april 27, 2024, 17:31:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har noen erfaring med BS-Teknikk  (Lest 4776 ganger)
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« på: september 03, 2008, 15:29:21 pm »

Er det noen som har prøvd BS-Teknikk med å få rensa deler ! Feks dører,panser etc . Har tenkt på det men skulle væet artig å høre om noen her inne har gjort det . Og om det ble som forventet .
Loggført
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #1 på: september 03, 2008, 16:21:28 pm »

Jeg fikk dyppet lastekarmer,motorluke og lasteluke til pickupen hos bs-teknikk og det ble skinnende rent.
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 03, 2008, 16:32:41 pm »

Hvor mye tok dem for det ?
Loggført
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #3 på: september 03, 2008, 18:25:40 pm »

Betalte rett i overkant 7000,- i april 08.
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 03, 2008, 18:47:45 pm »

Takk skal du ha ! Da skal jeg ta en telefon i morra.
Loggført
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #5 på: september 03, 2008, 18:53:23 pm »

TIPS.  Prøv:   www.strip-all.com/no/
Loggført

T1 1966
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 03, 2008, 19:14:57 pm »

TIPS.  Prøv:   www.strip-all.com/no/
Helt klart interesant  Glad Dette skal sjekkes nærmere. Takker.
Loggført
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #7 på: september 03, 2008, 20:39:29 pm »

bor 15 min unna og har vært innom på demonstrasjon... Dette virker godt!!!   
Loggført

T1 1966
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 03, 2008, 21:29:56 pm »

bor 15 min unna og har vært innom på demonstrasjon... Dette virker godt!!!   
Da skal det prøves ! Lettvinnere enn å pusse alle smådelene !
Loggført
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #9 på: september 03, 2008, 21:35:23 pm »

Har et 200 liters fat og et varme element fra en varmtvanns tank. Det funker kjempe godt. Lar delene ligge over natten og da er det bare blankt stål!  Gliser
Loggført

T1 1966
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 03, 2008, 22:02:09 pm »

Har et 200 liters fat og et varme element fra en varmtvanns tank. Det funker kjempe godt. Lar delene ligge over natten og da er det bare blankt stål!  Gliser
Takk for tipset Glad Da blir det en sånn en her ja ! Er mange smådeler til 54 som skal tas ! Kjekt med noe som er lettvint !
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #11 på: september 03, 2008, 22:14:04 pm »

Er det noen som har prøvd BS-Teknikk med å få rensa deler ! Feks dører,panser etc . Har tenkt på det men skulle væet artig å høre om noen her inne har gjort det . Og om det ble som forventet .

Var innom der og hørte på priser.

5000 for å rense/pulverlakkere fire stålfelger.
Og 4000 for å rense/lakkere stålrammen på kalesjen til cab'en

Til sammenlikning: Industrilakkering AS på Åros i Hurum tar 1500 for å sandblåse/pulverlakke fire felger.

Synes han er meget stiv på prisene...
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 03, 2008, 22:32:06 pm »

Det var en ganske stor forskjell ja! Da vet dem å ta seg betalt . Skal i alle fall ringe i morra å forhøre meg ! Kommer med mer info!
Loggført
TEW
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 03, 2008, 22:57:43 pm »

Jeg kjenner et par stykker som har levert inn Vespa rammer ditt, de har vell hatt litt problemer med bobling av lakk i karosseri skjøter osv etter en stund. Tror ikke de er for happy i etter tid.

Jeg bruker heller sand/glassblåsing, er det krinkel kroker bruker jeg metalprep og lignende til å knekke rusta.

Større ting som jeg ikke kan ta selv har jeg satt bort diverse steder, men Sandblåserservice på Skollenborg/Efterløtt er det stedet jeg absolutt kan anbefale, de bruker fin gritt og bruker tid og gjør seg flid.

Bra priser har de også.
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 03, 2008, 23:01:50 pm »

Jeg kjenner et par stykker som har levert inn Vespa rammer ditt, de har vell hatt litt problemer med bobling av lakk i karosseri skjøter osv etter en stund. Tror ikke de er for happy i etter tid.

Jeg bruker heller sand/glassblåsing, er det krinkel kroker bruker jeg metalprep og lignende til å knekke rusta.

Større ting som jeg ikke kan ta selv har jeg satt bort diverse steder, men Sandblåserservice på Skollenborg/Efterløtt er det stedet jeg absolutt kan anbefale, de bruker fin gritt og bruker tid og gjør seg flid.

Bra priser har de også.
Hva mener du med metalprep?
Loggført
TEW
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 03, 2008, 23:25:52 pm »

Fosfatisk syre, selges som Metal prep, Metal ready, osv.

Har du tilgang til lokalt radiator reparasjons firma, har de som oftest ”vatte bad” med fosfatisk syre som de renser radiator i.
Ofte kan man få dyppet smådeler der. 

Dette er samme behandling som skjer med deler etter at de er presset på fabrikken for å fjerne olje og slippmiddel fra presse prosessen samtidig som det gir en har fosfatisk hud som dreper rust og gir bedre heft for lakk og grunning.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 04, 2008, 05:29:11 am »

Ang. BS har jeg også hørt om det der med problemer i etterkant, det blir veldig rent alle steder men problemet er visst at "syra" tørker inn der man ikke får vsket godt nok, som inni plate skjøter etc... og så når bilen blir utsatt for vann så løser denne seg opp igjen og begynner å virke på nytt, og da kan lakkarbeid til utallige tusen gå til helvete... pga det har jeg helt sett bortifra BS som alternativ. Men Strip all ser det helt klart ut til at jeg skal prøve når jeg skal ta en sjau på en bil igjen.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!