mars 28, 2024, 20:36:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt 1961 Tistlo-Looker (Badlook?)  (Lest 85508 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #210 på: september 24, 2008, 20:54:42 pm »

Men nå skal eg ut og prøve... vist det fortsatt er nix straum, då trenger eg 1 stk. batteri Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #211 på: september 24, 2008, 21:38:11 pm »

And we are back in buisness.... almost Øyerulling


Vel batteriet har no lada i vel 5 timar, eg fekk det inn i bilen, og vridde på tenningen.. begge lysene lyste på full styrke Glad

Bilen starta med ein gong, og mal som ein katt!! Gjekk voldsomt bra på tomgang og! så gassa eg litt og etterkvart begynte den å fuske litt, så eg svitcha over til reservetank, og snart kom motoren seg!

Men så gjekk den plutseleg dårlegare igjen... og den kobba tilslutt.. eg satt jo inni bilen samtidig, og oppdaga att det raude ladelyset kom sakte men sikkert på, etterkvart som motoren musta farten... straks motoren slokna, lyste det raudt! Eg vridde om tenningen, og prøvde å starte... neidå.. pumpa 1 gong på gassen, jaudå! Den starta, men nå er det samme gamle ritualet igjen; Går godt, men ikkje på tomgang Trist

Men nå antar eg att feilen ligg i batteriet, som ikkje er fullada, og evt. dynamo, som ikkje ladar.

Skal få haim hurtigladaren, sånn att det for stå på ei stund og lade! Vist det ikkje vil virke skapleg etter det, då skaffer eg meg eit ant (Jon T Glad)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #212 på: september 25, 2008, 01:37:51 am »

Ja, her kjem the pics Kult

Boblo eg spotta!


Nydelig


Hehe


Deilig


Road Train


Hey Good Lookin'


Matpause ved gatekjøkkenet utafor lærdalstunellen Glad


Inni Tunellen..


Gudvangen:


Haima Gliser


Sjao Dan Bilen Osteaktig


Nedplukkingen igang Rekker tunge





Kjem meir snart Blunker

ang motor, vet du noe om dette er originalmotor? eller en nyere? 1200 går jeg ut fra? I I-109 står det i dag en 30 hk... med fast dynamofot, og det er jo ikke noe som klinger i en originalfan sitt hjerte. er litt på utkikk etter en orig 34 hk, med autochoke og løs dynamofot. og så er jeg litt usikkker på forvarmerslanger og sånt....
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #213 på: september 25, 2008, 09:03:51 am »

Det er ikkje orginalmotor på denne, nei... er ein F motor (1300) frå 66....

Så forvarming osv, er feil...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #214 på: september 25, 2008, 13:19:34 pm »

Det er ikkje orginalmotor på denne, nei... er ein F motor (1300) frå 66....

Så forvarming osv, er feil...

godkjent den:) så lenge det ikke er no wassergekült!! det er for homser og kvinnfolk. så en vw med gållfmotor på finn.no her for ei lita stund siden.... neitakk.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #215 på: september 25, 2008, 13:25:21 pm »

så en vw med gållfmotor på finn.no her for ei lita stund siden.... neitakk.

Det er vel forsåvidt ikke så uvanlig. "De fleste Golfer er VW, og de fleste Golfer har gålfmotor"... Som vi si.

Det aner meg at denne prosjektråden kan bli lang...8 sider til nå og da vet du hva du trenger og hvordan du lader batteriet. Stå på!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #216 på: september 25, 2008, 15:28:06 pm »

JA!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #217 på: september 25, 2008, 15:47:07 pm »

Er vel alle bildene som tar plassen Osteaktig

Men no har eg skaffa meg hurtigladar, så skal eg se om eg ikkje får litt meir liv i det batteriet Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #218 på: september 25, 2008, 15:49:26 pm »

Lets hope! har du godt med bensin på tanken? høres litt ut som om gasseren din kanskje hadde hatt godt av en rens! siden den fungerer bra, også dårlig om hverandre!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #219 på: september 25, 2008, 16:00:41 pm »

Ja er masse på denne bilen som skulle hatt seg ein rens... men nå skal eg jo snart skaffa ein an motor og... så veit ikkkje om eg gidd leggja ned so mykje arbeid i da...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #220 på: september 25, 2008, 16:28:08 pm »

nei, sant nok men det hjelper jo ikke ¨å lade batteriet og sånt hvis bilen bare stopper at "tett" forgasser! bare gi den en omgang med bensin og trøkkluft så skal du se;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #221 på: september 25, 2008, 16:35:10 pm »

Tett er den nok ikkje Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #222 på: september 25, 2008, 17:26:01 pm »

nei de er som regel ikke tette" men halvtette derfor går den dårlig...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #223 på: september 25, 2008, 17:27:56 pm »

jaja klart det
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #224 på: september 25, 2008, 19:31:22 pm »

Ang de ødelagte tennplugg gjengene.. har 2 enkelt port topper ligganes fra type 1 1500 , du kan få en mot at du bet frakta. Jeg har selv fått dem av H-mek så trenger du en topp eller 2 så si ifra ..
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #225 på: september 25, 2008, 19:48:01 pm »

Se pm, Anders Glad

Men så er det jo ikkje sikkert kor mykje arbeid eg skal legge ned i denne motoren, når den skal skiftest ut, uansett...

Reservemotor er jo kjekt.. Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #226 på: september 25, 2008, 19:54:34 pm »

Kan jo og opplysa litt meir innafor batteri-saken: Bilen starta bra idag! Kjørt med han og! Men det virker som om noko er galt med cluchen... fordi, når eg bremser for å skifte til revers, og trør inn cluchen, så slokner motoren... men det er berre når bilen ikkje går (brems) og når cluchen er inne. i fri/ tomgang går den fint!

Sjølv om den starta, så er batteriet på lading nå, så eg ska straks ut og prøva igjen Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #227 på: september 25, 2008, 20:10:28 pm »

så en vw med gållfmotor på finn.no her for ei lita stund siden.... neitakk.

Det er vel forsåvidt ikke så uvanlig. "De fleste Golfer er VW, og de fleste Golfer har gålfmotor"... Som vi si.


du har jo egentlig rett. men folkevogn vil for alltid være luftkjølt:) volkswagen er alt det andre.

Det aner meg at denne prosjektråden kan bli lang...8 sider til nå og da vet du hva du trenger og hvordan du lader batteriet. Stå på!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #228 på: september 26, 2008, 13:55:16 pm »

Kan jo og opplysa litt meir innafor batteri-saken: Bilen starta bra idag! Kjørt med han og! Men det virker som om noko er galt med cluchen... fordi, når eg bremser for å skifte til revers, og trør inn cluchen, så slokner motoren... men det er berre når bilen ikkje går (brems) og når cluchen er inne. i fri/ tomgang går den fint!

Sjølv om den starta, så er batteriet på lading nå, så eg ska straks ut og prøva igjen Glad
Da er det tomgangen for når du trår inn clutsjen går den over til tomgangen og ihvertfall når du bremser!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #229 på: september 26, 2008, 14:15:09 pm »

Kan jo og opplysa litt meir innafor batteri-saken: Bilen starta bra idag! Kjørt med han og! Men det virker som om noko er galt med cluchen... fordi, når eg bremser for å skifte til revers, og trør inn cluchen, så slokner motoren... men det er berre når bilen ikkje går (brems) og når cluchen er inne. i fri/ tomgang går den fint!

Sjølv om den starta, så er batteriet på lading nå, så eg ska straks ut og prøva igjen Glad
Da er det tomgangen for når du trår inn clutsjen går den over til tomgangen og ihvertfall når du bremser!
nææ... da er det vel utløserlageret ditt, eller slapp cluch, sånn at du slurer og kveler motoren, prøv og juster clutchen din. tomgangen er det i allefall ikke for den er ikke avhengig du har clutcheninne eller ute.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #230 på: september 26, 2008, 14:18:35 pm »

nææ... da er det vel utløserlageret ditt, eller slapp cluch, sånn at du slurer og kveler motoren, prøv og juster clutchen din. tomgangen er det i allefall ikke for den er ikke avhengig du har clutcheninne eller ute.

Clutchen ER jo slakk! Så då må den justerast Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #231 på: september 26, 2008, 14:30:37 pm »

jaja, da fant du ut det å!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #232 på: september 26, 2008, 14:37:50 pm »

Hoper seg heftig opp med ting her.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #233 på: september 26, 2008, 14:39:42 pm »

Det cluchwiren er jo jevla bale å justera vist ikkje motoren er ute, så det venter eg med til motoren skal ut og vekk!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #234 på: september 26, 2008, 14:46:50 pm »

da virker det som om det bare er å begynne å ta ut motoren, har du gjort det før?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #235 på: september 26, 2008, 14:59:46 pm »

jadå Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #236 på: september 26, 2008, 15:16:03 pm »

Flott!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #237 på: september 29, 2008, 15:40:19 pm »

Takka være Endre D, Så fekk eg meg litt snacks idag Glad

Steinsprutdeksel i krom til bakskjermane! Dei vil funka som hyllavarmarar intil vidare...

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #238 på: oktober 03, 2008, 14:31:59 pm »

Då kan det virka som om eg har skaffa meg ein 1600 motor og!

Fant ein AD som står på øverste etasje på lageret... så det er ikkje sikkert det vert så lett å få den ned ifrå hylla... må rydda vekk masse drit, og prøva å komma til med ein sånn lift/pallajekk

Ellers så skal eg snart ta meg ein tur å se på lageret til HMV Bilsenter... der stod det blandt anna 6-7-8 boble/buss motorar som eg kunna få vist eg ville ha dei...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #239 på: oktober 03, 2008, 17:45:20 pm »

Oioioi! Det begynner å samles opp litt da! Gliser
Loggført
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!