Wankel
Supermedlem
    
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark
|
 |
« på: desember 28, 2007, 01:11:31 am » |
|
Har en 1970 1302 roadster til overs, bilen er godkjent som dette. Den tidligere eier startet på oppussing, slik at den nå er demontert, er mest kosmetisk, men noe mekanisk og. Bilen er komplett, med unntak av frontrute og luftboxer. Det er tilpasset en 2 liter wasser som nå står i bilen, følger med en ekstra, begge fungerer. Det er glassfiberskjermer på den, men smale orginale hjul, da ATS,ene som stod på, lagres til senere bruk. Bilen anses å være ett aldri så lite prosjekt, men er ett godt utgangspunkt for den som vil og har lyst. På grunn av for mange prosjekter, må denne vekk. Prisanntydning: Bud
|
|
|
Loggført
|
54/58 T-1 60 T-1 68 T-1 Flippfront 68 Roadster 67 T-1 69 T-1 71 411 LE STV + noen til
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: desember 28, 2007, 02:09:49 am » |
|
Bilder av denne??
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Wankel
Supermedlem
    
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark
|
 |
« Svar #2 på: desember 28, 2007, 02:29:27 am » |
|
Har sendt noen bilder-
|
|
|
Loggført
|
54/58 T-1 60 T-1 68 T-1 Flippfront 68 Roadster 67 T-1 69 T-1 71 411 LE STV + noen til
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: desember 28, 2007, 02:57:42 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Wankel
Supermedlem
    
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark
|
 |
« Svar #4 på: desember 28, 2007, 03:04:57 am » |
|
Takker så mye for det, har en 1300 roadster og jeg. Denne er det mere jobb på, har en subaru turbomotor til denne, eller 2.1 wasser. Har egentlig satt av denne til meg selv, når tiden strekker til?
|
|
|
Loggført
|
54/58 T-1 60 T-1 68 T-1 Flippfront 68 Roadster 67 T-1 69 T-1 71 411 LE STV + noen til
|
|
|
Roadster
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: januar 02, 2008, 07:30:13 am » |
|
Hvor ligger forskjellen egentlig på en Roadster som er bygget på 1300 mot 1302 og andre modeller ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #6 på: januar 02, 2008, 10:15:42 am » |
|
1302 og 1300/1200 er jo helt forskjellige biler. Forstilling, bakstilling, kvalitet i stålet, listen er laaaaaaaaaaaaang.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Roadster
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: januar 02, 2008, 11:00:16 am » |
|
Okei. Prøver bare å lære før jeg kaster meg på ett roadsterprosjekt. Får finne noen som kan forklare litt mere utdypende da, for trodde ikke det var så stor forskjell på modellen til VW
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Wankel
Supermedlem
    
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark
|
 |
« Svar #8 på: januar 02, 2008, 15:31:18 pm » |
|
En 1302, med Mcpearson, senket, er mere myk å kjøre. Gearkasse synes jeg er bedre, bedre respons og nøyaktig. Utseendemessig er 1300 finest, men smaken er som baken, den er delt.
|
|
|
Loggført
|
54/58 T-1 60 T-1 68 T-1 Flippfront 68 Roadster 67 T-1 69 T-1 71 411 LE STV + noen til
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #9 på: januar 03, 2008, 11:37:34 am » |
|
Alt er vel egentlig forskjellig, Bunnpanne, forstilling, bakstilling, girkasse (IRS), karrosseri, panser, .... listen er uendelig. Masse som er likt, men like mye som er forskjellig.
Du får google litt så finner du nok ut av det.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
|