april 18, 2024, 21:15:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det retur av bensin på alle BN2 bensinvarmere?  (Lest 1952 ganger)
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« på: desember 31, 2007, 15:21:19 pm »

Har hatt bensinvarmeren til en liten service... og det begynner nå å bli en stund siden (les år). Tenkte å få den inn igjen til FunRun, men nå er jeg veldig usikker på hva den lille "tærten" på bildet under er (det sitter en liten skrue i den nå). På andre bensinvarmere så ser det ut til at det er bensinretur der, så er den bare tettet igjen på min varmer? Hadde bare hukommelsen vært god... Ikke har jeg noen slanger til bensintanken som er til overs heller. Sitter i en 71 modell 1300 hvis det skulle ha noe å si.


* DSC00147.JPG (54.3 KB, 640x420 - vist 187 ganger.)
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 31, 2007, 16:30:32 pm »

på den lille nippelen der skal det sitte en bensinslange ja ..på min type 3 går denne inn i ei t-kobling på selve lufteslangen på bensintanken .. .
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: desember 31, 2007, 17:35:43 pm »

det ser ut som en skrue som sitter der men det er til avløp av bensin visst denn fylles opp inni uten å tenne så skal det renne bensin ut der.På min T3 som jeg hadde gikk der en slange rett ned under tanken.Den lå rett i friluft Pass på att den ikke er tett har sett noen som har prøvd å skru ut skruen men berre har klart å tette det lille hullet som er der.Hullet er veldig lite.Sitter også på endel litteratur om disse varmerne.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 31, 2007, 18:28:00 pm »

Ahhh... da ble jeg nok en gang litt klokere. Har funnet et sted som slangen kan gå også, så da skal jeg få koblet till og testet Glad
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #4 på: desember 31, 2007, 21:14:15 pm »

Dette var spennende har du noen bilder av varmeren dvs. kobling av ledninger gjerne bilde av varmeren i bilen med ledninger. Lurte også på bilder av eksosrør på varmeren, mitt rør har rustet bort.
Loggført

2x 70mod Notchback
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 01, 2008, 01:21:17 am »

Jeg kan jo prøve å ta noen bilder når jeg kobler den til... eksosrøret mitt var også rustet bort, men jeg har lappet sammen et som satt på en varmer fra en variant så jeg håper det passer.
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!