mars 28, 2024, 21:29:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: t1 62  (Lest 3646 ganger)
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« på: desember 31, 2007, 14:22:15 pm »

tenkte jeg bare skulle legge ut noen bilder av mitt prosjekt.
kjøpte den hos vikers bildeler for ett par år siden og har siden den gang kostet på den lakk, dekk og litt småpuss.

bildene som følger er før jeg fikk sveisa inn noen avis adjusters og heldekkende moon kapsler.
kjeltringlue kommer også til våren.
kan poste no mer bilder da.

nå har jeg også funnet noen tidligere bilder i prosessen:)
når jeg kjøpte den var alt av sveising unnagjort, satt inn nye varmekanaler og slikt.
så arbeidet gikk mest i sparkling og pussing. siden all min tidligere erfaring med dette var en 1970mod vespa så tok dette sin tid.
den orginale 1200 gjorde nytta gjennom den første sesongen, litt porta topper og nyere fordeler så gikk den helt ok.
det var frem til jeg fikk en slem rådebank, og motoren tok kvelden.
da hadde jeg tilfeldigvis en 1300ab motor liggende i deler som jeg hadde store planer for.
de ble jo da lagt litt på is for bobla var jo mitt eneste fremkomstmiddel. så da var det og kaste sammen den med litt 6volt deler og noe 12volt.
det gikk jo som det måtte gå:) og jeg hadde en ganske kjip sommer. ble dritt lei hele greia

så litt før nyttår begynte jeg på enda en 1300. veivlager og sylindre virker bra. så jeg gir den hovedsakelig en kosmetisk restaurering.
men prøve og holde den mest mulig orginal sånn at jeg får kjørt litt i sommer.

jeg har også hatt endel problemer med bremser som låser seg gradvis under kjøring.
det er ny hovedpumpe i bilen og jeg har prøvd mye med justering av bånd. og pinnen som går inni hovedpumpa.
jeg har prøvd å justere de etter spesifikasjoner i boka også har jeg prøvd å justere båndene helt tilbake.
jeg har til og med justert pinnen så langt tilbake at pedalen slår i torpedoen.
men like forbanna setter dem seg?
jeg tror ikke det er noe luft i systemet for pedalen siger ikke under gradvis trykk.
ideer taes imot med takk:)


* 018.jpg (80.29 KB, 640x480 - vist 220 ganger.)

* 020.jpg (74.15 KB, 640x480 - vist 199 ganger.)

* 022.jpg (80.81 KB, 640x480 - vist 201 ganger.)
« Siste redigering: januar 03, 2008, 22:55:32 pm av bug62 » Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: januar 03, 2008, 23:09:19 pm »

får ikke lagt til noen bilder. får beskjed om at fila er for stor uansett om det bare er ett bilde?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: januar 03, 2008, 23:21:49 pm »

Ser da bilder jeg! Av en drit tøff 62 mod Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #3 på: januar 03, 2008, 23:25:47 pm »

Kom bremseproblemene dine før eller etter du fekk ny hovedsylinder?
var borti at hovudsylinderen ikkje slapp bremsevesken tilbake når det vart varme i systemet, slik at bremsane ikkje ville sleppe etter at eg hadde brukt bremsepedalen...når bilen var kald igjen, gjekk bremsene fint
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 04, 2008, 00:03:19 am »

Gulfblå 62 er jo innertier da!
Når en først er i gang med bremseskift er det generelt fornuftig å skifte både rør og slanger samtidig, slangene har en tendens til å morkne innvendig med årene og tette passasjen, rørene korroderer - det er ikke noe særlig bra noen av delene. Stangen fra pedalsettet til hovedsylinderen skal etter det jeg har lest ikke justeres på, så om du finner tilbake til originalsettingen tror jeg du bør. Hvis hovedpumpen ikke ble fylt opp med bremsevæske før den ble koblet til kan det finnes lommer igjen. Blir bra denne her!
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: januar 04, 2008, 10:43:15 am »

Kom bremseproblemene dine før eller etter du fekk ny hovedsylinder?
var borti at hovudsylinderen ikkje slapp bremsevesken tilbake når det vart varme i systemet, slik at bremsane ikkje ville sleppe etter at eg hadde brukt bremsepedalen...når bilen var kald igjen, gjekk bremsene fint

jeg fikk faktisk ikke prøvd bremsene skikkelig før jeg byttet hovedsylinden den var gåen så jeg fikk ikke luftet det. men det er samme symptomene som du snakker om. hvordan fikset du dette?
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: januar 04, 2008, 10:46:22 am »

Gulfblå 62 er jo innertier da!
Når en først er i gang med bremseskift er det generelt fornuftig å skifte både rør og slanger samtidig, slangene har en tendens til å morkne innvendig med årene og tette passasjen, rørene korroderer - det er ikke noe særlig bra noen av delene. Stangen fra pedalsettet til hovedsylinderen skal etter det jeg har lest ikke justeres på, så om du finner tilbake til originalsettingen tror jeg du bør. Hvis hovedpumpen ikke ble fylt opp med bremsevæske før den ble koblet til kan det finnes lommer igjen. Blir bra denne her!

glemte og nevne at alt av bremsedeler ble byttet førn jeg fikk den:) bortsett fra den hovedpumpa som jeg byttet.
men husker ikke helt lenger om jeg fylte opp hovedpumpa før den ble montert, men vil systemet legge seg på da? stanga går tilbake til orginalposisjon:)
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 04, 2008, 14:59:21 pm »

Ble det også byttet slanger, som nevnt tidligere?
Mine bremser hengte seg på og gikk varme, men byttet slange på begge sider og da ble den bra.
Loggført

bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: januar 04, 2008, 17:24:43 pm »

slanger, koblinger, hjulsylindre. er nytt. men det har stått ett par år uten væske på systemet. kanskje det kan være noe dritt der?
den opprinnelige tanken min var at en hjulsylinder hadde låst seg. men kjenner på tromlene at de er ca like heite alle sammen.
så problemet må vel ligge nærmere hovedpumpa kanskje?
i dont know...
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: januar 08, 2008, 09:08:14 am »

noen som har noe flere meninger om dette? alt av ideer blir gladelig motatt
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: april 16, 2008, 16:49:19 pm »

nå begynner bilen å bli klar for sesongen Glad må bare få inn nymotoren Gliser


* CIMG1939[1].jpg (121.71 KB, 768x576 - vist 185 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: april 16, 2008, 17:08:47 pm »

senka snart Hæ Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: april 16, 2008, 17:12:33 pm »

er vel 10-12cm lavere en orginalt, men det stopper litt i dekka for øyeblikket. rubber mot skjermkanten
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: april 16, 2008, 17:14:23 pm »

Ser ganske høg ut for å vera senka, men vist det er dekkene er det vel ein smal sak å bytte...
Uansett er det ein veldig fin bil Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: april 16, 2008, 18:11:49 pm »

bilde av budget motoren også, stock 1300 med porta topper og billig glasspack anlegg. studentøkonomi Gliser


* CIMG1948[1].jpg (120.7 KB, 768x576 - vist 194 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: april 16, 2008, 18:33:43 pm »

Sjøl om han er stock, ser han veldig heftig ut Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: april 16, 2008, 20:03:34 pm »

jo takk Gliser syns det blir litt glorete men for holde i år.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!