juli 15, 2026, 03:10:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vw crafter motorlyd..  (Lest 13 ganger)
steve10001
Nybegynner
*

Vis profil

« på: juli 14, 2026, 17:35:22 pm »

Hei!
Jeg har en VW Crafter 2012-modell, 2.0 TDI, som har gått 113 000 km.
Jeg kjøpte den brukt for omtrent ett år siden, men nå har den begynt å lage en «tikkelyd» som følger turtallet på motoren.
Jeg har fått helt ulike tilbakemeldinger fra mekanikere. Den ene sier at dette er normalt på en eldre bil, mens den andre mener at motoren må byttes.
Jeg har selv lest litt og lurer på om det kan være en ventilløfter som har kollapset, men jeg er usikker. Jeg har prøvd motorrens og byttet olje og oljefilter, men lyden er fortsatt der.
Jeg spurte Mekonomen hva det ville koste å bytte alle ventilløfterne. De oppga ca. 43 000 kroner, mens Fixbil ville ha rundt 70 000 kroner. Jeg har ikke spurt flere verksteder ennå.
Så mine spørsmål er:
Hvor er det beste stedet å få en ærlig vurdering av hva som faktisk feiler motoren, uten at noen bare prøver å selge meg en dyr reparasjon?
Hvis det viser seg at ventilløfterne er problemet – er det verdt å bytte dem, eller er det mer fornuftig å bytte hele motoren?
Kan det være lønnsomt å få bilen reparert i for eksempel Sverige eller Polen?
Alle erfaringer og råd tas imot med stor takk!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!