april 28, 2024, 10:24:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 1965 JLH-Looker.  (Lest 56689 ganger)
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #120 på: desember 24, 2009, 10:06:31 am »

Tusen takk for alle gratulasjoner, og god (h)jul til alle sammen  Gliser

Har ikke fått noe goddis til bilen, men det klarer man å ta seg av selv nå hehe. Blir noen handleturer ut over nyåret tenker jeg.  Sjokkert

HansO, spenende å høre at vi har ganske like biler, har du noen bilder av bilen din eller en prosjektråd? hadde vært kult å få se bilen din.
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #121 på: desember 25, 2009, 14:03:51 pm »

Da var julen omme og Engle W125 og Løftere er på plass Gliser
Da kan motorbygging fortsette og blokk kan sendes på maskinering og linjeboring. Gliser

* Engle W 125.JPG (28.57 KB. 448x336 - vist 185 ganger.)


*  (25.77 KB, 448x336 - vist 180 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #122 på: desember 25, 2009, 19:35:32 pm »

Nå vet du...julegave eller?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #123 på: desember 25, 2009, 19:45:12 pm »

Nå vet du...julegave eller?
Øyerulling ja det var det hehe  Sjokkert
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #124 på: desember 25, 2009, 19:48:54 pm »

Håper fjærene passer da.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #125 på: desember 25, 2009, 20:09:51 pm »

Håper fjærene passer da.
Etter forskningen jeg har gjort så skal det gå fint.
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #126 på: desember 27, 2009, 19:35:45 pm »

Fikk du no penger eller? Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #127 på: desember 27, 2009, 19:51:34 pm »

........ja en STOR pappeske hvor det var 1 og 1 femtiøring taipet på innsiden med 1 og 1 taipbit som utgjorde 407.50 kr som da vil si 815 femtiøringer, men dette vet vel du noe om........ Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #128 på: desember 27, 2009, 20:07:23 pm »

Har Hansen og Hansen fått litt mye fredags pils igjen........
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #129 på: desember 27, 2009, 20:11:13 pm »

Har Hansen og Hansen fått litt mye fredags pils igjen........
Var nok Mrs. Rustad og Mr. Hansen som skulle finne på litt bøll.
« Siste redigering: desember 27, 2009, 20:13:35 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #130 på: desember 28, 2009, 17:58:57 pm »

Sitter her å funderer litt på hvordan bilen kommer til å se ut med de nye felgene, og derfor laget jeg en Busselecta/paint tegning av bilen.

Tror det kommer til å bli supert.  Gliser


* 1.jpg (24.46 KB, 794x401 - vist 243 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #131 på: desember 28, 2009, 22:03:34 pm »

Kult!!

Bare eksos og t-bars som skiller oss nå Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: desember 28, 2009, 22:18:16 pm »

Er ikkje alle som får trimcam og løftarar til jolapakka Kult Dette her kan jo berre verta bra! Du har ikkje vurdert svarte T-bars då, som står i stil med alle dei andre svarte detaljane på bilen din?Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #133 på: desember 28, 2009, 23:33:48 pm »

Enig i at jeg tror det passer bra med svarte t-bars..
Ser jeg deg på funrun Hansen?Osteaktig
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #134 på: desember 29, 2009, 00:51:49 am »

Ser meg på Fun Run. Med svarte T-Bars blir det litt for mye svart tror jeg, men vi før se har vært inne på tanken. Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #135 på: desember 29, 2009, 01:06:40 am »

Kult!!

Bare eksos og t-bars som skiller oss nå Gliser

Blir nesten litt skremt nå hehe Osteaktig

Men nå må jeg få se noen bilder av bilen din Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #136 på: desember 29, 2009, 13:05:37 pm »

Ser meg på Fun Run. Med svarte T-Bars blir det litt for mye svart tror jeg, men vi før se har vært inne på tanken. Glad

Hvor ble støtfangera av?   Rekker tunge Øyerulling
Loggført
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #137 på: desember 29, 2009, 14:23:25 pm »

Ser meg på Fun Run. Med svarte T-Bars blir det litt for mye svart tror jeg, men vi før se har vært inne på tanken. Glad

Hvor ble støtfangera av?   Rekker tunge Øyerulling
Dem ligger på vent, liker t-bars, men som sagt tidligere i tråden så har jeg fangere liggenes som jeg har no planer for, så vi får se etterhvert men nå blir det T-bars  Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #138 på: desember 29, 2009, 14:29:57 pm »

Ikke mye å vise fram i denne prosjekttråden, men her er en liten smakebit etter støvete opplagring i låven min. Felgene skal bli silkematte svarte trur jeg.


* 011.JPG (158.09 KB, 1024x768 - vist 216 ganger.)

* 019.JPG (153 KB, 1024x768 - vist 222 ganger.)
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #139 på: desember 29, 2009, 14:35:05 pm »

Ikke mye å vise fram i denne prosjekttråden, men her er en liten smakebit etter støvete opplagring i låven min. Felgene skal bli silkematte svarte trur jeg.
Kult, vis de blir silkematte så blir de seende litt ut som de silkematte felgene som er i samme serie som felgene mine. Jøren Larssen selger blant annet disse. Skal felgene dine da bli helsvarte, eller skal du ha en blank kant på de? Fin bil og fin farge hehe Osteaktig
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #140 på: januar 21, 2010, 18:42:25 pm »

Etter litt feilinformasjon som jeg har funnet på nettet angående Engle W125 camen, så har jeg nå kommet frem til at den camen er alt for kvass for min motor  Tvilende. Denne camen bør helst ikke brukes under 2liter og den fungerer ikke skikkelig før 4000rpm. Området til denne camen er 4000 - 6500 rpm, og dette er alt for kvast i forhold til motoren jeg bygger Trist. Derfor har jeg nå fått tak i en cam som er mye bedre i forhold til mitt motorbygge, en Scat C35 som har et best arbeidsområde på 1500 - 5500 rpm som da er et mye mer behagelig turtallsområde.  Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #141 på: januar 24, 2010, 13:10:28 pm »

Ja da har jeg fått litt flere deler igjen.
Nå er repro 009 fordeler, 26mm oljepumpe og Scat C35 cam pakke på plass. Gliser
Blokk er på maskinering og linjeboring, stemplene er på broshing da krysspinnen gikk for trangt i stempelet, veiv bores til 8 stift og poleres.

Ting som kanskje skal gjøres i nærmeste fremtid er:
Lette svinghjul, balansere veiv, svinghjul, reimhjul, og råder, kanskje fikse mere kompresjon i toppene, slipe inn ventiler i toppene og sjekke at de er tette, sette inn nye krysspinne lager i rådene og broshe disse vis det er nødvendig å sette inn nye. Osteaktig Og listen kan egentlig fortsette i det uendelige helt til motoren er ferdig. Gliser


* 009.JPG (29.49 KB, 448x336 - vist 158 ganger.)

* 26mm.JPG (27.07 KB, 448x336 - vist 152 ganger.)

* Scat C35.JPG (32.96 KB, 448x336 - vist 196 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #142 på: februar 16, 2010, 19:47:05 pm »

Trenger hjelp til å måle kompresjon i toppene mine.
Jeg vet alt det med plate og farget væske i toppen,
men hvor finner jeg formelen for kompresjon/hvordan
kommer jeg frem til de riktige tallene.
Føler meg litt smådum, men trenger virkelig litt råd
om dette da det er første gang Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #143 på: februar 16, 2010, 19:52:36 pm »

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=169728121520

Her er det mye kjekt å vite!
« Siste redigering: februar 16, 2010, 20:06:19 pm av H-MEK » Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #144 på: februar 16, 2010, 19:55:01 pm »

Se der ja, her er det kanskje litt vet du, men kommer bare rett inn på hovedsiden jeg og ikke på den oppgitte linken.
« Siste redigering: februar 16, 2010, 19:58:42 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #145 på: februar 16, 2010, 20:07:15 pm »

Se der ja, her er det kanskje litt vet du, men kommer bare rett inn på hovedsiden jeg og ikke på den oppgitte linken.


Vanskelig å linke direkte hos csp. Lagt inn ny link nå.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #146 på: februar 16, 2010, 20:10:24 pm »

Se der ja, her er det kanskje litt vet du, men kommer bare rett inn på hovedsiden jeg og ikke på den oppgitte linken.


Vanskelig å linke direkte hos csp. Lagt inn ny link nå.

Fortsatt samme problemet, men fant frem selv jeg hehe Blunker
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #147 på: februar 16, 2010, 20:15:36 pm »

Eller bare bruke vedlagte excel ark for å finne kompresjonen  Øyerulling

* Kompresjonskalkulator.xls (14 KB - lastet ned 143 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #148 på: februar 16, 2010, 20:21:08 pm »

Genialt. TUSEN TAKK Osteaktig
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #149 på: februar 22, 2010, 18:55:50 pm »

Da har man hvert å hentet litt deler igjen.
Da er:
Blokka ferdig linjeboret, boret opp til 1835ccm og gjenget til full flow.
Svinghjul er lettet
Veiv er ferdig polert og boret til 8 stift
lager til veiva med riktige dimensjoner i forhold til linjeboring (overdimensjonerte lager). Gliser

Nå er det ballansering som står for tur, venter bare på noen smådeler som råder og straitcut camgears Gliser

Det begynner å klø godt i fingra nå hehe Sjokkert


* maskinering web.JPG (33.36 KB, 448x336 - vist 172 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!