april 29, 2024, 04:46:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vurderer cabriolet.  (Lest 1383 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: september 30, 2015, 19:43:32 pm »

Jeg vurderer en 64 cabriolet,  den har dårlig utterduk på cabben.  Noen som kan fortelle meg hvor mye tid, penger og om det er andre ting som ofte må byttes samtidig. Er det andre fallgruver ved en cab generelt jeg bør ta en titt på?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: september 30, 2015, 20:18:07 pm »

Rust,rust og rust men det vet du sikkert
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #2 på: september 30, 2015, 20:44:25 pm »

Ja det vet jeg. Skal visstnok være rustfri. Men skal gå ordentlig over den.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 01, 2015, 20:07:16 pm »

Kalesje kan du bytte selv. Det tar en dag eller to med fiklig og jobbing, men er ikke umulig å få til bra. Gjelder å være nøyaktig og godt håndlag hjelper jo. TMI selger greie kalesjer, men kvaliteten er så som så. Jeg har byttet to taktrekk på åtte år, og må bytte igjen - da skal jeg kjøpe skikkelig kvalitet.

Mens du er i gang bør du bytte innertrekk også, muligens også skumgummien i mellom. Hvis den ikke har vært skiftet på noen år er den sikkert sliten og fæl.

Sjekk denne linken: http://vwlinkan.se/cab/Cab/Bytasufflett/byta_sufflett.html

- - -

Kan bare understreke dette med rust, som er mye verre på cab enn ellers. Bilen er utett i konstruksjonen, mange dobbeltplater. Kanalbytter er ugreit på cab, og sjekk dørene nøye - de koster flesk å skifte. Rustfrie cab'er finnes ikke, med mindre de har vært renovert underveis.

Ta også en titt på vindusgummiene. Det koster noen tusen å skifte dem. Priser på Wolfsburgwest.com og chuck's convertible (sistnevnte er ubestridt konge på kalesjer).

Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 02, 2015, 05:35:07 am »

Tusen takk,  meget nyttig informasjon.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!