april 27, 2024, 23:23:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Overhaling av Bobla Betty 1975mod (Alt av kart over motor, etc. er til hjelp)  (Lest 2876 ganger)
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« på: september 06, 2009, 11:47:50 am »

Har da et "lite" prosjekt på gang.  Blunker

Bobla kommet til Scissor Bay klar til å bli overhalt Glad

Inne i Betty etter at deksler og matter er tatt ut Glad

Motoren Glad

Bakre del av dørken.

framme i dørken, og sjekking av lednings nettet Glad

av skruing av understell

kommer vi frammover?

her har da understellet løsnet Osteaktig

bakre del er også i luften Osteaktig

hoho, her går det frammover Osteaktig


flere bilder kommer;)
kom gjerne med tips og synspunkter Osteaktig
« Siste redigering: september 09, 2009, 14:37:01 pm av mecmann » Loggført

Keep it on the  road Blunker
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 06, 2009, 12:31:29 pm »

Lykke til, ser bra ut rustmessig?
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: september 06, 2009, 12:45:36 pm »

Gratulrer med 03  Gliser
Er 75 model dette vel?

Så ikke ut tilå være mye rust.. på bildene ;P

Lykke til  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #3 på: september 06, 2009, 15:46:58 pm »

Rustmessig:
har litt under dørkarmer i kanalene, og 2-3 små hull bak i dørken. Glad ellers er det ikke noe serlig Osteaktig
skjær ut og sveis inn nytt Osteaktig
Loggført

Keep it on the  road Blunker
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #4 på: september 12, 2009, 14:24:28 pm »

har begynt med Nedpussing av lakk.
bilder kommer Blunker
Loggført

Keep it on the  road Blunker
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 12, 2009, 19:18:01 pm »

Kule seter!
Loggført
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #6 på: september 13, 2009, 09:35:13 am »

takk Glad
er ikke de orginale:<
forrige eier har lagd nye fester for disse setene...
men vill helst ha orginale seter Rekker tunge
Loggført

Keep it on the  road Blunker
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 01, 2009, 21:30:08 pm »

ned pussing på går Gliser





Loggført

Keep it on the  road Blunker
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 02, 2009, 09:00:14 am »

Ikke ment å være frekk, men kun et spørsmål. Hvorfor driver mange og pusser bilen ned til bart metall ? Ok, dersom det er rust men dersom ikke har du jo verdens beste grunning !
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
woofer
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Sandnessjøen



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 02, 2009, 11:05:57 am »

Ikke ment å være frekk, men kun et spørsmål. Hvorfor driver mange og pusser bilen ned til bart metall ? Ok, dersom det er rust men dersom ikke har du jo verdens beste grunning !

er det nok å bare slipe det ned til det blir en ru overflate?
Loggført

Boble 71mod automatic

ytre helgeland motor klubb www.yhmk.tk
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 02, 2009, 11:16:54 am »

i dette tilfelle her synes jeg det er fornuftig å slipe ned hele bilen.
ser ut som den er lakket opp minst 2 ganger.og siden man da vet veldig lite om forrige reparasjoner og slipejobb er det greit å komme helt til bunns.
dukket sikkert opp noe gruff her og der.??

ellers er jeg enig att den originale VW grunninga og lakken er VELDIG bra.er det originallakk , da trenger man bare å matte den ned for å jobbe videre oppå der.

men så fort man mistenker att neo kan skjule seg ender er det greit å slipe ned til stål.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 02, 2009, 17:55:39 pm »

vi fant ut at det var smartest å pusse ned til metall pga tidligere lakeringer, så lå det org grunning og lakk.. så 1 lag delvis grunning + ny lakk, så ny lakk igjen..

har litt rust, men det skal bort. etter metall arbeid skal bilen grunnes og deretter lakeres Blunker

fant en liten bungel i taket så den skal rettes ut
Loggført

Keep it on the  road Blunker
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #12 på: mai 08, 2010, 23:54:24 pm »

Har desverre vært en pause i prosjektet... Men nå er det startet opp igjen for fult, har nettop hentet en delebil som noen av delene kan brukes til Betty, men er ikke helt sikker på hvilken modell dette er.. 65-67 tippes det,(1500motor) etter at det har vært surfet litt og sett på diverse annonser.. Kom med forslag hvis du har noe å tilføye Blunker









« Siste redigering: mai 09, 2010, 00:07:58 am av mecmann » Loggført

Keep it on the  road Blunker
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #13 på: mai 09, 2010, 00:15:35 am »

det her delebilen er nom en 68-69mod du har fått tak i  Osteaktig.  er ikke mye du får brukt her på denne bilen. kun motor stortsett da.... Gliser.men lykke til med prosjektet ditt..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #14 på: mai 25, 2010, 18:48:41 pm »

hvor skal dette dekselet stå?
jævla smådeler....


* CIMG3295.JPG (240.71 KB, 2558x1893 - vist 142 ganger.)
Loggført

Keep it on the  road Blunker
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #15 på: mai 25, 2010, 18:52:32 pm »

tjaa baksiden?


* CIMG3296.JPG (102.06 KB, 1306x980 - vist 126 ganger.)
« Siste redigering: mai 25, 2010, 18:58:10 pm av mecmann » Loggført

Keep it on the  road Blunker
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #16 på: mai 25, 2010, 19:11:08 pm »

Sån ser den ut montert


* DSC00246.JPG (109.25 KB, 640x480 - vist 127 ganger.)
Loggført

Seaside VW Klubb
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #17 på: mai 25, 2010, 19:23:22 pm »

Motsatte siden med utsparing til oljedren


* DSC00248.JPG (97.65 KB, 640x480 - vist 110 ganger.)
Loggført

Seaside VW Klubb
mecmann
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: saltdal



Vis profil
« Svar #18 på: juli 16, 2010, 23:28:10 pm »

17.07.2010 Startet betty etter 3 dager med intens skruing og feilsøking på det elektriske anlegget.
det ble lange netter med mye tid i garasjen og lite tid for å sove...
Hele torsdagen jikk til kobling, og finne ut hva som gjorde at vi ikke hadde strøm bak til motor, eller fram til dashboard/sikrings boks.. etter en lang dag med prøving og feiling ble det tatt kveld i 1 tiden...
og vi spekulerte på om det var så enkelt som dårlig kontakt på plusspolen...
som på fredags morgen viste seg å stemme, så når vi hadde lys i dashboard, og fikk startmotor til å turne ble det et lykkelig øyeblikk...
etter mere mat, så slepte vi bobla igang etter  3-4 forsøk gikk den "ordentlig"
har nå tenning, men er bare på høyre side :s
så da må problemløsningen fortsette Glad
tror kanskje fordeler er synder...
Loggført

Keep it on the  road Blunker
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!