|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7740
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #211 på: november 02, 2025, 19:15:06 pm » |
|
De bakre festene har jeg boret opp hull i og gjenget opp. Brukte M8 bolter, men føler at jeg burde brukt M10 på alt av stoler. Festene blir festet til gulvet med gjennomgående bolter. Mothold blir enten tilpasset flatjern eller å bruke de originale skivene/platene til karosseriet, som skal lakkeres svart eller samme farge som understellet = samme farge som bilen.
De fremre festene er jeg litt usikker på hvordan jeg skal feste i sidevangene til det originale understellet, men tenkte å bruke blindnagel og M8/10 bolter, duger det mon tro? Prøver å unngå sveising for å forenkle ev senere endringer.
Brukte du originalskinnene fra TT-setene? Jeg har fått tak i et par passe patinerte seter fra en MK1 TT så tenkte å kopiere din ide ift fester 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #212 på: november 02, 2025, 19:32:58 pm » |
|
De bakre festene har jeg boret opp hull i og gjenget opp. Brukte M8 bolter, men føler at jeg burde brukt M10 på alt av stoler. Festene blir festet til gulvet med gjennomgående bolter. Mothold blir enten tilpasset flatjern eller å bruke de originale skivene/platene til karosseriet, som skal lakkeres svart eller samme farge som understellet = samme farge som bilen.
De fremre festene er jeg litt usikker på hvordan jeg skal feste i sidevangene til det originale understellet, men tenkte å bruke blindnagel og M8/10 bolter, duger det mon tro? Prøver å unngå sveising for å forenkle ev senere endringer.
Brukte du originalskinnene fra TT-setene? Jeg har fått tak i et par passe patinerte seter fra en MK1 TT så tenkte å kopiere din ide ift fester  Jepp, brukte de originale ja🙂. Fant det som det beste alternativet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #213 på: november 05, 2025, 00:01:26 am » |
|
I dag ble blokka endelig montert sammen, med pakningstett. Her bruker jeg Gasgacinch. Smurte det kun på blokkhalvdel nr 2. Dobbelsjekket alt (igjen) , husket o-ringene til de 6 hovedboltene på blokka, og satte sammen. Litt sealer rundt skivene og muttrene også. Bruker nye muttere til hele blokka da jeg hadde et kit liggende fra et par tiår tilbake, minst. Sikkert ikke like bra som de originale, men ihvertfall rene og fine. Yttre bolter ble strammet til med ca 20Nm. De to ved oljepumpa lot jeg være løse.
|
|
|
« Siste redigering: november 05, 2025, 00:39:10 am av The Car Cave »
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #214 på: november 05, 2025, 00:21:34 am » |
|
Oljepumpa er CB Maxi med inn/utløp for full flow, 26mm. Står Schadek på den ser jeg. Setter inn pakningen med et tynt lag silikon på begge sider. Pumpa går lett inn.
 20251104_205853.jpg (56.4 KB. 800x450 - vist 18 ganger.) Monterer pakningen på lokket, som også får seg et tynt lag med silikon. Håper det duger, burde jeg hatt noe annet? Monterer selve lokket med ca 20Nm.
 20251104_210056.jpg (47.49 KB. 800x450 - vist 18 ganger.)
|
|
|
« Siste redigering: november 08, 2025, 17:46:13 pm av The Car Cave »
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #215 på: november 05, 2025, 00:22:33 am » |
|
Ser unektelig bra ut. Strammet til de siste to boltene på blokka.
 20251104_210505.jpg (68.58 KB. 800x592 - vist 22 ganger.)
|
|
|
« Siste redigering: november 05, 2025, 00:44:48 am av The Car Cave »
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #216 på: november 05, 2025, 00:35:33 am » |
|
Inn med oljetrykksstemplene.
 20251104_221743.jpg (44.59 KB. 800x450 - vist 21 ganger.)
 20251104_215610.jpg (62.65 KB. 800x450 - vist 18 ganger.)
|
|
|
« Siste redigering: november 05, 2025, 00:42:39 am av The Car Cave »
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #217 på: november 05, 2025, 00:43:21 am » |
|
Ser det mangler en skive på mutteren bak. Antar det skal være en der, selv om jeg har hatt rimelig godt kontroll på alle muttrene etter demontering.
 20251104_221544.jpg (47.4 KB. 800x450 - vist 20 ganger.)
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #218 på: november 05, 2025, 09:18:40 am » |
|
Er litt befriende å se på dette, selv om det er mye igjen.
 20251104_210517.jpg (68.56 KB. 800x450 - vist 30 ganger.)
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #219 på: november 10, 2025, 20:00:00 pm » |
|
Kort økt før helgen. Fikk montert pinneboltene, og oljekjøler. Hadde "nye" pinnebolter liggende som sikkert er 25-30 år gamle. Merket etter mye knoting og hodekløing at gjengene på disse var litt lengre enn de originale. Trodde det var noe galt med gjengene eller noe siden jeg ikke fikk de langt nok inn. Er dette vanlig på ettermarkedsbolter?
 20251106_212245.jpg (64.15 KB. 800x450 - vist 13 ganger.)
 20251106_212323.jpg (67.34 KB. 800x450 - vist 13 ganger.)
|
|
|
« Siste redigering: november 10, 2025, 20:14:46 pm av The Car Cave »
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #220 på: november 10, 2025, 20:06:51 pm » |
|
Er totalt 4 slike pakninger som står mellom oljekjøler og adapter og adapter og blokk. Litt silikonfett på de før montering.
 20251106_215009.jpg (57.44 KB. 800x450 - vist 19 ganger.) Selve kjøleren ser hel og fin ut, den er ikke testet på noen måte. Det burde jeg kanskje gjort.
 20251106_214618.jpg (50.92 KB. 504x600 - vist 18 ganger.)
|
|
|
« Siste redigering: november 11, 2025, 10:07:08 am av The Car Cave »
|
Loggført
|
|
|
|
The Car Cave
Supermedlem
    
Innlegg: 915
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #221 på: november 12, 2025, 20:30:10 pm » |
|
Fikk omsider ferdigstilt skiltet på veggen slik jeg hadde tenkt det. Røde lister over og under, i fargen signalrød, og skrudd fast i veggen. Dette ble kult.
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|