juni 06, 2024, 04:26:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 4 1800-topper (eller andre med store ventiler/god flow)  (Lest 3491 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: september 15, 2008, 12:32:28 pm »

Skulle gjerne hatt tak i to stk 1800-topper eller lignende (bedre flow/større ventiler enn 2.0L-topper) til en Type 4-motor til motorprosjektet mitt.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: september 15, 2008, 17:42:23 pm »

hei
fikser topper til deg jeg ventiler etter ønsker leveres ferdig med ønsket komp
fra kr 6000 kr
Andersen Racing
47241854
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: september 15, 2008, 20:33:54 pm »

hei
fikser topper til deg jeg ventiler etter ønsker leveres ferdig med ønsket komp
fra kr 6000 kr
Andersen Racing
47241854
Dette var en del dyrer enn det jeg hadde tenkt meg, hadde planer om å få tak i noen brukte topper. Får heller komme tilbake til deg når jeg har mye penger og skal bygge 3 liter T4-motor Blunker
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #3 på: september 15, 2008, 20:50:41 pm »

hei
har kansje et par brukte 1800 topper skal snakke med en kompis som har de. men et par 1800 topper standard har jeg mått gitt nesten 2500 for noen ganger og det brukt med brukte ventiler og styringer og som må plannes og sjekkes opp så summen blir den samme .er jo ikke noe kult om en styring skulle løsne
mvh Andersen Racing
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 15, 2008, 20:56:20 pm »

hei
fikser topper til deg jeg ventiler etter ønsker leveres ferdig med ønsket komp
fra kr 6000 kr
Andersen Racing
47241854
Dette var en del dyrer enn det jeg hadde tenkt meg, hadde planer om å få tak i noen brukte topper. Får heller komme tilbake til deg når jeg har mye penger og skal bygge 3 liter T4-motor Blunker

6000 kr for det som nevnt over er ikke billig, men grisebillig!  Sørg i hvertfall for at du får tak i noen som VIRKELIG kan å sette i ventilseter før du eventuellt setter i større ventiler...  Type 4 toppene er kjent for at ventilseter løsner, og det blir som regel ikke bedre når de blir med uoriginale seter.. med mindre dem som gjør jobben får presset dem godt inn..  Med et 100 hk bygge, holder det sikkert med vanlige 2 liters topper.. Kan eventuellt porte dem litt..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: september 15, 2008, 22:24:49 pm »

Spørs om jeg ikke beholder de originale toppene mine allikevel da, evt. får satt inn nye ventilseter, ventiler og ventilstyringer. Vet ikke tilstanden på toppene enda, har ikke fått tatt de av enda. Må ordne eksos og ferdig konvertering av kjøling, oljekjøling osv. og se om jeg har noe penger igjen til topper.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 16, 2008, 07:10:46 am »

Dette hender om et ventilsete løsner......


*  (83.07 KB, 682x512 - vist 312 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 16, 2008, 08:21:51 am »

Med god tid og riktig utstyr kan det nok bli topp igjen av denne, men jeg valgte å få tak et et par med nye.


* 48-40 Kapstad.jpg (100.33 KB, 682x512 - vist 276 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: september 16, 2008, 13:52:51 pm »

Auda, det så ikke greit ut! Får prøve å finne noen som kan bytte ventilsetene mine jeg da tror jeg, det blir nok til at jeg splitter hele motoren og tar en liten overhaling med bytte av lagrer osv. tror jeg.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: september 16, 2008, 14:39:00 pm »

er nok lurt å bytte lager osv samtidig ja. hadde motoren min hos en "bekjent" som er en skruguru i mine øyne i fjor. byttet rådelager kamlager å veivlager. samt nye ringer å pakninger å planet litt topper. motoren fungerer utroligfint. jeg å har tenkt på en, annen kam. 1800 topper. 1700 svinghjul? porta-høvla toppene å doble 40 mm gassere kanskje.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 16, 2008, 17:12:19 pm »

Motorteknikk i Oslo kan å sette i ventilseter i type 4 topper, jeg vet om et firma som IKKE klarer det oxo  Sint

En av de som jobber på motorteknikk i Oslo har tatt mange av toppene til Kjell Aaen og har følgelig MYE erfaring, han KAN sakene sine. Mulig at motorteknikk koster litt mer enn noen andre, men det hjelper så jæ... lite når resultatet blir som på bildet til Holmen  Øyerulling  Ergo.. det er ikke her du skal spare penger...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #11 på: september 16, 2008, 18:00:58 pm »

hadde jeg vert dere så ikke lever toppene til motor teknikk oslo har hatt flere topper derfra og settene har løsnet
pluss at det koster mer en nye topper
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 16, 2008, 18:32:23 pm »

hadde jeg vert dere så ikke lever toppene til motor teknikk oslo har hatt flere topper derfra og settene har løsnet
pluss at det koster mer en nye topper

Tydelig at det er delte erfaringer og meninger..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: september 16, 2008, 20:17:27 pm »

Sånn for interessens skyld, hva koster en overhaling av to topper hos Multiteknikk (eller andre) ?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #14 på: september 16, 2008, 20:57:54 pm »

ang overhaling topplokk
jeg satt i sammen en 2 ltr type 4 motor for en kunde han hadde såkalt ovehalt toppene hos motor teknikk i oslo
dette var gjort

plansliping av topplokk ned til ønsket komp
sliping av ventiler
sliping av ventilseter
sandblåsing

dette kostet ca 5000 kr for 3 år siden

i tilegg måtte jeg gjøre når jeg satt i sammen motoren
nye stive ventilfjærer
bytte ut brekte exosbolter
justere komp dette var feil gjort hos motorteknikk

så der ser dere
jeg har ikke som hensikt å tjene meg rik på salg og service av vw deler men har jobbet med boble motorer som hobby  i 25 år dette er min hobby no 1 derfor vet jeg at å bestille topper fra usa med god pris og kvalitet er det beste
 syntes mye som blir skrevet her er noe tull man må huske på at topper selve hjertet på motorer dette gjelder alle motorer og på vw motore er 3 ting viktig det er topper exosanlegg og gassere dette for at bensinen kjøler motorern i tilegg til luft fungerer ikke dette hjelper det ikke med nye veiver og store stempler
jeg menner at i dag er det ingen i norge som kan gjøre dett til en fornuftig pris og leveringstid noen som har det som hobby men da må kunden vente fra 6 mnd og oppover
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: september 17, 2008, 08:40:50 am »

takk, jeg veit hvertfall hvor motoren min skal hen hvis den skal få litt mere pulver i seg. Blunker
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #16 på: september 17, 2008, 19:52:57 pm »

.
« Siste redigering: januar 31, 2011, 21:52:41 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 17, 2008, 20:19:50 pm »

hadde jeg vert dere så ikke lever toppene til motor teknikk oslo har hatt flere topper derfra og settene har løsnet
pluss at det koster mer en nye topper

hvem setter inn seter som holder seg på plass da?
tror jeg har prøvd de fleste...  Tvilende
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #18 på: september 17, 2008, 20:42:21 pm »

Jeg tok en spiss dor og stanset rundt ventilsetene.
Pga de ekstra spenningene som oppstår i aluminiumen vil ikke setene falle ut.

Motorene bremset 207 og 240 nm og ingen ulyder.
Ble dratt til 8000 rpm uten problemer så lenge jeg hadde den.


* 10592.JPG (94.65 KB, 687x521 - vist 223 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #19 på: september 17, 2008, 21:18:41 pm »

har prøvd å fatt dem til å legge setene to til tre tiere under "overflaten" i toppen,men kommer alltid tilbake parallelt Trist
da hadde det vært mulig å dore/stemple metallet
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!