november 01, 2025, 20:53:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 59 Karmann Ghia på Finn (E-28000)  (Lest 140 ganger)
erlendlundvall
Nybegynner
*

Vis profil
« på: oktober 30, 2025, 23:22:31 pm »

Hei folkens! Jeg er ny her på forumet (Ja, forumet får faktisk nye medlemmer!!) Gliser

Jeg drømmer om en Karmann Ghia... Jeg klarer ikke å tenke på så mye annet for tida, jeg bare må ha en Ghia, helst i 2026! Det ligger en Karmann Ghia på Finn nå, langt nord i landet. Reg. nr. er E-28000.

Jeg håper det ikke er dårlig stil av meg å spørre om denne bilen når den ligger ute på det åpne markedet. Jeg tenkte det ville være bedre å stille et spørsmål om bilen her enn på Facebook, med tanke på firmaet og salget (bilen selges av et firma på vegne av eier).

For lenge siden kom jeg over en diskusjon på Facebook-gruppa om denne bilen, men jeg finner ikke tilbake til denne diskusjonen. Det var en kar som påstod at bilen var alt for høyt priset (den gang lå bilen ute til 300k, nå er den nede i 250k), og at bilen hadde en del "hemmeligheter" som han mente selger burde informere om. Jeg er usikker på hva han mente med dette. Derfor spør jeg her, er det noen Ghia-heads som kjenner til denne bilen og historien om den? Det står veldig kort i annonsen at "undervogn er byttet og det er satt inn plater fra boble", men hva betyr det mon tro? Dette er vel ikke et stort problem hvis jobben er skikkelig gjort?

Thank you and good night!

Loggført

1961 Type 1 Cal-look

Drømmer om Karmann Ghia...
RZR Arve
Seniormedlem

Vis profil

« Svar #1 på: oktober 30, 2025, 23:32:55 pm »

Kjenner ikke til den aktuelle bilen, men har sett den på finn.no.

Har imidlertid en ganske strøken sort coupe, 1967 - modell som jeg vurderer å selge. Gi en lyd på 91773344 dersom det er av interesse.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: oktober 30, 2025, 23:46:37 pm »

Veldig hyggelig med nye medlemmer, og spesielt med interesse for Karmann Ghia. Jeg har hatt min '62 iden 1998, og har vel vært borti det meste i løpet av de to gangene jeg har restaurert denne Glad Søk opp "Grellands Ghia" her på forumet, så finner du mye info om hvordan min så ut før jeg begynte og hva som dukket opp underveis.

Jeg har ikke sett denne du refererer til på finn live, men det er en god del røde flagg på bildene etter min mening. f.eks sjekk bilde 3, og se på kanalen. Den er ikke rett, og vitner om mye grums. De vertikale skjøtene i selve kanalen som skal være synlig under dørene er også borte. Det er ofte et tegn på at det er sparklet for å dekke over noe grums, eller at det er "reparert" uten å ta hensyn til hvordan det skal gjøres.

Bilde 18 viser også mye grums i hjulbuen. Den knekken i bakkant skal ikke være der.

Sjekk kanalen på bilde 22....

Samme på bilde 23. Lakken er sprekt, og det er MYE sparkel der. Døra passer ikke i hullet

Bilde 26. Rusthull i døra

Og ingen bilder av gulv/under.

Jeg ville holdt meg LANGT unna denne, i alle fall til den prisen. Hvis du er meget nevenyttig eller har mange år med fritid å legge i en restaurering (som jeg gjorde) kunne du vurdert den for ca 50kNOK; da kanskje du hadde stått deg hvis du gjør all jobben selv uten å beregne timekost Glad

Jeg er helt enig i at Ghia er noe av det peneste på 4 hjul, men dette er ikke drømmebilen Blunker

Loggført
erlendlundvall
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #3 på: oktober 31, 2025, 00:11:04 am »

Tusen takk for svar, Roy! Dette var veldig hjelpsomt og jeg ble mye klokere. Da kikker jeg videre... Det er synd at den er i så tvilsom forfatning, med tanke på at det er en norsk 59 modell. Det kan vel ikke være mange igjen av de.

Jeg fant tråden din nå, og for en tråd!! Reine kulturskatten! Her er det nok lesestoff. Jeg får bare begynne på side 1! Gliser
Loggført

1961 Type 1 Cal-look

erlendlundvall
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #4 på: oktober 31, 2025, 00:17:02 am »

Takk for det, Arve! Da hører du kanskje fra meg en gang... Glad 67-modell i sort frister!
Loggført

1961 Type 1 Cal-look

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!