april 18, 2024, 06:37:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor fusker ved pådrag  (Lest 2018 ganger)
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« på: august 18, 2022, 07:45:22 am »

Motor fusker når jeg prøver meg på mer enn halv gass. Virker som den ikke får nok bensin. Skjedde plutselig når jeg skulle gasse litt på motorveien i 120 km t. Fikk svingt av veien og da stoppet den helt. Startet igjen etter 1 min og da gikk det greit siste milene hjem uten og tråkke for mye på gassen. Kan dette tyde på at bensinfilteret begynner og bli tett?? Virker som den ikke får bensin..
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: august 18, 2022, 17:01:47 pm »

Det kan være sila som sitter i bensintanken er tett.
Har opplevd det tidligere. Da daua Bobla mens jeg kjørte fort. Venta noen minutter, og fikk start på den igjen. Blåste med trykkluft inn i bensinslangen i motorrommet og problemet løste seg. Så langt.
Bedre løsning er vel å skru ut sila og vaske den.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #2 på: august 18, 2022, 20:54:50 pm »

Var innom lokale bensinstasjonen i dag og fikk vite at de hadde fått klager på vann og drit i bensinen fra kunder...Da blir det full rens og tapping av tank osv. Kan jo stemme med at jeg fylte bensin der samme dag som symtomene oppsto. Gikk bra de første 4 milene for da gikk det bare i 40 til 60 km t men etter en pause på 2 timer og ut på motorveien i 100 + ville den ikke være med. Tyder vel sterkt på vann perle eller noe i bensinen....
Loggført
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #3 på: august 19, 2022, 15:51:04 pm »

Da går bobla som en klokke igjen Gliser Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!