april 24, 2024, 22:01:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: lakkering  (Lest 3689 ganger)
Emil
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Sola



Vis profil
« på: september 16, 2008, 00:11:59 am »

Hallo

Trenger lakkering av bilen min, har tenkt og ordne dette selv men sliter litt med tid siden det er blitt miletæret på meg Trist .
Lurer på om dere vet om noen som kan  gjøre siste finpuss og lakkere hele bilen? Har vært litt rundt og sjekket priser men er litt greit og hørre med folk fra Lokal miljøet først!!



Takk

Espen
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: september 20, 2008, 11:47:21 am »

Hei

Kommer an på kvlitet og pris selvsagt
Jeg har fått lakkert opp min A4 etter hærverk på Skadesenteret (Bil & Maskin sandnes)
Forsåvidt rett og fin etterpå, men maskeringsjobben var crap - slika at de måtte vaske lakk av kanalskjørt osv etterpå
Har også sølt på plast som ikke skal være lakkert på støtfanger, men det er jo ikke mulig å vaske bort.
De treffer heller ikke originalfargen - er en slik blå/grå/sølv farge, husker ikke navet
Har gitt opp å diskutere.. går der ALDRIG en gang til
Holmen her på forumet har derimot god erfaring med Skadesenteret (Diskusjon på vw2you for lenge siden)

Men vi har vært på Nevland med klubben flere ganger og fått demonstrasjon/opplæring i retting, sparkling og tinnsparkling,
Det vi har sett der er meget bra! - men har ikke annen erfaring en dette

Vil tro prisen på Nevland og Skadesenteret er nokså lik?

Broderen og en kammerat har brukt EB lakkering på Klepp (Eddy Bore tror jeg han heter)
Fornøyd med både pris og kvaitet.
Dette er kanskje det beste alternativet?

Ellers har du jo dette verkstetet på vei mellom Klepp og Klepp Stasjon.. Husker ikke navnet.
Greit nok til en asfalt racer har jeg hørt :-) - vet ikke pris

Ellers er det flere verksteder lenger sør på Bryne som jeg vet medlemmer i klubben har brukt. også på Hinna er det veksteder som er brukt

Sikkert noen som maler sort (men andre farger også)....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
haugstaen
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Orre - Rogaland


Mæg


Vis profil
« Svar #2 på: september 20, 2008, 18:19:38 pm »

Det skal væra en på Ålgård eller noge sånn au . Så er goe te og lakkera . Han vart norges beste lakkerare ett år . Pris he eg ikkje peiling på . men kan sikkar sjå om du finne det og hørra mæ dei .
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: september 21, 2008, 07:58:47 am »

På Hinna er det 3 sjapper. Jeg har lakkert boble på 2 av dem. Stavanger Motorimport og Lakkering er bra. Hinna Lakkering er bra har jeg hørt. Tidligere hinna karrosseri (nå ford) må du styre unna.
Loggført

1961 T1 - Custom
oli
Seniormedlem
****
Innlegg: 338
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: september 21, 2008, 11:38:25 am »

er litt uenig der, mine biler er lakkert på hinna karroseri ,og jeg er ikke sur.
Loggført
Emil
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Sola



Vis profil
« Svar #5 på: september 26, 2008, 00:04:40 am »

hvor mye har dere betalt for lakkering og jobb på bilene deres ?
Loggført
oli
Seniormedlem
****
Innlegg: 338
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: september 26, 2008, 20:59:21 pm »

du får som regel det du betaler for, (med mindre du kjenner han som lakkerer ), betaler du 5000 så får du for 5000. betaler du 30000 får du sansynligvis noe helt annet
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: september 28, 2008, 08:15:54 am »

er litt uenig der, mine biler er lakkert på hinna karroseri ,og jeg er ikke sur.

Lakkboks og tektylverksted vegg i vegg med åpne porter mellom er ikke den beste kombinasjonen. Lakkerer lovet å gjøre en bra jobb, men vasket ikke av bilen med panelvask først, han sa at vi hadde jo gjort det før vi kjørte bilen bort dit  Trist    Vi hadde vasket, men bilen hadde stått i hallen i flere dager etter dette, rett ved porten til nevnte tektylverksted.

Resultatet var små silikonkrater rundtomkring på taket. ( i tillegg var det mye appelsinhud som de måtte slipe og polere bort etterpå)

Grunnarbeidet på min bil var utført av en av byens beste så det skulle ikke stå på det.

Hadde bare lakkerer brukt 30 minutter på vasking før sprøyting hadde sikkert saken vært en annen.

Men siden den gang er dette verkstedet bygget om med flere lakkbokser og er under ford flagg. Har visst fått mange flere lakkerere også. Uansett, jeg tar aldri min bil dit neste gang den skal få lakk.....
Loggført

1961 T1 - Custom
Emil
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Sola



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 08, 2008, 07:48:05 am »

nei får se ka som skjer me den der lakkeringen, har ein som kunne lakke den for 8000 svart men arbeidet hans er veldig opp og ned. Litt risk det der1
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!