april 25, 2024, 14:04:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremser t3  (Lest 1701 ganger)
t3
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: notodden



Vis profil
« på: juni 01, 2023, 21:52:45 pm »

Har en notch som er en org. Skiver foran bil. Har montert skiver bak også, og da begynner problemene. Ingen bremser. Ble anbefalt å montere hovedsylinder fra boble, men den passer jo egentlig ikke da rørene fra beholderen ikke kommer på toppen av sylinderen. Ble også fortalt at jeg måtte ha en holdetrykkventil til bakbrems. Prøvd forskjellige hovedsylindere og har nå kommet ut av hva som egentlig er montert. Bilen har nå stått i 2år og det hadde vært gøy å fått den på vegen igjen. Har holdt på med bil i hele mitt liv, men dette er ei nøtt for meg. Er det noen andre med t3 som har konvertert til 4 skiver og VET hvilken hovedsylinder som kan brukes ?
Loggført

67 notch
96 peugeot 306 xtdt
99 peugeot 306 1.8 xr
06 peugeot 307 sw hdi
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: juni 02, 2023, 15:58:05 pm »

Har du mistet bremser foran også etter at du satt på skiver bak? Har stempler i kaliper samme diameter fremme og bak? For viss de bak har større diameter vil de jo trenge mer veske, og det får de vel ikke med boblehovedsylinder som har samme diameter på stempel til begge kretsene.
Så før noen kan svare vil jeg tro vi må vite litt hva slags bremser/stempeldiameter du har montert.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: juni 22, 2023, 07:48:38 am »

Må vel være luft i systemet?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!