april 20, 2024, 09:59:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boblegården.no sin demovogn Beryl Green 61 modell låvefunn 😀  (Lest 1474 ganger)
Pasadena
Medlem
***
Innlegg: 204
Bosted: Østfold


Begynner å komme i mål! Trodde jeg 😅


Vis profil
« på: oktober 02, 2022, 23:24:38 pm »

Denne skjønnheten ble lagt ut på markedplace på Facebook tidligere i år. Litt dårlige bilder og en generelt møkkete bil var det som kom til syne i annonsen. Avtalte med selger at jeg ville komme å se på den og at jeg tok med hengeren samtidig. Var flere interesserte, men jeg var først. Litt skeptisk og samtidig veldig spent på hva slags tilstand bilen var i og hva som kom til å møte meg når jeg kom frem. Tok med guttungen på 6år å la i vei.

Det første som møtte oss var jo låven. Vi måtte vente på selger, men kunne bare titte så lenge. Tok en kjapp titt inn låvedøra, men ville vente til selger kom.

Selger kom og bobla blei inspisert. Den hadde hatt siste service i 1983 og blitt satt på låven rett etterpå, da kona ville ha bil med skikkelig varmeapparat.

På 90-tallet drømte noen om å sette den i stand og begynte å pusse noen rustflekker, samt demontere lys og støtfanger foran.

Men fikk tittet og sjekket mens historien blei fortalt. Bilen var i veldig bra tilstand. Setetrekk på setene har bevart setene utrolig bra. Ingenting satt fast og fant ikke noe annet enn overflaterust. Dytta bilen lett frem og tilbake. Håndbrekket virka til og med. Selger setter seg inn i bilen å jeg ber han trykke inn bremsen. Bremsene virket jaggu de også. Da sa jeg bare at denne blir med meg hjem i dag.

Så var det å få den ut av låven da. Bilen sto på låvebrua og måtte jo ned den. Vi lagde klar bane om bremse ikke skulle virke. Selger satt seg inn og jeg dytta bilen ut. Midt på låvebrua, på det bratteste, stoppa bilen. Selger trykka inn bremsen, satt på håndbrekket og gikk ut. Bremsene fungerte da også. Helt utrolig. En bil som da ikke har blitt brukt på 39år har fungerende bremser.

Bilen blei lessa på henger og vi kjørte hjemover med et kjempeglis om munnen. Både guttungen og jeg var like begeistret.

Så til bobla sitt nye liv.

Som eier og driver av Boblegården.no, så kommer denne til å bli brukt på treff osv til neste år. Den vil få en skikkelig gjennomgang med nye bremsedeler (ja selvom de gamle virker, er bremser viktige), motor vil få en gjennomgang og interiøret vil få en rens. Karosseriet blir beholdt som det er. Den vil få litt senk og andre felger, samt litt småting vi har liggende.

Motor er startet og går, så da veit vi at den kan fortsette livet i bilen en liten stund til.

Kommer til å oppdatere her etterhvert som ting blir gjort med den.

Mvh

Ole Tomas


* 4C1328DB-5E04-4917-970F-5F54D9FB1E4E.jpg (89.48 KB, 800x600 - vist 208 ganger.)

* DCC0A405-EA5E-4DEC-A69C-A9E3C3578691.jpg (115.35 KB, 800x600 - vist 242 ganger.)
Loggført

For mange prosjekter, men har nå et par bobler med skilt på da 😅
Pasadena
Medlem
***
Innlegg: 204
Bosted: Østfold


Begynner å komme i mål! Trodde jeg 😅


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 02, 2022, 23:31:18 pm »

Så hvordan den ser ut nå.


* D5EDFEA4-2C51-4327-B19F-E4844F7B939E.jpg (104.07 KB, 800x600 - vist 223 ganger.)
Loggført

For mange prosjekter, men har nå et par bobler med skilt på da 😅
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 03, 2022, 17:35:49 pm »

Bra låvefunn.
Er det den Bobla du hadde med på SCC i år?
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Pasadena
Medlem
***
Innlegg: 204
Bosted: Østfold


Begynner å komme i mål! Trodde jeg 😅


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 03, 2022, 17:57:43 pm »

Det stemmer 😀
Loggført

For mange prosjekter, men har nå et par bobler med skilt på da 😅
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!