mars 28, 2024, 14:44:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1971 1302.  (Lest 12700 ganger)
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« på: september 16, 2008, 21:29:37 pm »

Hei,jeg legger inn noen bilder av min boble,får håpe det går for jeg har krympet bildene for og få sendt de.Bobla er ikke strøken men helt ok til mitt bruk. Den er helt orginal,jeg har nylig restaurert takgrinda og montert den,jeg har også satt på øyelokk (selv om det er mange meninger om det),har også montert litt grovere eksoshaler som gir en grommere lyd. I tilegg har jeg satt på felgringer og nye speil........                                                                                                                                                 Jeg har også bestilt senkefjærer fremme så den blir litt lavere,de regner jeg med og få montert i løpet av en 14 dagers tid. Det som står på ønskelisten er en grønn gangstercaps og cromdetaljer på ribbene fremme og bak. Noe stort mer hadde jeg vel ikke planer om men en vet jo aldrig,det er mye rart en kan få montert på en boble har jeg inntrykk av. Ett sett fine cromfelger hadde jo gjort susen men jeg synes de er altfor dyre,men kanskje jeg kommer over noen etter hvert. Etter at bildene ble tatt har jeg lakkert takgrinda i sølv med felglakk (slagfast) og det ble ganske bra . Det er mulig at bildene er av forskjellige størrelser og kanskje noen er like,men jeg er ny i gamet og lærer etter hvert  Kult


* bilder2007 135 (1040 x 772).jpg (225.74 KB, 1040x772 - vist 393 ganger.)

* bilder2007 130 (1040 x 772).jpg (173.58 KB, 1040x772 - vist 307 ganger.)

* bilder2007 132 (1040 x 772).jpg (208.56 KB, 1040x772 - vist 358 ganger.)

* bilder2007 139 (1040 x 772).jpg (239.1 KB, 1040x772 - vist 383 ganger.)

* bilder2007 133 (1040 x 772).jpg (203.75 KB, 1040x772 - vist 314 ganger.)

* bilder2007 136 (1040 x 772).jpg (211.98 KB, 1040x772 - vist 376 ganger.)

* bilder2007 137 (1040 x 772).jpg (223.56 KB, 1040x772 - vist 367 ganger.)

* GetAttachment.jpg (50.51 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #1 på: september 16, 2008, 21:34:27 pm »

nydelig nydelig =)
skal selv hente senkefjærer til min til helga å kanskje få senka den jeg og hehe.

en finner alltids noe å kjøpe til bobla
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #2 på: september 16, 2008, 22:43:13 pm »

Takk takk,din boble ser jo helt strøken ut.likte spesielt de bakvinduene dine,hadde slike på min 68 Kadett Coupe som jeg solgte i sommer. De gjør en ekstra "stuk" på bilen,hvor mye ga du for de?  Kult
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 16, 2008, 22:43:20 pm »

Gratulerer med en flott 1302.
Med den planen får du raskt en steintøff bil.
Kjører selv en lys blå 1302 med senkefjører, takgrind, gangstercaps, og krommede felger (+ felgringer).
« Siste redigering: september 16, 2008, 22:45:07 pm av jubaluba » Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #4 på: september 16, 2008, 22:49:56 pm »

Gratulerer med en flott bil.
Med den planen får du raskt en steintøff bil.
Kjører selv en lys blå 1302 med senkefjører, takgrind, gangstercaps, og krommede felger (+ felgringer).

Takk for det,det viser at flere har samme tanken om denne modellen. Hadde egentlig ikke tenkt og skaffe meg en boble men min sønn har vært interesert lenge nå og samtidig fått meg gira. Han jakter fortsatt da men han vil ha en pre 67,jeg liker denne godt selv om jeg selv hadde en 63 modell for snart 30 år siden. Den gfangen ga jeg kr 3000,- for en helt strøken 63 mod med usa fangere og takgrind,og solgte den for like mye,uff uff.
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2008, 22:59:47 pm »

Takk takk,din boble ser jo helt strøken ut.likte spesielt de bakvinduene dine,hadde slike på min 68 Kadett Coupe som jeg solgte i sommer. De gjør en ekstra "stuk" på bilen,hvor mye ga du for de?  Kult

jeg fikk de ferdig på døra fra usa for 3100 ca.. men de selges også brutk diverse steder.. ebay.com thesamba.com   men jeg likte ikke kvaliteten på dissa så jeg bestilte meg like godt et helt nytt sett
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #6 på: september 16, 2008, 23:05:27 pm »

Det ble ihvertfall veldig bra,for en uvitende ser det orginalt ut og det skulle jo vært slik orginalt også synes jeg,mye finere look  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #7 på: september 16, 2008, 23:09:39 pm »

Det ble ihvertfall veldig bra,for en uvitende ser det orginalt ut og det skulle jo vært slik orginalt også synes jeg,mye finere look  Gliser

de kom jo som ekstrautstyr orginalt, alle bobler er klargjort for popouts, så løp, kjøp og skru sier nå jeg Blunker
fikk hjelp med å få på det første, det tok 2 timer vel, var en del styr, men fiksa det andre selv på en times tid.. så tar ikke lange tida å få de på heller Glad må bare finne festehulla for den åpner-armen gjennom taktrekket, men det går lett Glad
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #8 på: september 16, 2008, 23:17:31 pm »

Kanskje du kan begynne som montør av de på fritiden,hehe. Trur mange hadde betalt en slant for og slippe monteringa,ihvertfall jeg,har ikke så stor tålmodighet med slikt så de hadde vel havnet inni noen busker,hehe Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #9 på: september 16, 2008, 23:20:46 pm »

Kanskje du kan begynne som montør av de på fritiden,hehe. Trur mange hadde betalt en slant for og slippe monteringa,ihvertfall jeg,har ikke så stor tålmodighet med slikt så de hadde vel havnet inni noen busker,hehe Gliser

hehehe, hadde vært fin bi-inntekt i studietida det hehehe =P det er faktisk ikke så stress som man tror det er.. det fant jeg ut, bare løsne opp festegummien på innsida og spark til med beina på ruta så popper den ut Blunker kan være lurt å ha en på utsida til å ta imot så den ikke går i tusen knas
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #10 på: september 17, 2008, 16:57:24 pm »

Gratulerer med en fin 1302!

Ser du har dratt noen donuts på asfalten  Osteaktig Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #11 på: september 17, 2008, 18:30:15 pm »

Takk for det,ja du kan tru den spinner av gårde,hehe  Gliser Nei det er nok noen lokale rånere som har lekt seg på parkeringsplassen,hadde det vært grus så skulle den nok ha flyttet litt på den (bare litt).  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #12 på: september 17, 2008, 20:35:58 pm »

Hehe  Osteaktig
Kjenner en som hadde en 1200 63 (?) kjørte den som en gris, og motoren røk.. bytta vel til 1300 røk igjen.. Til sammen vraka han 4 eller 5 motorer, da solgte han den  Osteaktig Sånne folk skulle ikke hatt lov til å ha boble!! 1200/1300 motorer skal kjøres sånn som bæzzmor ville kjørt (ikke file så mye på clutchen da men Rekker tunge) Dette gjelder vel forsåvidt alle VW luftavkjølt Glad

Fint å få flere 1303/02 til å bli bra igjen, bilcrossmiljøet eter dem jo opp!  Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 18, 2008, 15:55:37 pm »

FLOTT bil! noe i den duren har jeg tenkt meg at min skal se ut også....har takgrind og får øyelokk!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: september 18, 2008, 16:17:22 pm »

Fin bil! Har maken bil og maken grind!! Osteaktig Men grinda mi er svart. Begynner å bli endel 1302-sjåfører her inne nå!! Kult!! Kanskje jeg ikke blir alene med 02 på treff neste år?
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 18, 2008, 16:53:12 pm »

det blir du nok ikke..
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #16 på: september 18, 2008, 18:44:18 pm »

Definitivt ikke alene! Gliser
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 18, 2008, 19:28:48 pm »

I'l Be There;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #18 på: september 18, 2008, 21:05:52 pm »

FLOTT bil! noe i den duren har jeg tenkt meg at min skal se ut også....har takgrind og får øyelokk!
Takk for det  Gliser  ,fikk ordrebekreftelse på senkefjærene i dag så de blir montert til uka. Kan ikke vente med og få den ned framme,da vil det hjelpe på utseende for jeg syns min er ekstra høy (innbildning kanskje) foran Kult
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #19 på: september 18, 2008, 21:11:00 pm »

Fin bil! Har maken bil og maken grind!! Osteaktig Men grinda mi er svart. Begynner å bli endel 1302-sjåfører her inne nå!! Kult!! Kanskje jeg ikke blir alene med 02 på treff neste år?
Takk for det  Gliser,var i tvil ang farge på takgrind. Fikk den(gratis) på ett delemarked i våres da den var rusten og i deler,men jeg har fått sveiset den,pusset rust og grunnet den,lakkerte den i sølv (felglakk),noe jeg syns kledde bilen for da kom grinda mer frem (bildene er fra når den var grunnet).
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #20 på: september 18, 2008, 21:56:22 pm »

FLOTT bil! noe i den duren har jeg tenkt meg at min skal se ut også....har takgrind og får øyelokk!
Takk for det  Gliser  ,fikk ordrebekreftelse på senkefjærene i dag så de blir montert til uka. Kan ikke vente med og få den ned framme,da vil det hjelpe på utseende for jeg syns min er ekstra høy (innbildning kanskje) foran Kult

du er ikke den eneste, jeg syns og min er ekstra høy forran =P men henter senkefjærer på lørdagen =) weee
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #21 på: september 18, 2008, 22:20:28 pm »

Hei,ja det skal bli fint og få den senket litt. Jeg har tenkt og sette jobben bort til noen da jeg ikke har byttet fjærer før,men er det vanskelig og gjøre jobben selv? Vet noen om hvordan man enklest skifter fjærer og hva man evt trenger av verktøy? Det vil jo selvfølgelig ta lengre tid men det man sparer av penger kan bli en solskjerm til bobla  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #22 på: september 18, 2008, 22:28:23 pm »

jeg har ikke peil, jeg skal bytte støtdempere i samma slengen så tar litt lenger tid.. men skulle gå på en kveld det. kanskje senke et indre hakk bak og, får se Glad

håper inderlig jeg får senka den på lørdag/søndag Osteaktig
« Siste redigering: september 18, 2008, 22:47:42 pm av rulator » Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #23 på: september 18, 2008, 22:45:23 pm »

Hei,nei det er ikke så lett for en som ikke er motorkyndig. Jeg skrudde og fikset litt på biler i min ungdom men etter at det ble så mye elektronikk i bilene etterhvert så har man jo ikke kunnet gjøre stort. Nå som jeg har en hobbybil så har ting gått i glemmeboken og det er jo så lettvint og heller betale for at andre gjør jobben,og man er vel for redd til og gjøre (drite seg ut) feil og ting verre  Flau
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 18, 2008, 22:49:23 pm »

Er ikke vanskelig å bytte fjærer, så lenge du har verktøy til å klemme sammen fjæra med(lett å få tak i).
Og husk at det er viktig å få på alle skivene mellom fjærbeinslageret og fjæra i riktig rekkefølge.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #25 på: september 18, 2008, 22:50:50 pm »

Men må du ikke ta av demperen for og få ut fjøra?
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #26 på: september 19, 2008, 08:14:21 am »

Men må du ikke ta av demperen for og få ut fjøra?

Ikke selve demperen. Men du må vippe ut fjærbeinet nok i overkant til at du får lirka ut fjæra. Løsne de 3 mutrene som fester fjærbeinet til innerskjerm, vipp bremserøret ut av klemma på fjærbeinet, samme med speedovaier (på førersida). Da kan du vippe toppen av fjærbeinet ut forbi skjermen. Blir endel lettere å jobbe med hvis du også skrur av de 3 boltene nede på fjærbeinet og tar fjærbein og spindel av nedre festet. Pass på bremserøret. Så er det bare å hive på fjærklemmer, komprimere nok til at det ikke står i spenn, og løsne bolten på toppen, så er hele toppen løs. Pass som sagt på å få det sammen i riktig rekkefølge igjen. Det er spor i fjærskålene oppe og nede som fjæra skal ligge i. Jeg fant at de dyreste fjærklemmene på Torshov Bilrek. var no herk å jobbe med. Kjøp heller de billigste (2 doble klemmer) enn de dyreste (3 enkle klemmer). Fikk tilogmed den billigste anbefalt av ekspeditøren, men tenkt at dyrest er best. Så feil kan man ta.
Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #27 på: september 19, 2008, 10:04:25 am »

Ifølge Jøran, som jeg kjøpte senkefjærene mine av, så er det rimelig tight å få ut fjærbeina hvis man ikke vil ødelegge skjermene sine. Skal bytte fjærer og dempere på min også, delene ligger klare, men siden hun ikke er i særlig form så stresser jeg ikke med det. Ny bensintank er førsteprioritet, gidder ikke bruke henne før jeg får tak i det.

Også var det dette med hjulstillinga etter senk da....må vel på verksted for å få justert litt vinkler vil jeg tro..
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #28 på: september 19, 2008, 10:12:58 am »

Tight er det definitivt - men det går med en smule omtanke og fingerferdighet.
Loggført

Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #29 på: september 19, 2008, 14:22:17 pm »

Takk for alle forklaringer ang bytte  Gliser Men jeg trur ikke jeg tar sjansen selv,med den flaksen jeg har innimellom så får jeg vel fjøra rett i fleisen eller den går igjennom skjermen  Flau Jeg trur jeg får noen som har greie på sånt til og gjøre det for meg  Glad
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!