Veldig hyggelig med nye medlemmer, og spesielt med interesse for Karmann Ghia. Jeg har hatt min '62 iden 1998, og har vel vært borti det meste i løpet av de to gangene jeg har restaurert denne

Søk opp "Grellands Ghia" her på forumet, så finner du mye info om hvordan min så ut før jeg begynte og hva som dukket opp underveis.
Jeg har ikke sett denne du refererer til på finn live, men det er en god del røde flagg på bildene etter min mening. f.eks sjekk bilde 3, og se på kanalen. Den er ikke rett, og vitner om mye grums. De vertikale skjøtene i selve kanalen som skal være synlig under dørene er også borte. Det er ofte et tegn på at det er sparklet for å dekke over noe grums, eller at det er "reparert" uten å ta hensyn til hvordan det skal gjøres.
Bilde 18 viser også mye grums i hjulbuen. Den knekken i bakkant skal ikke være der.
Sjekk kanalen på bilde 22....
Samme på bilde 23. Lakken er sprekt, og det er MYE sparkel der. Døra passer ikke i hullet
Bilde 26. Rusthull i døra
Og ingen bilder av gulv/under.
Jeg ville holdt meg LANGT unna denne, i alle fall til den prisen. Hvis du er meget nevenyttig eller har mange år med fritid å legge i en restaurering (som jeg gjorde) kunne du vurdert den for ca 50kNOK; da kanskje du hadde stått deg hvis du gjør all jobben selv uten å beregne timekost

Jeg er helt enig i at Ghia er noe av det peneste på 4 hjul, men dette er ikke drømmebilen