juni 19, 2025, 22:33:29 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Tips om restaurering av Venezian Blinds til 1958-64 Boble
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Tips om restaurering av Venezian Blinds til 1958-64 Boble (Lest 1324 ganger)
Jøran Larssen
Supermedlem
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
Tips om restaurering av Venezian Blinds til 1958-64 Boble
«
på:
september 09, 2008, 21:14:52 pm »
Jeg har en original såkalt Venezian Blind (bakrutepersienne) fra Australia liggende, og vurderer å restaurere denne. Den er komplett og fin med litt overflaterust (patina).
Jeg ser for meg at denne kanskje kan glassblåses og pulverlakkeres for å bli god som ny igjen, men tar gjerne i mot tips om hvordan, og gjerne hvem som kan utføre en sånn jobb for meg.
«
Siste redigering: september 09, 2008, 22:39:01 pm av Jøran Larssen
»
Loggført
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3943
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
Sv: Tips om restaurering av Venezian Blinds til 1958-64 Boble
«
Svar #1 på:
september 09, 2008, 21:16:04 pm »
er ikke de "spilene" veldig tynne? Hvis ja, kan det være fare for at de slår seg når de bakes ved pulverlakkering?
Loggført
Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Jøran Larssen
Supermedlem
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
Sv: Tips om restaurering av Venezian Blinds til 1958-64 Boble
«
Svar #2 på:
september 09, 2008, 21:17:10 pm »
Sitat fra: Pål på september 09, 2008, 21:16:04 pm
er ikke de "spilene" veldig tynne? Hvis ja, kan det være fare for at de slår seg når de bakes ved pulverlakkering?
Det kan være et poeng, men så tynne tror jeg ikke de er.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...