juni 16, 2024, 21:08:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T2 dashbord/elektrisk  (Lest 1028 ganger)
himmelrock
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Italia



Vis profil
« på: september 30, 2008, 11:23:52 am »

1) Jeg har en '76 T2. Ofte vil ikke blinklysene virke når bilen er kald. Jeg slår på blinklyset og i dashbordet låser det grønne lyset seg men det blinker ikke (hverken inne eller ute). Jeg løser problemet med å sette på nødblinken noen sekunder. Etter det fungerer blinklyset normalt. Merkelig synes jeg. Med kald bil mener jeg at den har stått f.eks en natt for det samme gjelder om det er 30 grader varmt ute. Fuktighet ser ut til å spille in også; Jo fuktigere jo verre. Kan det være et relè? Løsning?

2) Jeg har også et problem med å få den ene røde luftspaken langt nok ned slik at bensinvarmeren slår seg på. I vinter måtte jeg ta i så hardt at jeg knakk den. Tips?

3) Rett under den grønne varmebryteren og nødblinken er det montert en rød bryter. Den lyser rødt når jeg slår den på. Hva er den til?

4) Noen som vet om det finnes moderne bilstereoer/radio (med USB osv) med retro/tidsriktig utseende som passer inn i dashbordet?

5) Hvordan få klokka ved speedometret til å virke?

6) Finnes det sigarettenner som kan installeres (har sett bilde av dashbord med sigaretttenner plassert ret under bilradioen)
Loggført
-ESPEN-
Medlem
***
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes


Vis profil

« Svar #1 på: september 30, 2008, 11:37:25 am »

Dette problemet med blinklysene hadde jeg også for en stund siden. Viste seg at releet hvor nødblinkeren er festet var problemet. Det satt løst og hadde dårlig kontakt. I tillegg kom det i konflikt med ene reguleringsspaken pga av at det ikke satt skikkelig fast. Jeg gikk over releet og satte en strips rundt det, monterte det skikkelig, og dermed var blink og lufthendel i orden. Blunker

Har sigarettenner i min Bay, skal få lagt inn et bilde av den etterhvert.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: september 30, 2008, 18:27:32 pm »

Sjekk også at sikringene har god kontakt og at de ikke har irra.
Loggført
himmelrock
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Italia



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 01, 2008, 09:55:05 am »

Takk for tips begge to Glad
Fantastisk at Espen har hatt nøyaktig samme problemet med blinklys/luftspake! (Nyttig for meg i alle fall...). Jeg skal prøve ut samme løsning.

Noen som har svar på de andre spørsmålene?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!