde egentlig håpet at jeg får så lite ekstra offset på hjula som mulig, da jeg helst vi beholde det utseendet så nært originalt som mulig.

Men det mangler litt på detaljene rundt disse tinga her så langt jeg kan se. Detaljer rundt spindler, aksler, hjul lager, offset, adaptere/leverandører, osv...
Kan noen gi litt utdypende info rundt disse alternativene på en Type3?

-Hva må til for å få på 944 turbo bremser? -Hva må til for å bruke boxster bremser? annet?

-Otto
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 28, 2021, 23:03:12 pm »

Her finner du vel kit som kanskje passer det du har tenkt          https://vdubengineering.com/brake-parts-kits/
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 29, 2021, 11:02:44 am »

Hei, ja jeg har startet en dialog med han. Men han vil kun prate på whatsapp. Virker ikke veldig seriøst?
Han mener han kan lage noe som øker sporvidden med 22mm pr side. Da må jeg bredde skjermer for å få på fuchs 16x6. Har ikke så lyst til det.
Jeg må nok ha minimum 6" bredde på felgene for å få nok gummi på.

Har sett at man kan få tak i smale banan armer, som vil kunne være aktuellt for å få tatt av 1" pr side. (ca25mm) Men vet ikke om det går av å sette slike porsche adapter kit på det igjen.  Hæ
Loggført
freakpower
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 29, 2021, 13:28:06 pm »

Hei.
Alt jeg har hørt tyder på at Vdubengineering er et seriøst prosjekt.
Er ikke glad i whatsapp selv, men handler med et par svært seriøse småbedrifter som helst vil kommunisere på whatsapp.
Loggført

Vi har alltid Joe Gibbs Driven kvalitetsoljer for luftkjølt VW på lager.

Følg oss på Instagram:  #freakpowergarage
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: november 01, 2021, 20:54:30 pm »

Da har jeg fått avklart litt med Vdub. Han sier han kan fikse adaptere for cayman/boxster bremser. Med et stål hub foran blir økt offset kun 6mm. Det skal kunne gå. Bak må jeg bruke smalnede banan armer for å annulere økt offset. Dette kitet bruket standard vw lager.

Så da får vi se hva SVV mener om dette.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 04, 2021, 21:17:49 pm »

Smalning bak på IRS er en grei sak om du har jigg.

20-25mm er vel maks på «originale» armer. Tar av i snuten mot felg.

76mm smalnet finns å få kjøpt over disk, men da må du smalne torsjonsrør etc
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: november 04, 2021, 23:20:23 pm »

Har ingen jigg. Tenker at proffene kan ta den jobben.  https://www.coolrydescustoms.com/narrowed-type-1-irs-arms.html
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!