april 25, 2024, 10:39:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tilbakemeldinger på forumet?  (Lest 22505 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: november 23, 2007, 12:57:47 pm »

Hadde det vært mulig å få linkene "vis alle uleste", "vis uleste siden forrige besøk" og "vis nye svar" nederst på hver side i tillegg til øverst?   Så hadde man sluppet å scrolle helt opp til toppen igjen....

Det er et god idé, er uansett ingen problem å mekke til.... Skal notere det på blokka...
Alternativt er det bare å klikke på back så er du tilbake uten å måtte scrolle opp for å klikke på linken omigjen
« Siste redigering: november 23, 2007, 20:42:05 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #31 på: november 23, 2007, 13:20:49 pm »

Ser veldig bra ut og enn så lenge er det bra respons fra serveren. Hater forum som "henger" Blunker

Det eneste jeg kan sette fingeren på enn så lenge er at det er litt vanskelig og se om man har fått en PM.
Er jo ikke alltid man er inne på mailen og sjekker først.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: november 23, 2007, 14:25:03 pm »

Har du PM så viser dette som antall uleste bak "mine meldinger".. f.eks "mine meldinger(2)"
har du ikke et tall der har du heller ingen nye pm...

Forumet står på en relativt kraftig server på en fiberlinje som har nok av ledig kapasitet så det bør gå fint.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #33 på: november 25, 2007, 10:49:10 am »

Må bare si att dette er ett meget bra forum. Hadde ikke trodd att det skulle bli så bra som dette ble. Helt topp

Ang Bilder til å laste opp fra egen pc så synes jeg det er helt perfekt. Har savnet denne muligheten lenge på andre forum så dette må dere ikke ta vekk. Synes denne muligheten er kjempe fin, setter ett stort pluss på dette forumet.

Stå på dere har gjort en kjempe bra jobb
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #34 på: november 27, 2007, 14:42:24 pm »

Etter litt prøving og feiling + en god dose skepsis, har jeg nå blitt vant til det meste på dette nye forumet.
Knappen for Vis alle uleste innlegg er helt genial siden den fungerer uahengig av hvilken maskin jeg er på. Jeg begynner å bli husvarm!

Så takk til de som startet dette og drifter det videre....

Jon
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #35 på: november 27, 2007, 14:59:53 pm »

Etter litt prøving og feiling + en god dose skepsis, har jeg nå blitt vant til det meste på dette nye forumet.
Knappen for Vis alle uleste innlegg er helt genial siden den fungerer uahengig av hvilken maskin jeg er på. Jeg begynner å bli husvarm!

Så takk til de som startet dette og drifter det videre....

Jon

godt at du også liker den funksjonen. Jeg er en aktiv bruker av den selv :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #36 på: november 27, 2007, 17:23:49 pm »

Blir det fortsatt verende slik att en kan laste opp bilder fra egen pc? Synes denne muligheten er genial
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #37 på: november 27, 2007, 17:46:57 pm »

Blir det fortsatt verende slik att en kan laste opp bilder fra egen pc? Synes denne muligheten er genial

ja
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #38 på: november 29, 2007, 01:14:23 am »

Et forslag til forumet, hva med å legge inn kategorien "Kjøp/Salg feedback" under Kjøp/salg av biler/deler så folk kan skrive inn erfaringer de har med å kjøpe/selge til andre? Hvis tittelen er selger/kjøpers nick så blir det oversiktilig også. Kan være greit å se andres erfaringer når man f.eks. kjøper deler av en ukjent og hvis en selger skal avgjøre om det skal kreves forhåndsbetaling eller oppkrav.
Loggført

1969 Militær-buss
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #39 på: november 29, 2007, 06:37:27 am »

Hva med litt fler innlegg pr side?. Er litt lei av å bla i sider
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: november 29, 2007, 09:03:48 am »

hos meg funker ikke denne "vis alle uleste innlegg" og vis uleste innlegg siden forrige besøk"  noe særlig.
hvis jeg er borte fra forumet en stund (flere timer uten å logge ut) og går inn på siden igjen så kommer det ikke opp noen inlegg.
Venter jeg 15minså dukker det opp ett par tre innlegg . men kun fra den tiden jeg gikk inn på siden.

Virker den funksjonen slik att går jeg inn å leser en post på en tråd... for så å gå inn dagen etterpå og trykker "vis uleste innlegg siden siste besøk" eller "vis alle uleste innlegg" så skal ikke denne tråden vises selvom det er postet nye innlegg i tråden?
for sånn funker det hos meg.

eneste jeg får frem er poster jeg ikke har "giddi" å gå innpå...og de bør jo ikke være mest synlig. heller de jeg HAR vært inne på og vil følge med på.

DEt som funker slik att jeg får sett "dagens aktivitet" er den nederst på siden." vis nyeste innlegg fra forumet".
da kommer alle postinger opp. men litt rotete , med kun postingen og ikke en oversikt ala.. vw2you Blunker

godt vant derfra med den dagens innlegg funksjonen...uavhengig om jeg har vært inne på tråden eller ei.


Ellers ser jo forumet "hur bra som helst" ut .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #41 på: november 29, 2007, 09:19:49 am »

Synd at du opplever dette problemet for "vis alle uleste innlegg" har fungert som forventet for meg og alle andre jeg har prata med.
Det høres nesten ut som om du får "vis alle uleste innlegg siden forrige besøk" på begge valgene.
Har du forsøkt med en annen browser? Har du noen strikse/spesielle instillinger i browseren din?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: november 29, 2007, 09:21:00 am »

Et forslag til forumet, hva med å legge inn kategorien "Kjøp/Salg feedback" under Kjøp/salg av biler/deler så folk kan skrive inn erfaringer de har med å kjøpe/selge til andre? Hvis tittelen er selger/kjøpers nick så blir det oversiktilig også. Kan være greit å se andres erfaringer når man f.eks. kjøper deler av en ukjent og hvis en selger skal avgjøre om det skal kreves forhåndsbetaling eller oppkrav.

Jeg ser poenget med denne, men dette er noe jeg i utgangspunktet ikke ønsker da det blir fort en uthengnings og krangle kategori. Og hvem skal verifisere tilbakemeldingene? Vi husker jo alle åssen det slo feil? ut med svartelista på vw2you...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: november 29, 2007, 09:21:16 am »

Hva med litt fler innlegg pr side?. Er litt lei av å bla i sider

Dette går nok ann å endre.. skal se på det
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #44 på: november 29, 2007, 15:10:10 pm »

Hva med litt fler innlegg pr side?. Er litt lei av å bla i sider

Denne henger jeg meg på! Det som også hadde vært greit var om når man trykket på innlegg kom på siste side i innlegget!

ellers er dette veldig bra, stå på gutter...
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #45 på: november 29, 2007, 15:12:21 pm »

Hva med litt fler innlegg pr side?. Er litt lei av å bla i sider

Denne henger jeg meg på! Det som også hadde vært greit var om når man trykket på innlegg kom på siste side i innlegget!

ellers er dette veldig bra, stå på gutter...

trykker du på bildet med teksten "Ny" på så havner du på første nye uleste innlegg... det er jo mest passende...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #46 på: november 29, 2007, 21:58:20 pm »

Nå vet jeg ikke om det er nevnt, men når man trykker på en tråd med flere sider synes jeg hvertfall at det er deilig å bli sendt til siste siden, og ikke første.


Ellers er dette god knall! Takk for stå på viljen!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #47 på: november 30, 2007, 00:34:26 am »

Nå vet jeg ikke om det er nevnt, men når man trykker på en tråd med flere sider synes jeg hvertfall at det er deilig å bli sendt til siste siden, og ikke første.


Ellers er dette god knall! Takk for stå på viljen!

Dersom du klikker på en tråd direkte så vet ikke forumet om du skal lese fra begynnelsen, så det blir ulogisk å la deg starte med slutten for å bla deg bakover.
MEN for å dekke opp om det jeg tror behovet ditt er har dette forumet lagt inn et ikon bak linken til trådene når det er uleste poster. Det er et lite blått bilde som har teksten "ny" på seg. Klikker du på dette ikonet istedet for tråden så vil du havne dit hvor du har uleste poster(i begynnelsen av de uleste). Dette vil jeg tro dekker behovet ditt for da vil du havne der du har uleste poster og kan fortsette og lese.

Dette ikonet viser både om du går direkte inn i kategoriene eller via "vis uleste...."

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #48 på: november 30, 2007, 10:49:50 am »

Nå vet jeg ikke om det er nevnt, men når man trykker på en tråd med flere sider synes jeg hvertfall at det er deilig å bli sendt til siste siden, og ikke første.


Ellers er dette god knall! Takk for stå på viljen!

Og en ting til.. I tillegg til det blå "ny" ikonet har du også et ikon helt til høyre alltid for å gå til siste nye innlegg i tråden.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: desember 02, 2007, 11:09:57 am »

da har jeg prøvd med litt forksjellige instillinger på browser , men fortsatt når jeg er borte fra siden en del timer funker ikke disse uleste inleggene.. den jeg bruker er den nede på statistikk på hovedsiden.
den som heter "Vis nyeste inlegg fra forumet"
da kommer alle nyeste innlegg opp uansett om jeg har vært inne eller ei.
Kan du ikke legge til denne linken på toppen , men uten å vise svare .. bare topic? ?
DA blir det grymt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
amubus
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Nesttun/Bergen


Vis profil WWW

« Svar #50 på: desember 02, 2007, 21:50:11 pm »

Ser bra ut dette forumet....
Loggført

-01 t4 ex ambulanse
-86 t3 Caravelle
-70t2 Rico camper
-64 t1 ambulanse

Keep Norway beutiful, restore an old bus
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #51 på: desember 03, 2007, 08:10:07 am »

OK.. Trond, Jon Hroar med flere?, Glimrende...

Har skjønt at "Dagens innlegg" var vanskelig... men så lenge "Vis alle uleste innlegg" virker som den skal, trenger ikke jeg "Dagens innlegg"

Har allerede brukt mer tid på dette forumet enn på de andre som ble forsøkt...

Takker og bukker for innsatsen, og har slått meg til ro.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #52 på: desember 03, 2007, 15:41:05 pm »

Godt at de fleste ender opp på et og samme forum så vi beholder kunnskapen på et sted
Veldig bra  Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 03, 2007, 19:15:57 pm »

til info kan det nevnes att er jeg vekk fra forum i mere enn ca 3-4 timer blir "uleste inlegg"  etc ikke synlig.
innenfor ca 3 timer går det ok

Er det noe timeout på cookies etc som kan økes? ??  ?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: desember 04, 2007, 10:24:44 am »

til info kan det nevnes att er jeg vekk fra forum i mere enn ca 3-4 timer blir "uleste inlegg"  etc ikke synlig.
innenfor ca 3 timer går det ok

Er det noe timeout på cookies etc som kan økes? ??  ?



bare på innloggings cookie.. men tror ikke det er problemet...
Hver dag jeg kommer på jobb... da har det gått 7-8 timer siden sist jeg logget på og jeg får opp alt somer posta i mellomtiden. I dag var det et par sider med posts...
Har du kun IE, har du prøvd med fire fox? er det likt for deg der og?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #55 på: desember 04, 2007, 10:42:55 am »

til info kan det nevnes att er jeg vekk fra forum i mere enn ca 3-4 timer blir "uleste inlegg"  etc ikke synlig.
innenfor ca 3 timer går det ok

Er det noe timeout på cookies etc som kan økes? ??  ?



bare på innloggings cookie.. men tror ikke det er problemet...
Hver dag jeg kommer på jobb... da har det gått 7-8 timer siden sist jeg logget på og jeg får opp alt somer posta i mellomtiden. I dag var det et par sider med posts...
Har du kun IE, har du prøvd med fire fox? er det likt for deg der og?

edit: Jeg har lest litt rundt og det er visst variabelt (tilfeldig?) hvordan dette oppleves. Jeg skal følge support trådene og evt. implementere workarounds/patches. Så får vi ta det etterhvert... Jeg gir i såfall beskjed her om det har blitt gjort endringer.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #56 på: desember 04, 2007, 15:00:01 pm »

det kan være dette har blitt nevnt tidligere i tråden - jeg har ikke lest alt sammen, men kan man endre på det at man blir sendt tilbake til hovedsiden etter man har lagt inn et svar i en tråd? Jeg kunne tenkt meg å lese videre på tråden samt sett over innlegget jeg nettopp la inn - etter man trykker "legg inn" - fremfor å komme tilbake til "start". Glad

+ en annen sak:
hvorfor er tråden "linker" i bold både før man klikker på den i tillegg til at den er i bold etter man har lest den? Ingen andre "nye" tråder forblir bold etter man har lest den en gang i etterkant av et nytt innlegg. Er det fordi den er "sticky"?

Slik jeg ser det - hadde det vært best at alle nye og oppdaterte tråder var i bold - så etter man leste den - så gikk den tilbake til vanlig. Slik er det på de fleste forum jeg kjenner, og det funker bra.

« Siste redigering: desember 04, 2007, 15:04:49 pm av haz » Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #57 på: desember 04, 2007, 15:40:50 pm »

Jeg får ikke vis alle uleste til å funke, i går fikk jeg opp 4 sider, leste noen få, og i dag fikk jeg 5-6 temaer. why ? bruker firefox
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #58 på: desember 04, 2007, 16:26:33 pm »

det kan være dette har blitt nevnt tidligere i tråden - jeg har ikke lest alt sammen, men kan man endre på det at man blir sendt tilbake til hovedsiden etter man har lagt inn et svar i en tråd? Jeg kunne tenkt meg å lese videre på tråden samt sett over innlegget jeg nettopp la inn - etter man trykker "legg inn" - fremfor å komme tilbake til "start". Glad

+ en annen sak:
hvorfor er tråden "linker" i bold både før man klikker på den i tillegg til at den er i bold etter man har lest den? Ingen andre "nye" tråder forblir bold etter man har lest den en gang i etterkant av et nytt innlegg. Er det fordi den er "sticky"?

Slik jeg ser det - hadde det vært best at alle nye og oppdaterte tråder var i bold - så etter man leste den - så gikk den tilbake til vanlig. Slik er det på de fleste forum jeg kjenner, og det funker bra.

det er pga sticky ja.. det andre må jeg se nærmere på...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #59 på: desember 04, 2007, 16:28:30 pm »

Jeg får ikke vis alle uleste til å funke, i går fikk jeg opp 4 sider, leste noen få, og i dag fikk jeg 5-6 temaer. why ? bruker firefox

Jeg antar du klikket på "vis alle uleste innlegg" og ikke "vis uleste innlegg siden forrige besøk"?

Isåfall virker det som om du og jørn opplever samme problemet.
De aller fleste funker dette hos.. men noen få har problemer.. Jeg følger noen support tråder på dette og vil teste ut løsninger etterhvert....
Et tips som ble gitt var å klikke på "marker alle innlegg som lest" (vi har den i bunn til høyre på hovedsia). Men jeg har ikke testet dette ut... Dette var for å starte med blanke ark.. ikke vet jeg..
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!