mars 28, 2024, 11:45:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bak lys <58 og 67> bakskjermer  (Lest 2272 ganger)
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« på: september 13, 2008, 11:16:48 am »

passer pre 58 baklyktene på pre67 bakskjermer?
Loggført

Fredrik Larsen
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: september 13, 2008, 11:44:53 am »

ja men du må borre nye hull og lakkere skjermene
Loggført

1961 T1 - Custom
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: september 13, 2008, 13:19:54 pm »

Baklyktene passer som Kjetil L sier med nye hull. Men "pre 58 baklys" er et litt vagt begrep. Det er ikke noe skille i 58. Hjertebaklys til og med 55, de som kom i 56 gikk til og med 61 (litt annet glass på 61-modellen)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: september 13, 2008, 16:03:43 pm »

Baklyktene passer som Kjetil L sier med nye hull. Men "pre 58 baklys" er et litt vagt begrep. Det er ikke noe skille i 58. Hjertebaklys til og med 55, de som kom i 56 gikk til og med 61 (litt annet glass på 61-modellen)

Interessant. Jeg har en 61 modell. Kan du fortelle meg hvordan jeg ser om jeg har riktige glass?? Har to sett lamper liggende, ett med hassia og ett med hella glass. Det var 62- lamper på den når jeg kjøpte bilen.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: september 13, 2008, 17:22:09 pm »

Baklyktene passer som Kjetil L sier med nye hull. Men "pre 58 baklys" er et litt vagt begrep. Det er ikke noe skille i 58. Hjertebaklys til og med 55, de som kom i 56 gikk til og med 61 (litt annet glass på 61-modellen)

Interessant. Jeg har en 61 modell. Kan du fortelle meg hvordan jeg ser om jeg har riktige glass?? Har to sett lamper liggende, ett med hassia og ett med hella glass. Det var 62- lamper på den når jeg kjøpte bilen.

Eg er i samma "problem" som deg, pål!

Har 62- men vil ha 61... Bilde av korekte 61 lys?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 13, 2008, 20:04:42 pm »

Fikk en mail med tegninger og mål på dette en gang. Har de liggende, men har ikke scanner... Hmmm..
Skal se hva jeg får til.. Husker ikke hvem jeg fikk den av. Var det deg Anders?
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: september 13, 2008, 20:16:14 pm »

Fikk en mail med tegninger og mål på dette en gang. Har de liggende, men har ikke scanner... Hmmm..
Skal se hva jeg får til.. Husker ikke hvem jeg fikk den av. Var det deg Anders?

Mener det var meg du fikk den av ja, men spørsmålet er hvor jeg fant den.. Skal ta en titt.

Dere som skal montere slike baklys på skjermer som har hatt nyere, pass på å få dem riktig plassert.. Det er fort gjort å få dem for høyt og det er så unødvendig når det ikke koster ei krone mer å lage hull på riktig sted..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: september 13, 2008, 20:38:27 pm »

Ang det med litt annet glass på 61-modellen.. Husker ikke helt, men mener det er litt annet "mønster" i glasset på disse enn de eldre. Har muligens noe å gjøre med at 61 var det eneste hele året hvor disse lysene også fungerte som blinklys.
Skal man være skikkelig sær så har også 61 pæreholderene kabelsko, de eldre skruterminaler..

De fleste norske biler har Hella glass originalt, men noen ble også levert med Hassia som også var underleverandør til VW.
Det var ganske vanlig at Hassia ble benyttet som ettermarkedsglass av forhandlerene, derfor er det en del biler som har fått et av hvert når et glass har blitt byttet.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: september 13, 2008, 21:26:06 pm »

Ordet "Snowflake" popper opp i håve mitt.. Kva betyr det?

Vist eg nå har handla meg baklys som er f.eks. til 59modell... vil eg ikkje ha muligheit til å få dei til å funke som blinklys?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: september 14, 2008, 00:16:51 am »

Ordet "Snowflake" popper opp i håve mitt.. Kva betyr det?

Vist eg nå har handla meg baklys som er f.eks. til 59modell... vil eg ikkje ha muligheit til å få dei til å funke som blinklys?

Snowflake blir de kalt pga utseende på glasset. Det ser ut som et snøkrystall. Du må ha en blinklyshendel med 6 ledninger på. Den som sitter i bilen din har sikkert bare 3 ledninger om bilen var bygd om med nyere lamper.

Har akkurat vært igjennom detta på min bil. Men ikke fått alt til å funke helt ennå. Har noe nårlig kontakt en plass som jeg ikke finner ut av Trist
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 14, 2008, 06:58:23 am »

Har du den hendelen er det bare å følge koblingsskjemaet til en f.eks. 60 t-1.
De ligger på the samba.
Det kan oppstå dårlig kontakt inni hendelen. Der er det disse små platene som ligger på fjærer inni der.
Bare pass på hvis du åpner den, at de ikke spretter ut..
Ellers grei skuring å gå over.. Kan også prøve å pøse på med contactcleaner eller noe inni der uten å åpne.
alle ledningene må brukes til sitt.. Jeg prøvde å koble sammen blinklys foran og bak med en strømtjuv. men det var ikke noe suksess.. Burde ha skjønt det. Men ikke like lett å tenke klart alltid.. He he he.. Osteaktig
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: september 14, 2008, 10:05:24 am »

Har du den hendelen er det bare å følge koblingsskjemaet til en f.eks. 60 t-1.
De ligger på the samba.
Det kan oppstå dårlig kontakt inni hendelen. Der er det disse små platene som ligger på fjærer inni der.
Bare pass på hvis du åpner den, at de ikke spretter ut..
Ellers grei skuring å gå over.. Kan også prøve å pøse på med contactcleaner eller noe inni der uten å åpne.
alle ledningene må brukes til sitt.. Jeg prøvde å koble sammen blinklys foran og bak med en strømtjuv. men det var ikke noe suksess.. Burde ha skjønt det. Men ikke like lett å tenke klart alltid.. He he he.. Osteaktig


Ja, jeg har lastet ned det koblingsskjema. Tror jeg fant det på vintagebus eller noe deromkring
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #12 på: september 24, 2008, 00:27:37 am »

Baklyktene passer som Kjetil L sier med nye hull. Men "pre 58 baklys" er et litt vagt begrep. Det er ikke noe skille i 58. Hjertebaklys til og med 55, de som kom i 56 gikk til og med 61 (litt annet glass på 61-modellen)

Interessant. Jeg har en 61 modell. Kan du fortelle meg hvordan jeg ser om jeg har riktige glass?? Har to sett lamper liggende, ett med hassia og ett med hella glass. Det var 62- lamper på den når jeg kjøpte bilen.

Eg er i samma "problem" som deg, pål!

Har 62- men vil ha 61... Bilde av korekte 61 lys?

se vedlagte bilde av en original restaurert -61 mod


* vw i hagen lite bakfra.JPG (66.63 KB, 568x426 - vist 155 ganger.)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: september 24, 2008, 14:25:01 pm »

Se der ja Glad

Nice ride dude!!!  Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!