april 24, 2024, 05:15:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302, 1600. Bobla stopper etter 200m (LØST)  (Lest 2030 ganger)
TorfinnF
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: august 16, 2022, 16:41:16 pm »

Hei

Da har jeg tatt frem bobla etter den har stått på lager i 5/6 år.

I 2014 kjørte jeg og kompis bobla til Mongolia. Da vi kom hjem ble den satt på et lager, den hostet, harket og lugget noe volsomt på vei til lageret. Kanskje den ikke ville bli satt bort?

Nå er jeg igang for å få skilter på bilen igjen, har vært på eu-kontroll med noe småfeil på bilbelter med dårlig returmekanisme og noen deffekte lyspærer. Ikke dårlig etter en kjøretur til østen, med vekslende veistandard som til tider kan sammenlignes heller dårlig traktorvei.

Men klarer ikke helt å løse problemet, at den stopper etter 200m. Da får ikke start igjen, men etter 1-2 timer får jeg start på den.
Har gjort følgende :
- Hatt en full gjennomgang på forgasser, pakninger osv
- Nytt fordelerlokk og rotor
- Nye plugger
- justert ventiler
- Justert tenningstidspunktet

Om jeg tar av luftfilterboksen ser man tydelig at det kommer bensin ut fra akselerasjonsdysa ved gassprådrag. Så jeg anatar at det ikke har noe med bensintilførselen å gjøre?

Kan det være coilen? Er den noen måte å funksjonsteste eller lignende?

« Siste redigering: september 11, 2022, 11:56:48 am av TorfinnF » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6105
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 17, 2022, 09:15:28 am »

Stopper etter 200 meter kan vel tyde på at det går tomt for bensin. Sjekk bensinpumpe, bensintank, pumpe.

Kan jo være en ide å koble en båttank med "håndpumpe" rett på forgasser for se om bilen går med annen bensinforsyning.

Har du ikke byttet kondensator så er jo det også en lett sak å bytte den. Tror neppe at coil gir seg etter så kort tid som 200 M.

Kan jo være andre ting, men greit å sortere ut om det er bensin eller tenningsrelatert først


« Siste redigering: august 17, 2022, 14:31:18 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
TorfinnF
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 29, 2022, 12:41:31 pm »

Problem løst Glad

Hadde en følelse at noe var feil når ifb justering av tenning ved topp dødpunkt.
Tok av toppdeksel på venstre siden, dro motoren rundt til ventilene til sylinder tre "vekseler". Og da viste det seg at rotoren pekte mot pluggledning til selynder tre. Viste seg at jeg hadde prestert å sette ned rotoren 180 grader feil, selv om det ikke skal gå an. Litt småflau kan man si.

Motoren går relativt fint, den stopper ialfall ikke. Litt dårlig tomgang, den vil ikke gå fint og jevnt ved ca 900rpm og småruskete ved pådrag. Skal se om forgasserjustering vil få motoren til å gå finere.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!