april 27, 2024, 19:53:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 64 Splittvindu panel  (Lest 613 ganger)
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« på: februar 14, 2024, 18:43:48 pm »

Så, jeg håper ikke jeg har tatt på meg for mye arbeid med denne bilen 🤔
Jeg kjøpte den av en fantastisk hyggelig kar fra Os og hentet den nå i helgen. Det var en del jobb med å få papirene i orden, da den ikke har hatt skilter siden 1971. Men med god hjelp fra statens vegvesen og fra forrige eier så ordnet det seg til slutt og bilen er nå registrert på meg 😊.
Planen er å fjerne alle plater som er for rustne og bulkete til å reddes, for å få bedre oversikt over hva som må gjøres videre. Det er en god del rust i rammen også, så jeg ønsker å starte der. Om det er noen som har deler til dette er jeg svært interessert i å kjøpe 👍.

* image3.jpg (123.86 KB. 800x600 - vist 100 ganger.)

« Siste redigering: februar 28, 2024, 12:56:06 pm av N F » Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #1 på: februar 14, 2024, 18:45:13 pm »

Noen flere bilder:

* image11.jpg (129.93 KB. 800x600 - vist 77 ganger.)


* image12.jpg (116.08 KB. 800x600 - vist 76 ganger.)


Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #2 på: februar 14, 2024, 18:46:16 pm »


* image9.jpg (89.58 KB. 800x600 - vist 77 ganger.)


* image6.jpg (109.66 KB. 800x600 - vist 80 ganger.)

Loggført
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #3 på: februar 29, 2024, 12:52:45 pm »

Kult ! Dette blir det jo bil av. Takk for at du deler bilder/info 🙏!
Loggført

Shift Happens !
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 29, 2024, 15:15:05 pm »

Takk for praten forleden dag.

Alle deler til karosseriet finner jo å få tak i. Glad

Lykke til! Vi holder kontakten
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #5 på: mars 23, 2024, 19:55:23 pm »

Takk så mye til Seven og Squareback Glad Jeg skal forsøke å holde jevn oppdatering av denne siden.
Siden sist så har jeg levert bilen til sandblåsing av undersiden samt grunning. Legger ved noen bilder av hvordan det ser ut etterpå. Det er nok å gjøre på rammen, kanalene, hjulbuer og gulv, dvs det meste nederst på bilen. Men nå er det i alle fall enklere å se hva som må skjæres vekk og sveises.
Her bilde av rammen fremme:

* ramme fremme.jpg (63.35 KB. 800x600 - vist 60 ganger.)

Så rammen midt på:

*  (59.39 KB. 800x600 - vist 60 ganger.)

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #6 på: mars 23, 2024, 19:58:26 pm »

Motorrommet:

* motorrom.jpg (71.23 KB. 800x600 - vist 58 ganger.)


Her er et bilde av kupeen fremme før bilen ble sandblåst. Som dere ser så var det nok rust der... Mye kommer til å bli kuttet vekk og erstattet med nytt metall.

* gulv fremme.jpg (77.74 KB. 800x600 - vist 58 ganger.)


Fronten er skadet etter en kollisjon, det som førte til at den i utgangspunktet ble satt bort. Jeg kommer nok til å kutte vekk hele frontplaten og erstatte med ny front. Heldigvis ser rammen bra og rett ut fremme.

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #7 på: mars 23, 2024, 20:22:02 pm »

Planen er å bygge om til IRS hjuloppheng bak, så jeg må samle opp deler til dette. Har ikke noe ennå, så om dere har noe til salgs så er jeg interessert i å kjøpe. Tenker å sette inn en 1600 motor så jeg har kraft nok til å trekke bilen når jeg fjerner reduksjonsboksene ved montering av IRS girkasse.

Er det noen som kjenner til tykkelsen på metallet i karosseriet og på rammen? Når jeg måler ser det ut til å være 1mm i karosseriplatene og 2mm i rammen. Jeg tenker å kjøpe inn en en del av sveisedelene ferdig, men skal også kjøpe inn to plater for å sveise på der det er flate deler som er rustet bort.

Hele gulvet fremme byttes selvsagt, mest trolig også indre/ytre hjulbue fremme samt feste til girstang og håndbrekk. Hjørner bak må kjøpes inn og noen deler til rammen. Hele fronten med alle delene nederst må kjøpes inn. Det er både bulket og rustet bort.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 25, 2024, 17:41:28 pm »

Hei! Bra at du har prosess og framgang. Stå på!

Jeg spurte på et annet forum om tykkelsen på selve utriggerne og fikk da følgende svar:

Utriggeren er max 1.2mm stål. Selve jekkfestet er vel 2mm. Rammevangen er 2.5mm.

Hvor tykke karosseriplatene ellers skal jeg ikke begi meg på å gjette, men mener at tynnere plater enn 1 mm er det neppe.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #9 på: mars 26, 2024, 15:22:11 pm »

Takk så mye Glad
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #10 på: april 01, 2024, 22:20:24 pm »

Denne ser uforskammet fin ut under etter blåsing:-) Lykke til  p.s ! Tistlo skal, eller har klar bestilling på platedeler fra england nå i disse dager, så kan være lurt å kaste seg på lasset der :-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!