mars 28, 2024, 10:38:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1.3 39HK Piraya Racer  (Lest 3894 ganger)
Caddylak
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« på: november 11, 2021, 16:49:00 pm »

Hei
Hva ligger prisen på en 1.3 39HK Piraya Racer, 1965 mod gått 25 000 km. Lekker olje fra motor og lakken er litt boblete.
Takker for alle svar.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: november 12, 2021, 14:04:39 pm »

Har du noen bilder?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Caddylak
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 14, 2021, 08:36:41 am »

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=222894978
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: november 14, 2021, 10:28:52 am »

Ser jo ut som den er bygd på en boble bunnplate, men får ikke rammenummeret til å stemme med boble fra 65? Tryggest å sjekke opp om nummer på ramma stemmer med vognkort før eventuelt kjøp.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=LS67325

At den kun har gått 25000km er vel i så fall fra overhaling. Speedometer er jo ikke boble, så man vet jo ikke hvor langt bilen har gått før ombygging, men alt kan jo være overhalt/nytt under ombyggingen.

Uansett regner jeg med at bilen undersøkes før eventuelt kjøp. Ingen bilder fra undersiden, og det er vel der denne kan ruste siden karosseri er glassfiber. Prisen kan jeg ikke si så mye om, men vet at det hadde kostet å bygge noe slikt i dag.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: november 14, 2021, 21:02:53 pm »

spørs om den er nyreg i 65, med bunnplate fra desember 1955.. vet ikke om pirayakarosseriene  ble laget så tidlig i sverige jeg
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Caddylak
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: november 15, 2021, 08:09:44 am »

Takker for svar, jeg hjelper kun eieren i og selge bilen. Verken hun eller jeg har noe greie på bil. Takk for det råd og tips som har kommet.
« Siste redigering: november 15, 2021, 10:43:33 am av Caddylak » Loggført
Caddylak
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: november 15, 2021, 10:43:01 am »

Takker for svar, jeg hjelper kun eieren i og selge bilen. Verken hun eller jeg har noe greie på bil. Takk for det råd og tips som har kommet.
Loggført
freakpower
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: november 15, 2021, 22:14:18 pm »

Dere må nok regne med at det tar tid å selge en slik bil.
Loggført

Vi har alltid Joe Gibbs Driven kvalitetsoljer for luftkjølt VW på lager.

Følg oss på Instagram:  #freakpowergarage
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #8 på: november 24, 2021, 20:54:25 pm »

Ser jo ut som den er bygd på en boble bunnplate, men får ikke rammenummeret til å stemme med boble fra 65? Tryggest å sjekke opp om nummer på ramma stemmer med vognkort før eventuelt kjøp.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=LS67325

At den kun har gått 25000km er vel i så fall fra overhaling. Speedometer er jo ikke boble, så man vet jo ikke hvor langt bilen har gått før ombygging, men alt kan jo være overhalt/nytt under ombyggingen.

Uansett regner jeg med at bilen undersøkes før eventuelt kjøp. Ingen bilder fra undersiden, og det er vel der denne kan ruste siden karosseri er glassfiber. Prisen kan jeg ikke si så mye om, men vet at det hadde kostet å bygge noe slikt i dag.

Bunnplate og karosseri har hørt sammen siden den ble bygd om i sverige i 1970. Bunnplata er reg som 65modell i sverige. Ikke noe tull med den. Den er sjekka i hue og ræva av biltilsynet i Tønsberg av sjefen i hallen der. Husker ikke helt datoen, men mener det var i begynnelsen av mars 2007. Vites med 100% sikkerhet siden det er jeg som tok den inn. Ble kjøpt av Jan Sandin. At den har gått 25000 er helt feil, men sikkert det km tellern står på. Kan vel ha gått rundt en gang eller to, kansje 3 også🙃
« Siste redigering: november 24, 2021, 21:25:36 pm av Even Kirknes » Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #9 på: november 24, 2021, 21:19:37 pm »

spørs om den er nyreg i 65, med bunnplate fra desember 1955.. vet ikke om pirayakarosseriene  ble laget så tidlig i sverige jeg
Trur du har glemt å ta med 5 tallet på linja under...... 00000000011056285. Er 11mill ikke 1mill osv
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #10 på: november 24, 2021, 22:44:55 pm »

Bunnplate og karosseri har hørt sammen siden den ble bygd om i sverige i 1970. Bunnplata er reg som 65modell i sverige. Ikke noe tull med den. Den er sjekka i hue og ræva av biltilsynet i Tønsberg av sjefen i hallen der. Husker ikke helt datoen, men mener det var i begynnelsen av mars 2007. Vites med 100% sikkerhet siden det er jeg som tok den inn. Ble kjøpt av Jan Sandin. At den har gått 25000 er helt feil, men sikkert det km tellern står på. Kan vel ha gått rundt en gang eller to, kansje 3 også🙃

Jeg stusset mest på at i registeret er den ført opp med et 8-sifret rammenummer. På 60 tallet hadde jo boblene 7-sifret frem til og med 64 modellen og 9-sifret fra 65 modellen. Fikk den muligens annet rammenummer ved ombyggingen i Sverige?


* 0.jpg (32.83 KB, 591x453 - vist 232 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #11 på: november 27, 2021, 20:24:04 pm »

Bunnplate og karosseri har hørt sammen siden den ble bygd om i sverige i 1970. Bunnplata er reg som 65modell i sverige. Ikke noe tull med den. Den er sjekka i hue og ræva av biltilsynet i Tønsberg av sjefen i hallen der. Husker ikke helt datoen, men mener det var i begynnelsen av mars 2007. Vites med 100% sikkerhet siden det er jeg som tok den inn. Ble kjøpt av Jan Sandin. At den har gått 25000 er helt feil, men sikkert det km tellern står på. Kan vel ha gått rundt en gang eller to, kansje 3 også🙃

Jeg stusset mest på at i registeret er den ført opp med et 8-sifret rammenummer. På 60 tallet hadde jo boblene 7-sifret frem til og med 64 modellen og 9-sifret fra 65 modellen. Fikk den muligens annet rammenummer ved ombyggingen i Sverige?
Så ikke slik ut på nr, så ut som det var orginalt
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!