juni 07, 2025, 20:34:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Twangs Garage  (Lest 336 ganger)
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 328
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« på: mai 18, 2025, 16:30:40 pm »

Tenkte det var på tide å bidra med aktivitet på forumet her, selv om jeg sannsyneligvis vil spørre flere spørsmål enn jeg vil kunne besvare Gliser
Har rota med div bobler opp gjennom åra, et par -64 modeler, første må ha vært tidlig på -80 tallet. Lang pause til jeg henta en i Kongsvinger i 2014 en gang. Hadde den noen år, i mens hadde jeg fått tenning på T3 Syncro, så solgte bobla etterhvert. Hadde noen år boble fri igjen til en rett oppi nabolaget skulle selge en 68 model jeg ikke klarte å si nei til. 1300SP VW’ døveste motor vil jeg tro, men fikk skremt den opp med å dyse forgasseren. Gikk overaskende godt til kammen ble flat. Litt synd egentlig for null endeslakk på den. Men et godt utgangspunkt til overhaling etterhvert.
Hadde en 1600DP motor jeg har bygget for flere år siden, nye lager og ny Web 119/105lb med løftere. Litt porting i toppene, nye eksos styringer og hjemme mekka back cut på ventilene og 3 grader i styringene med et billig slipesett fra evilbay, sannsynligvis fra Asia. Men ble tett og motoren går godt etter at jeg omsider klarte å få start på den. Sitter to enkle Weber ICT på lange Scat innsug.
Planen fremover er å få på nyelakka felger jeg har liggende og mulig få lkket den opp etterhvert. Har også skaffet litt deler til forstillinga, dempere og senkespindler som skal på nå ganske snart + skiver/kalipere fra 1500.


* IMG_7750.jpg (93.87 KB, 800x600 - vist 44 ganger.)
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 328
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #1 på: mai 18, 2025, 16:32:23 pm »

Kanskje greit med et bilde av bilen og.


* IMG_2396.jpg (90.6 KB, 800x600 - vist 33 ganger.)
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #2 på: mai 19, 2025, 10:06:56 am »

Dette blir bra! Moro å høre om motor og bilprosjekt!
Og med 1600 må du jo komme det på stripa på SCC i år! Vi stiller med 67 m 1600 med 2 gassere og har tenkt å komme oss under 20sek selv om det skal holde hardt!!

Stå på og moro med bilder ja!
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4157
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: mai 20, 2025, 15:46:29 pm »

Veldig gøy å se den her på forummet, og enda bedre blir det å se den på SCC.. -> på stripen  Kult

Og med 1600 må du jo komme det på stripa på SCC i år! Vi stiller med 67 m 1600 med 2 gassere og har tenkt å komme oss under 20sek selv om det skal holde hardt!!

Det går å komme ned på 18,6 med 1200 motor, så mon ikke sub 20 skal være mulig med 1600 også  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 328
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #4 på: mai 25, 2025, 13:58:56 pm »

Vet ikke om jeg tør å prøve meg på stripa, alt for mye folk Gliser

Må ihvertfall gå gjennom bilen nå, EU ila juni, så skal vi se om den kan bli race ready..
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #5 på: mai 25, 2025, 19:32:14 pm »

Det går nok fint! Fikk prøvd russebilen på Gardermoen nå i helgen, men litt mer motor må til. Men moro  uansett!
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!