april 28, 2024, 00:54:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1966; 1300 - Komplett motor/eksosanlegg/dynamo etc pris.  (Lest 1339 ganger)
KnutzenN
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: juli 03, 2023, 14:23:39 pm »

Hei !

Lagt ut bilen min på Finn.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=308070631
(Står i Oslo, på Ulsrud.)

Men lurer litt på om jeg ikke skal selge og i stedet bytte motor og bygge om til 12 volt.
Men jeg vet ikke helt hva det vil koste og om hvor man kan få tak i alle deler osv.
(Skrevet til Hotshop)

Jeg er ikke spessielt opptatt av hva slags type motor det er; bare en som er komplett ei som er ok å vedlikeholde og dynamo lader Blunker.

Er det noen her som har en anelse om hva det kan koste?
Og fremgangsmåte(oppskrift) som er smart for en som ikke kan så mye om bil?
(Amatør jeg:)
Kunne nok betalt for montering; men å finne delene/vite hvilke deler man skal ha.. det vet jeg ikke.

Om noen her har tid ei dag og vil komme ta en titt er det kult det og!
(Er litt frem og tilbake fra Oslo-Risør frem til august dog!)
« Siste redigering: juli 03, 2023, 21:53:45 pm av KnutzenN » Loggført
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #1 på: juli 03, 2023, 16:53:33 pm »

Det var en lang, detaljert og uvanlig ærlig annonse!

Hva er nummeret på motoren som sitter i nå? F…..?

Å bytte motor er ikke allverdens jobb, å bygge om til 12V er litt mer. Alt det går strøm i, bortsett fra ledningene, må byttes; batteri, startmotor, dynamo, regulator, vindusvisker, horn og lyspærer. Alt må gjøres samtidig, kan ikke kjøre delvis 6 og 12. De fleste delene er enkle og rimelige å skaffe brukt, men det blir noen timers jobb som koster litt om du ikke kan gjøre det selv.
Loggført
KnutzenN
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: juli 03, 2023, 21:45:43 pm »

Ja; tenkte det var greit å ramse opp endel av det jeg vet om den; så får man heller leve med at man skremmer bort noen..! (Eller er det underbevisstheten som egentlig ikke vil selge, og prøver stoppe meg?Blunker

Når jeg fikk den visste jeg ingenting om den egentlig. Var litt kjedelig å oppleve «oisann! Der funket ikke bremsene lenger viss; og den bussen rett forran meg der er jo litt farlig nære må jeg si!!» blant annet !


Jeg poppet bort til Risør litt i ei uke-to ukers tid nå: kan sjekke motor nr igjen når jeg kommer tilbake!! Glad

Takk for svar! Er ikke så kyndig i detta!
« Siste redigering: juli 03, 2023, 21:49:56 pm av KnutzenN » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!