april 29, 2024, 20:44:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Musikk i bobla  (Lest 12091 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #60 på: september 11, 2008, 08:02:35 am »

kassa er det ikke noe å si på problemet er at de lett vrenger seg.. vil det ta hjelpe med kraftigere forsterker
for å veie opp for hvor dårlige de er?
dette er siste spørsmål så tilbake til trådstarter

Det kan være flere årsaker til at bassen din vrenger. Kan være fordi du har feil kasse i forhold til parameterne på elementet. Det kan være at forsterkeren din er for liten. Du kan ha for tynne kabler så spiller og forsterker får for lite strøm.

Mange ting spiller inn og uten å vite nøyaktig hva du har i din bil og hvordan det er lagt opp, så blir det vanskelig å gjette
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #61 på: september 11, 2008, 08:10:17 am »

forsterkeren vil jeg nok tippe på i mitt tilfelle da jeg har vert snill å låne bort min forsterker til en kompis så den jeg bruker nå er ikke bra...
har tykke og fine kabler hele veien og forsterkeren ligger under baksetet så langt strekk er det ikke..
kassa er bygd etter de parameterne som elementene skal ha (i allefall tilnermet)
så sansynlig vis vil det hjelpe om jeg får min gode forsterker, men det beste hadde nok vert om jeg hadde
fått tak på noen bedre elementer...

Noen som har noen bra og billige bass elementer å selge?
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #62 på: september 11, 2008, 12:24:25 pm »

Dropp kondensatoren og legg pengene i skikkelig kabler og et AGM batteri. F.eks Odessey PC1200 passer veldig fint under baksetet i bobla.

Ikke glem å oppgrader jordingen fra bilen til girkassa, jordinga fra batteri til bilen og kabelen fra dynamoen til batteriet. Da får du en langt bedre ladespenning og vedlikehold av batteriet ditt


Angående kablene:hva snakker vi om i  pris da Pål,sånn ca.?
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #63 på: september 11, 2008, 13:30:55 pm »

Dropp kondensatoren og legg pengene i skikkelig kabler og et AGM batteri. F.eks Odessey PC1200 passer veldig fint under baksetet i bobla.

Ikke glem å oppgrader jordingen fra bilen til girkassa, jordinga fra batteri til bilen og kabelen fra dynamoen til batteriet. Da får du en langt bedre ladespenning og vedlikehold av batteriet ditt


Angående kablene:hva snakker vi om i  pris da Pål,sånn ca.?

dimensjon på kablene og lengde?
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #64 på: september 11, 2008, 13:34:24 pm »

Kjøp et kabelsett. Da får du med 5 meter kabel og siden det er så kort strekk i bobla, så har du mer enn nok til å oppgradere starterkabel, jordinger osv. 25mm2 kabelsett holder plenty i en boble når forsterkeren ligger bak.

http://installbay.no/index.php?cPath=129_137
http://installbay.no/index.php?cPath=90_198
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #65 på: september 11, 2008, 13:36:21 pm »

Dropp kondensatoren og legg pengene i skikkelig kabler og et AGM batteri. F.eks Odessey PC1200 passer veldig fint under baksetet i bobla.

Ikke glem å oppgrader jordingen fra bilen til girkassa, jordinga fra batteri til bilen og kabelen fra dynamoen til batteriet. Da får du en langt bedre ladespenning og vedlikehold av batteriet ditt


Angående kablene:hva snakker vi om i  pris da Pål,sånn ca.?

Sjekk ut kjøp og salgdelen på bilstereoforumet.no

eller så har du to veldig fine pakker med alt du trenger her:
http://installbay.no/product_info.php?cPath=89&products_id=1232
http://installbay.no/product_info.php?cPath=89&products_id=1231

Kraftig monoblokk, basselement, kasse og kabelsett.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
TURBO
Gjest
« Svar #66 på: september 11, 2008, 13:37:32 pm »

Takker Pål.Mailet med Kenneth på Hamar men han var usikker på dimmen og lengden jeg måtte ha,men da ordner det seg.Men trenger jeg skifte dynamo?Har 30 a.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #67 på: september 11, 2008, 13:40:01 pm »

Takker Pål.Mailet med Kenneth på Hamar men han var usikker på dimmen og lengden jeg måtte ha,men da ordner det seg.Men trenger jeg skifte dynamo?Har 30 a.

Prøv først med den dynamoen du har. Det er bare å la bilen gå på litt turtall med litt godt pådrag på stereoen og måle spenninga over polene på batteriet. Den bør ikke falle under 12,6 på noe tidspunkt. Det skader uansett ikke å skifte til en vekselstrømsdynamo på 55 eller 75A. Ser Jøran har disse i sin nettbutikk.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
TURBO
Gjest
« Svar #68 på: september 11, 2008, 13:52:33 pm »

Earthquake forsterker,Hifonics 12-tommer,Focal mellomtone og diskantspreder + Sony Cdx gt 121 spiller.

Blir vel ok lyd av dette å?
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #69 på: september 11, 2008, 14:05:21 pm »

Earthquake forsterker,Hifonics 12-tommer,Focal mellomtone og diskantspreder + Sony Cdx gt 121 spiller.

Blir vel ok lyd av dette å?

Selvfølgelig ikke noe iveien for det. Det er monteringen som bestemmer det meste. Så vær nøye med monteringen. Lag deg gjerne noen kickpaneler til frontsettet og kost gjerne på deg litt demping av karosseriet Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
TURBO
Gjest
« Svar #70 på: september 11, 2008, 14:53:49 pm »

Da prøver jeg med dynamoen og batteriet jeg har foreløpig,så får jeg oppgradere det senere.Thanks Pål. Glad
Loggført
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!